stanton swith9er fs
15. februarja 2021

Jekleni britanski trail razgrajač z enduro geometrijo in vsegorskim hodom. Drugačno, hitro, zabavno kolo, tudi če s kakšnim gramom več.

Kolo: Stanton Switch9er FS (2020), velikost L

Značilnosti

Polnovzmeteno vsegorsko kolo s 140 mm hoda zadaj in 160 spredaj, geometrija pa je čisto enduro s krmilnim kotom manj kot 64 stopinj. Na 29-palčnih obročnikih. Redka ptica iz jeklenih cevi v tej kategoriji, le nihajka je iz aluminija.

Stanton Switch9er FS

Romantično razmerje

Jekleno polnovzmeteno kolo agresivne geometrije in iz štalce britanske znamke? Seveda, da me zanima, diši po punku!

Priložnost za furanje

Za kratko, prekratko, na domačih stezicah, Šumbalandu 2 in Črnuče trails.

Vtisi

  • Prvi zadržek, ki ga ima človek ob velikem, polnovzmetenem kolesu iz jekla je, da bo težko in ne dovolj togo. Ne drži ne eno ne drugo – brez pretiravanja pri kosih je tole tehtalo manj kot 15 kg. Ni zelo malo, a pomembneje je, kako se kolo pelje, tam pa reč deluje.
  • Teža okvirja z blažilcem (lažjim od tega) je sicer nič manj kot 4,47 kg. Recimo dober kilogram več od “normalnega” enduro okvirja.
  • Togost pa so rešili z veliko CNC kosi na spojih okvirja in vpetju nihajke, ter z že zgoraj omenjeno aluminijasto nihajko. Rezkajo res radi! Vrhunec je ohišje gonilne osi kamor sta pritrejni spodnja in podsedežna cev ter spodnje vpetje nihajke. Tam je tudi hecna luknja, “jajček”.
  • Poseben CNC hec je prednje vpetje blažilca, nežno privijačeno na okvir s tremi vijaki. A sile tu delujejo tako, da ni strahu, da trije drobni vijaki ne bi bili dovolj.
  • Kolesa z ekstremno raztegnjenimi in položnimi geometrijami delim v dve kategoriji: na nekatera se nikdar čisto ne navadim, na druga pa takoj. Stanton je med slednjimi, že na prvem spustu sva bila na “ti”.
  • Kljub vsem številkam v geometriji je kolo zelo dobro vodljivo.
  • Tudi na medosno razdaljo 123,5 cm sem se hitro navadil. Razen, ko je treba dati to vlakovno kompozicijo v avto.
  • Nad plezanjem sem bil pozitivno presenečen, zaradi vendarle ne peresne teže in zadnjega vzmetenja nisem pričakoval veliko. Tako kot vsa velika kolesa ni za dirkanje navzgor, ob zmernem tempu pa se ni treba pretirano mučiti, da zlezeš na štart spusta.
  • Tista vodljivost, ki sem jo omenjal na spustu, pa na vzponu pomeni malce bežanja krmila levo in desno.
  • Dolžina cevi od verigi oziroma oddaljenost zadnje osi od gonilne je kar 445 mm, kar pomeni miren zadnji del pri hitrosti. Priznam, da nisem našel pravega občutka, da bi s takšnim kolesom kaj posrečeno odrival na skakalnicah. Tam, kjer ni treba dosti odrivati, pa sem suvereno skakal. Za vožnjo po zadnjem kolesu pa tako ali tako nimam gena …
  • Zadnje vzmetenje? Z navideznim vrtiščem je, brez pripomb navzgor in navzdol. Z zračnim blažilcem je kolo videti še nekako prijazno, civilno, s temle MRP-jem Hazzard z vzmetjo pa že brutalno. In brutalno tudi deluje. Hitro mi ga je uspelo dobro nastaviti.
  • Kolo je sestavljeno po meri, iz komponent, ki jih “drži” Kale pri Bike Alternative. Vzmetenje MRP je med vrhunci opremljenosti tega kolesa. Vilic žal nisem uspel tako dobro prilagoditi svoji teži in željam kot zadnjega dela, terjajo malo več igranja.
  • Razen ameriškega MRP (Mountain Racing Products) je kolo sestavljeno kot britanska punk zgodba, z zavorami in gonilkami Hope.
  • Kolo je učinkovito, hitro, zabavno, predvsem pa drugačno.

Na jetra

Ko sem že hotel napisati, da ni pritrdišča za nosilec bidona, sem šele na fotografijah zagledal fidlock nosilec. Pod zgornjo cevjo! Sam sicer ne čustim nobene potrebe po fidlocku, v tem primeru pa bi ga uporabil tudi sam, ker bi bil klasični nosilec na tistemu mestu videti res trapasto.

V nihajki okoli plašča ni prav veliko prostora, spodaj je pri linku nabral tudi veliko blata, bi rekel da več kot bratje z navideznim vrtiščem.

Za koga

Za nekoga, ki ni okužen z virusom gramitisa in ga veseli imeti malce drugačno kolo. Za krajše in srednje dolge ture. Če si usekan, tudi za zelo dolge. Brez težav tudi za v park ali na enduro dirko. Pa ne sme te motiti, če dobiš kak pogled z vprašajem nad glavo, ker je kolo tako drugačno od alu in karbonske družine.

Cena od 2.199 € za okvir z blažilcem

Na voljo je kar nekaj opcij, sestavijo vam ga tudi po željah pri Loose Cycles.

Džojrajd omogočil Loose Cycles.

Več o kolesu na stantonbikes.com

Preberi še

Džojrajd: Yeti SB140
Džojrajd: Giant Reign 29er 2

Sledite nam