Yeti SB140
12. oktobra 2020

Turkizno bitje iz Kolorada tokrat v sivem in na 27,5-palčnih obročnikih, z “le” 140 mm hoda zadaj. Prvič predstavljen v Bovcu in v Posočje je šel tudi na Džojrajdu.

Kolo: Yeti SB140 (2020), velikost M

Značilnosti

Polnovzmeteno turno-zabavno (hah, nov razred!) kolo na 27,5-palčnih obročnikih, kakopak z okvirjem iz karbona, s 140 mm hoda na zadnji osi in 160 na prednji. V tem primeru kot okvir, ki so ga pri slovenskem distributerju B-23 za test sestavili po svoje.

Yeti SB140

Romantično razmerje

Jaz bi bil član Yetijevega plemena, ampak ga ni več, ker ni bilo korektno. Če ima v MTB za moje pojme kdo kult in vernike, je to Yeti! In to z razlogom.

Pa še ena zanimivost na tem mestu: tole kolo so lani izbranim svetovnim novinarjem predstavili nikjer drugje kot v Bovcu! Jasno, da nismo bili med njimi.

Priložnost za furanje

En dan Golovec trails s Primožem Žabjekom na ebajku (uh) in dve dvodnevni pohajkovanji v Posočju – v Robidišču in na šatl vikendu od Drežniških Raven do Furlanije in Svete gore. O slednjem sem nameraval napisati posebno reportažo, kako je zoprno dva dni sedet v kombiju, da bi bilo mogoče celo z ebajkom prijetneje … Pa je zmanjkalo časa.

Vtisi

  • Ne, “mala” kolesa niso mrtva in pametne znamke jih imajo še vedno v svojih paletah. 29-ice so danes zabavne, a 27,5-ke so še zabavnejše … Če ti ni treba ravno dirkati na njih.
  • Nisem se štopal, to res ni namen Džojrajd testov, a dirkati na koncu res ne bi šel s tem kolesom, ker v tej primerjavi pač pogori proti velikim kotalečim se pošastim.
  • To je bajk za zabavo. Pri Yetiju jih ločijo na “Race” in “Rip” in SB140 je med slednjimi. Za razliko od: Džojrajd: Yeti SB150.
  • Ko sem že pred časom vozil SB150, dirkača na 29 palcih, sem ga ocenil za super hitrega za Richieja Ruda, a pretrdega za zabavo za Janeza Novaka. Krivulja vzmetenja (ob občutljivosti na majhne neravnine do požiranja velikih udarcev na koncu hoda) pa je pri SB140 zelo podobna.
  • Togost okvirja bi vendarle ocenil na manj brutalno, a zaradi zgoraj omenjenega in zaradi Switch Infinityja (tiste čudne zlate Foxove reči na spodnjem vrtišču nihajke, za katero večina še vedno misli, da je amortizer, je pa vodilo poti nihajke) je to vseeno kolo, ki ga je treba dirkaško pritiskati ob tla in se hitro voziti, da vzmetenje opravi svoje. Ni udobja, je pa ob pravi vožnji dobra kontrola. To je dirkaški porsche 911, tudi če so ga oblekli v usnje, mu dali platneno streho in mu prilepili vzdevek “župan Jibtowna”. Torej: DA, zabaven, igriv, odziven, poskočen, a ne za vsakogar. Za pasivne jezdece nikakor. Vsi, ki bi za nasmešek malo manj garali, raje glejte SB130 (29-palčnik) ali velikega SB165 (27,5).
  • Sem skoraj enakih kilogramov kot inženir Mare (gospod B-23), ki si je znanstveno nastavil vzmetenje tega kolesa zase, zato stojim za zgornjo trditvijo. Tudi sicer nastavljanje Switch Infinityja ni zahtevno, na strani proizvajalca je dobra podpora.
  • Privajanje pa ni bilo čisto lahko, saj sem prišel s tegale: Džojrajd: Giant Reign 29er 2.
  • Plezanje pa, kot smo vajeni pri Yetijih, odkar so pokazali Switch Infinity, brez pripomb. Lahko rečem kljub dvema dnevoma v šatlu.
  • Kaj rabiš vedeti o geometriji? Krmilni kot 65 stopinj, sedežni 77, medosna razdalja pri M 120 in pri L 123 cm, doseg 460 oziroma 480 mm, cev ob verigi 433 mm … Mini DH igrača in M ravno še nekako zame (180 cm).
  • Turq je pri Yetiju ta nobel karbon, še več tehnologije in več cvenka. No, pri SB140 je edini, ki je na voljo.
  • Mare ga je sestavil z “recikliranimi” kosi s testnega SB6. Več kot ustrezno in super delujoče, mogoče bi mu ustrezala tudi bolj nežna sestavna lista.
  • Poleg hišne turkizne dajo pri vsakem modelu še eno barvno opcijo, pri tem modelu za 2020 je to siva kot bojna ladja.
  • Mimogrede sem prvič srečal potopno sedežno oporo FUNN Updown. Odlična ročica in delovanje brez pripomb.
  • Eeeemm, dajte mi še kakega Yetija za poskusit, prosim!

Na jetra

Sam sebi mogoče, da se mi ne ljubi ves čas zganjat agresije nad kolesom, da se želim včasih peljat malo preveč lagodno in takrat tole kolo hitro podivja. Zlasti na skalah, kot je zgornji del Stare gore, ali na koreninastih strminah Krivapete endura.

Pa pri Yetijih vedno malo tudi cena, čeprav … Čeprav se mi zdi, da jih tudi bolj konfekcijske znamke lepo lovijo s svojimi cenami.

Za koga

Za agresivnega kolesarja, ki na spustih zna delati s telesom in z nogami. Pa da mu ni treba dirkati z njim, čeprav bi seveda šlo. Bolj pa je doma na zabavnih turah, tudi če so dolge in strme v obe smeri, in tudi na skakanju.

Cena za okvir z blažilcem 3.610 €

Kompletno kolo od 5.240 € dalje.

Džojrajd omogočil B-23 @b23mtb

Več o kolesu na yeticycles.com

https://www.instagram.com/p/CDi9F_2FzCL/
Sledite nam