7. novembra 2019

Skoraj čisto najbogateje sestavljeni vsegorski 29-palčnik proizvajalca iz Quebeca s karbonom na vseh koncih. Sicer 2019, a za 2020 se spremenijo le barve.

Kolo: Devinci Troy Carbon 29 GX Eagle LTD (2019), velikost M

Značilnosti

Polnozmeteno trail (turno) kolo na 29-palčnih obročnikih, okvir in nihajka iz karbona, v tej luksuzni izvedbi tudi s karbonskimi obroči. 160 mm hoda spredaj in 140 zadaj. Trejl-šmejl … že kar enduro reč (oni mu rečejo all-mountain), le za v parke ga je kar škoda.

Romantično razmerje

Proti koncu leta smo, modeli 2020 so tu, a zakaj zlomka človek ne bi vzel takšnega dragulja na džojrajd, če je letnice 2019?! Kanadsko znamko Devinci poznamo predvsem po zaslugi Uniorjeve tekmovalne ekipe, čeprav prav razvejane distrubicije pri nas nima. Da najbolj navijam za takšen tip koles – turne 29-ke – pa tako ali tako napišem v vsaki izdaji te rubrike. Samo veselje torej!

Priložnost za furanje

Poleg domačega Šumbalanda 2 je Troy z menoj obiskal tudi Enduro Grozni, sicer brez štartne številke, sva pa v soboto krožila z nekaj najhitrejšimi mojstri v regiji. Terenom sva bila vsekakor kos, najhitrejšim pa on bolj kot jaz.

Vtisi

Troy je že znano kolo, a se je zadnja leta razvijalo in to ni več isto kolo kot tisto s 27,5 obročniki pred nekaj leti.

Daljše, bolj položno … Geometrija se na spodnjem pritrdišču blažilca spreminja za pol stopinje, pri bolj položni krmilni kot znaša 66 stopinj, oddaljenost vrha krmilne cevi od navpičnice nad gonilno osjo (reach) pri velikosti M 445 mm, tako da sem bil s to velikostjo kar zadovoljen, čeprav bi po merilih proizvajalca moral razmišljati o Large, ki je 2 cm daljši. Medosna razdalja je 119 cm.

Split-Pivot, še ena verzija vpetja zadnje nihajke izpod rok Dava Weagla, je ista reč kot na Wilsonu Jureta Žabjeka. Če poškilim k drugim preizkuševalcem, mu morda zamerijo preveliko število gibljivih delov, kar je v tem primeru zaradi čim krajše cevi ob verigi privedlo tudi do standarda Super Boost na zadnji osi in za nekatere preširoke nihajke. Me ni zmotilo.

Pri uglaševanju vzmetenja so sodelovali z Rock Shoxom, zato je to pravi blažilec za na to kolo. Delovanje je progresivno, morda ne najbolj nežno pri manjših udarcih. Spredaj pa rečem strežejo vilice Pike.

SRAMov paket torej, vključno z zavorami, tokrat sem bil tudi s temi zadovoljen. Code RSC, sem že moral biti.

Na sicer lastniškem kolesu (izpod zadnjice Roka iz MTB Republic v Kranjski Gori) je bilo še vse originalno razen Renthalovega kokpita in to s super kratko 35 mm oporo.

Hej, trije vijaki pri pritrditvi bidona? Da, če uporabiš blažilec z kanistrom za izenačevanje pritiska, potem moraš z nosilcem na zgornji luknji in se zadovoljiti z malo plastenko. Te finte še nisem srečal.

Super živahno in odzivno, vodljivo kolo, zato bom takšno vedno izbral pred pravim, velikim endurom z več hoda, še bolj raztegnjeno geometrijo in še čim. Tole gre v klanec enako kot navzdol: odlično.

Primeren za enduro dirkanje? Uniorjeva Damien in Keegan, ki imata na voljo tudi večjega Spartana, sta na njem oddirkala nekaj EWS-ov. Za lažje in natančnejše tekmovalce bo zagotovo dovolj.

Barva, ki ji rečejo “gloss zenith”, ni za vsakogar, a meni je všeč. Taka, za pivovarno ali Delavsko hranilnico. Tako za 2019 kot za 2020 so na voljo tudi druge kombinacije.

Na tem kolesu ne bi zamenjal ničesar razen sedeža, moja rit ni prijateljica s sedeži SDG.

Zanimivo, da mi (v primerjavi naprimer z Mondrakerjem Foxy) to kolo ni pretrdo, prebrutalno, čeprav je cel karbonski okvir na karbonskih obročih. Renthalovo krmilo iz aluminija je verjetno tudi bistven dejavnik.

Podatki o teži varirajo od 14 do 15 kilogramov. Sam sem s pedali natehtal skoraj natanko 14 kg.

Se ponavljam, ampak spet eno boljših koles, kar sem jih kdaj vozil.

Na jetra

Pokanje v kroni vilic RS Pike. Pač nekaj, kar že nekaj let polni spletne forume. To so vilice, ki so sicer morda celo boljše od konkurence, tega pa očitno ne uspejo rešiti. Pa še nerodno nalegajo na pesto, kar je za vse, ki kolesa prevažamo v manjših avtomobilih, kar zoprno.

Aja, pa cena. 🙂

Za koga

Za ljubitelje turic in občasne dirkače. Ne za brutalce in redne obiskovalce parkov, ti glejte večjega Spartana. Pa proračun moraš imeti, sicer pač glej aluminijasto ali kombinirano verzijo z bolj racionalnimi komponentami.

Cena 8.900 €

Troyev je precej, tudi na 27,5-palčnih obročnikih in, kot omenjeno zgoraj, tudi z okvirjem ali le nihajko iz aluminija. Celo en dražji je od preizkušenega, tisti s Sramovim pogonom X01 in še čim. Pri letniku 2020 v resnici razen barv nič pretresljivo novega, cena ostaja enaka.

Pozor, tale testni je naprodaj. Če te zanima, se obrni na Roka: rok@skirental.si

Džojrajd omogočil MTB Republic Kranjska Gora, sprejema naročila za 2020. www.bikerental.si

Več o kolesu na devinci.com tukaj (model 2019) in tukaj (model 2020)

Sledite nam