Orbea Occam
22. junija 2020

Vsegorsko kolo baskovske znamke, model LTD z vsem iz karbona plus še kaj, saj smo imeli kar “fabrško” kolo Vida Peršaka.

Kolo: Orbea Occam M-LTD (2020), velikost L

Ne čisto navaden LTD temveč kolo Vida Peršaka iz ekipe Orbea Fox Enduro Team, njegovo drugo kolo poleg čistokrvne enduro dirkaške mašine Rallon. To pomeni naprimer karbonske obroče Race Face, potopno sedežno oporo Fox in še kako malenkost.

Značilnosti

Vsegorsko kolo s 140 mm hoda zadaj in spredaj, opcija so tudi vilice s 150 mm hoda in takšno je bilo tudi testno kolo. Pa karbonski okvir in nihajka, 29-palčni obročniki in veliko možnosti za prilagoditev opreme in barv.

Romantično razmerje

Mislim, da je Orbea podcenjena znamka. Budno jo spremljam tudi zaradi slovenske zgodbe z nekdanjim olimpijcem, enduro šampionom in zdaj trgovcem in šefom enduro ekipe Primožem Štrancarjem ter njegovim varovancem, najhitrejšim Slovencem v enduru Vidom Peršakom.

Ko je Orbea lani pokazala novega Occama, sem si ga takoj želel preizkusiti, še zlasti po videu z Vidom in T-Lapom na Kanarih.

Priložnost za furanje

Dva dni na otvoritvenem vikendu parka v Söldnu, everesting navzdol in komaj kaj navzgor, ampak dovolj, da vem, da odlično zmore tudi to. Reportaža s tirolskega vikenda: Odprli smo tirolsko bajk republiko

Vtisi

  • Kot rečeno, “fabrško” kolo iz enduro ekipe Orbea Fox, ki je sposobno tudi dirkanja na manj brutalnih dirkah.
  • I love gooooold! Tako bi rekel Goldmember iz Austina Powersa. Zlato v kombinaciji z rdečo so Vidu izbrali pri Orbei, Rallona ima modro-ciklamnega. Pri višjih modelih Orbea nudi barvne kombinacije po želji, če se ti le ne mudi preveč.
  • Geometrijo s krmilnim kotom 65,5 stopinje (pri vilicah s 150 mm hoda), sedežnim kotom 77 stopinj, medosno razdaljo 1224 mm, “reachom” 474 mm … (slednje dvoje pri velikosti L) lahko štejemo med agresivne, a ne ekstremno.
  • Kolo je tako blazno živahno, lahkotno na krmilu, tako da sem ga ob višinski pijanosti sprva komaj lovil. Res je, stabilnost pač ni enaka kot pri še bolj raztegnjenih enduro strojih, a pri kolesu, ki v osnovi ni namenjeno dirkanju, bolj turam in uživanju, je to fer kompromis.
  • Sam s 180 cm lepo padem v velikost L in na kolesu sem se počutil odlično. Potopna sedežna opora s 170 mm hoda je do konca v okvirju. Kar nekaj višji Vid pa bi bolj sodil na XL, a se je pač odločil za manjše kolo.
  • Po lahkotnosti in odzivnosti bi ga dal ravno med malce bolj živčnega Devincija Troya in morda malenkost bolj stabilnega Nukeproofa Reactorja, ki je po geometriji zelo podoben. Ampak vse zelo blizu po občutkih, zlasti če mi Troy ne bi bil premajhen. 🙂
  • Karbonski obroči, karbonski okvir, nihajka, krmilo … Seštevek vsega tega je lahko pretrd, pretog za marsikoga, ki nima volje, moči, vzdržljivosti, da bi kolo venomer z vso močjo silil skozi skalnate odseke. Le v skalah sem čutil, da mi je preveč, zlasti ko moje telo in roke niso bile več sveže. Prav bi mi prišlo nekaj več zvijanja tu in tam.
  • XTR je serijski pri modelu LTD. Že dolgo ga nisem vozil in res je zakon tako pri prestavljanju kot pri zaviranju. Tako “premijskega” občutka pod palcem (in kazalcem) ne da nobena druga prestavna ročica.
  • Še enkrat v tej seriji bom napisal: eno najboljših koles, kar sem jih kdaj vozil. Ali še natančneje: eno najboljših za moje potrebe in slog. Na vrhu seznama mojih sanjskih.
  • Zastavil pa sem si vprašanje: koliko bi Occam izgubil pri vsej tej zmogljivosti, če bi bil slabše opremljen? Morda celo z okvirjem iz aluminija? Aluminijasti obroči bi bili nemara zame celo ustreznejši, da ne govorimo, da je prihranek takoj štirimesten … Z vilicami Fox 34 z 10 mm manj hoda pa bi bil cenejši, malenkost lažji in spredaj malo slabše vodljiv.
  • Asimetrije, ki pomeni jemanje bidona z levo roko, sem se kar navadil kljub čudnemu nosilcu, ki ga je privijačil Vid. Ker kolo nosimo na desni, pa je cev ob blažilcu primerna tudi za nošenje, zlasti če nimaš bidona.
  • Prvič sem uporabljal orodje OneUp v krmilni cevi. Ni serijska oprema, le pri ekipi ga imajo. Super reč.
Orbea Occam
Asimetrija

Na jetra

Res ne vem. Rad bi preizkusil še kakšnega bolj revnega, da bi mu morda lahko kaj zameril. Zasnovi pa očitno čisto nič.

Za koga

Za ljubitelja tur in razvijajočih se trail parkov, ki ima tudi gravitacijska nagjenja in se zna zabavati navzdol. Pa fetiš do karbona. Če po možnosti spremlja najbolj slovensko ekipo v svetovni enduro seriji in mu znamka Orbea ni “kr neki”, pa sploh.

Cena 7.599 €, konkretno ponudbo za naročilo dobiš pri sportr.si

To je cena za model LTD s karbonskimi obročniki DT Swiss XMC-1200 Spline 30c TLR, potopno sedežno oporo Crank Brothers Hihgline, sicer pa nekako enaka reč.

Na voljo so štirje karbonski in štirje aluminijasti modeli ter kup kombinacij opreme – vzmetenja, kokpita, zavor, plaščev …

Džojrajd omogočil sportr.si.

Več o kolesu na orbea.com.

Preberi/oglej si še

Džojrajd: Orbea Rallon
Vid JE ta kolesar
Odprli smo tirolsko bajk republiko

Sledite nam