19. avgusta 2016

Nekoč sanjski bajk, danes pa…? So kolesa res napredovala, ali je nekaj let staro “vsestransko” kolo še vedno konkurenčno? Hmm….

Kolo: Specialized SX Trail I Custom, letnik 2012, velikost M

Posebnosti

26-palčno frirajd kolo z dvomostovno RS Boxxer WC vilico. Lastnik ga uproablja za ture, tudi celodnevne. Večinoma pa za bajk parke, zato tudi “problematični “Elixirji” zamenjani s Shimano Saint zavoro spredaj in Zee zadaj.
Med Specializedovo ponudbo ga že nekaj let ni. Z razlogom?

Romantično razmerje

Ko sem pred leti vozil Specializedovega Pitcha in kasneje Endura, sem si vseskozi po tihem želel SX Traila. Zakaj? Še sam natančno ne vem, ampak sem si ga! Vse, ki sem jih poznal, da so ga vozili, so vozili vrhunsko! Mogoče sem si mislil, da bom potem tudi jaz vozil vrhunsko. 🙂

Priložnost za furanje

Na forumu tabla.mtb.si sem v temi “Testi (ne vaših) koles” dobil ponudbo za SX-a s strani uporabnika “malossi”. Itak! Takoj! 🙂
Malossi je prišel do mene, vzel moj bajk (ker je tudi sam želel preizkusiti 27,5+ plašče) in sva šla, na trajle “za bajto”. To so moji trejli in potestiral sem, kar sem želel in kjer lahko primerjam z ostalimi bajki.

Vtisi

– Prvi vtis ni bil najboljši, saj sem videl, da ima zadnjo gumo Maxxisovo staro High Rollerco, s katero nikoli nisem bil ravno v prijateljskih odnosih. Poleg tega je bila enostenska in zato kar precej napumpana (preventivno). Spredaj Maxxisov Minion 2,5, na srečo. Vtis pa se je močno popravil, ko sem prijel za krmilo – 72 cm krmilo?!? Noro! Kakšna milina! 🙂
– Pred vzponom pa prvi šok – sedež dvignjen že v rizične višine cca. 5 cm prenizko zame – “Huh, garal bom!” sem si rekel, pa sva šla. Poleg vsega še dva zobnika spredaj, česar ne uporabljam že nekaj let, ampak to je vsaj za malenkost olajšalo situacijo.
– Vzpenjanje niti ni bilo resen problem, dokler ni bilo preveč strmo oz. so moje noge sodelovale. Nato pa sestop in pešačenje. Tega je bilo precej. In tudi lastnik pravi, da na turah precej pešači. Se pa nosi kar solidno, le kakšna kila več se pozna, ko ga imaš nekaj časa na ramenih.
– Spuščanje: Jihaaa, premetavanje, igračkanje, konstantna presenečenja! Joj, kako sem pogrešal 26-palčnega vsegorskega trdorepca, ki ga že nekaj časa nimam! Ja, občutek je bil podoben, le udobnejši. Kolo je odzivno, veš, da ga ti voziš in ne on tebe, ne odpušča pa toliko kot novodobne “enduro” mašine, kaj šele novodbna kolesa za spust. Zadnji del kolesa je šel v vse mogoče smeri, le naravnosti in po podlagi ne. Tudi lastnik je komentiral, da je zadnje gume povsod polno, ko je vozil za mano! 🙂
– Kolo je opremljeno v celoti tovarniško, le bistvena sprememba pri vilici in zavorah – kar pa je bistvenega pomena pri celoti! Z bokserko je kolo precej lažje spredaj, zavore pa poskrbijo, da na spustih ni problemov z ustavljanjem.

Za koga?

Za nekoga, ki mu je spust prioriteta, vendar ne boljši čas od kolega ampak igranje na terenu! Za nekoga, ki ni pripravljen odšteti preveč denarja za kolo, želi pa nekaj zanesljivega za parke in občasne lokalne turce.
Če bi montiral potopno sedežno, bi tisti “ta zategli” z njim odbrcali tudi kakšno celodnevno turo.

Na jetra

Mene je najbolj motilo, da kolesa nisem uspel realno testirati na vzponu. Če bi imel daljšo sedežno oporo, pa je ne bi mogel spuščati za spust. To bi mi šlo pa še bolj na jetra!
Dva zobnika spredaj – huh, če bi lahko gonil v klanec, bi mi bila precej moteča, ker se ne znajdem več po več letih s samo 1 prednjim zobnikom.
Malo me je motila zadnja guma, s katero si že od nekdaj nisem “na ti”. Dvomim, da bi kakšna druga umirila zadnji del na spustu – bi pa meni dala velik placebo učinek. 🙂

Cena: nov 3.199 € + nadgradnje (vilica in zavore) – trenutna vrednost po mojem mnenju med 1.200 in 1.500 €? Za lastnika seveda več, saj je kolesa navajen in mu služi brez veliko vzdrževanja.

Džojrajd omogočil “malossi” (uporabnik foruma Tabla)

Več o kolesu na www.specialized.com

Sledite nam