Lani predstavljeni 29-palčni enduro stroj, ki se vozi kot po tlačnicah, zalepljen v tla, lahko po parkih, z malo drugačnimi nastavitvami pa je lahko hiter tudi na dirkah.
Kolo: Giant Reign 29er 2 (2020), velikost M
Značilnosti
Enduro kolo z okvirjem iz aluminija, 29-palčnimi kolesi ter 146 mm hoda na zadnji osi ter 160 mm na vilicah.
Romantično razmerje
V resnici sem že dolgo Giantov fan, saj mislim, da mali žal gigantom lahko konkurirajo le s srcem in strastjo, s tehnologijami in ceno pa težje. Starega 27,5-palčnega Reigna nisem zelo resno preizkusil, razne generacije modela Trance so bile bolj moje igrače. 29 palcev in takšen ali malo krajši hod, tu sem tudi doma, zato sem čakal priložnost, da ga zagrabim, Reigna.
Priložnost za furanje
Nekaj domačih stezic, dan v MTB trail centru Kočevje in masten dan na Krvavcu, kjer sem se izogibal Rock’n’flowa.
Vtisi
- Reign je bil že v zadnjih inkarnacijah standard za dostopno in dobro delujoče enduro kolo. Tudi najnovejša verzija, ki so jo predstavili lani (z modelno letnico 2020) to gotovo je.
- Model 2 je opremljen funkcionalno. Vse komponente dobro delujejo, cilj pa je bil doseči nizko ceno, ne najnižjo težo ali “bling”.
- Pogon SRAM NX z gonilkami Descendent, močne zavore Shimano MT520, hišni kokpit in potopna sedežna opora z dobro ročico, hišni obročniki s prekrasnim zvokom račne …
- … pa vzmetenje RockShox Yari/Deluxe s kakšnim gumbom manj, a vse dobro delujoče.
- Tudi videz s črnimi komponentami na olivno zelenem in črnem okvirju mi je všeč.
- Vzpon: zadnji blažilec z dvema položajema, povsem zaprtim ali odprtim, sem tudi za vzpone po tehničnem terenu uporabljal odprt, pa ni bilo pretirane izgube moči. Kdor je vozil vpetje Maestro, ve, da je rešitev učinkovita tako da poganjanje kot za spuščanje. Pa vedno radi povedo, da jo pri vsakem modelu malce posodobijo. Kdo ve, težko preverimo, a reč deluje, konkurenčna je najbolj zvenečim vpetjem.
- Tudi vilice sem uspel dobro nastaviti, niti bolečine v zapestju (tistem še nikdar zlomljenem) pri zaviranju jim ne morem pripisati, prej trem krogom Mucija in številki EMŠO.
- Navzdol: Mirno in stabilno kolo tudi pri višjih hitrostih, pri flowu in bolj direktnem drvenju. Hitro sem uspel uglasiti vzmetenje. Tudi čisto tiho kolo, tega pa ne obm pripisoval integralni čeladi, ki sem si jo nadel po dolgem času. Le račno in gume sem slišal, nič vzmetenja, verige, zavor ali kakega drugega jokanja …
- Sem si ga pa nastavil na udobje in nadzor, ne na napad na stotinke, in kolo je bilo tako zalepljeno na tla, da sem lahko komaj kaj odrinil od njih. Če se ne sliši negativno: stabilnost in zalepljenost na tla me je že skoraj spominjala na kak e-bajk (čeprav so moji spomini na te izkušnje že medli oziroma jih morda odrivam v temne kotičke podzavesti, hah). Jasno, da se ga da nastaviti na trše in spustiti bolj na moč.
- Odlični plašči, Maxxis Minion DHF/DHR, že narejeni brez zračnice. A ni dobro tesnil, v trgovini bi mu morali doliti še en “štamprle” mleka.
- Morda bi si želel velikost L, ampak je šlo z M tudi kar v redu.
- Teža: seštevek kompromisnih komponent je pokazal 14,77 kg, kar se mi ne zdi preveč.
Na jetra
V Giantovo mojstrstvo pri aluminiju in karbonu ne dvomim, morda bom začel dvomiti v njihovo presojo pri izdelkih iz gume. Ročaji so privijačeni le na eni strani, pri čepu pa niso vodotesni, zato so se že na testnem kolesu vrteli. Zaščita spodnje cevi se je odvihala. Pa še zgoraj omenjeni tubeless, ko smo že pri gumarstvu.
Malo za šalo: tudi nalepka TEST čez celotno spodnjo cev, zaradi katere me je vsak vprašal, kaj zlomka za eno kolo vozim. 😀
Za koga
Za ljubitelja hitrosti in kontrole na ne ravno neskočnih turah, tudi za rednega obiskovalca parkov, lahko tudi z nekaj dirkaške strasti. Išče čim več za svoj težko prihranjeni denar in ne bi plačeval za kakšen kalifornijski/kanadski kult, ki ga na koncu izdelujejo na istem kitajskem otoku.
Cena 2.899,00 €, akcijska cena 2.499,00 €
Za 2021 Reigni ostajajo trije – poleg takšnega, kot je zgornji, še SX s cm več hoda na vilicah ter Advanced s karbonskim okvirjem. Razpon v cenah je precejšen.
Džojrajd omogočil Freestyle, www.freestyle.si
Več o kolesu na www.giant-bicycles.com