Bike Ahead Composites
17. decembra 2020

Bike Ahead Composites, nemško podjetje, ki ima v programu tudi povsem karbonske obročnike. Zadeva sicer ni nova, a jo vsake toliko izpopolnijo, da so med najlažjimi in najtrdnejšimi na trgu.

Večina karbonskih komponent je izdelana v Aziji. A vendar se zadnja leta pojavlja vse več manjših proizvajalcev v Evropi, ki razvijajo in izdelujejo visokokakovostne in lahke komponente. Seveda se cenovno nikakor ne morejo primerjati z Azijo. So pa zato toliko naprednejši in zanesljivi, da njihov nakup odtehta tudi ponavadi precej visoko ceno.

Bike Ahead Composites

izdeluje zapletene izdelke iz karbona za letalsko in vesoljsko industrijo, avtomobilski šport, medicino in seveda kolesarske navdušence.

Kolesarski zdelki so namenjeni predvsem visoko specializiranim tunerjem in tekmovalcem, ki potrebujejo čim lažje, a vseeno zanesljive komponente. Preizkusil sem že njihovo sedežno oporo in krmilo, tokrat so na vrsti obročniki Biturbo RS. Dobrih 1200 gramov z notranjo širino kanala 27 milimetrov.

Pri izdelavi uporabljajo predpripravljeno karbonsko tkanino, kar pomeni, da so vlakna predhodno prevlečena in nasičena z epoksidno smolo. Nato postopek avtoklava omogoča vezavo molekul in strjevanje oblik, določenih s kalupom s homogeno porazdelitvijo smole.

Kaj imamo pred seboj?

Par MTB obročnikov, sestavljenih in zgrajenih okoli pest DT Swiss. Vse skupaj pa prinaša visoko kakovosten komplet in rekordno težp za 29-palčne obročnike te širine!

Konstrukcija je sorazmerna s ceno. Izdelki Bike Ahead ne potrebujejo laka, da bi prikrili površinske nepravilnosti. Postopek izdelave, zelo natančno delo, tehnika oblikovanja in nadzor kakovosti omogočajo, da dobijo lepo zunanjo površino. Gladko, ki ne zahteva dodatne zaključne faze (brušenje …). Obvladovanje epoksida je ena od njihovih dobro varovanih poslovnih skrivnosti.

Montaža pnevmatik poteka brez težav in pnevmatike držijo pritisk. Logično je, da je notranja površina popolnoma gladka in brez lukenj za napere. Obročniki so vizualno impresivni. Z mešanico nemškega “high-tech” in neo-retro dizajna spominjajo na plastične BMX obročnike iz otroštva. Ne pustijo te ravnodušnega, ali jih vzljubiš ali sovražiš. Vendar ujamejo pogled in tvojo preudarnost preusmerijo v željo.

S temi obročniki ne greš počasi! Visok strošek je kot napis na majici in samodejno se prenese na tistega, ki jih vozi. Z (zelo) dragimi in razkošnimi obročniki moraš biti najmanj “dober” ali vsaj boljši od povprečja.

Bike Ahead Composites

Dinamika

Zmogljivost in odzivnost seveda nista presenetljivi. Pri pospeševanju so še posebej živahni. Seveda pa obročniki pridejo do izraza s sistemom tubeless in s širšimi pnevmatikami. Tokrat na Vittoria Mezcal spredaj in Barzo zadaj, obe širine 2.25 palca, na Epicu S-Works.

Konstrukcija s šestimi karbonskimi “naperami”, katerih diamantni presek ne kaže na vertikalno prožnost, samo poudari, da so opazno neugodni. Navpično in stransko togost do neke mere uravnoteži pnevmatika, ki se resnično dobro obnese na 27 milimetrih notranje širine. Balon vam omogoča bolj natančen občutek in obnašanje v smislu oprijema in je zelo zanimivo.

Bike Ahead Composites

Najprej je bilo seveda nekaj strahu. Takšni lahki obročniki povzročajo strah pred zlomom, sčasoma to zbledi in popolnoma izgine, saj je njihova moč pomirjujoča. Nisem jim prizanašal in čutil sem nadzor smeri, zlasti na zelo grobih delih in grobem terenu.

Po določenem času pozabiš na njihovo naravo, njihov slog, nato postaneš zahteven pri usmerjanju kolesa in pozoren na ostalo. Posledično spustiš zavore, samozavest pa vodi do navdušujoče vožnje. Kolo gre tja, kamor gledaš, vendar se moraš soočiti s posledicami. Krmilo moraš držati trdno, da ti ga ne izpuli iz rok, hkrati pa moraš ohraniti raven vodljivosti in zbranosti.

Trdnost, hrup in resonanca

Obročniki so sicer aerodinamični, a ne tako kot cestni. Ne povzročajo hrupa “ventilatorja”. Biturbo RS so prejeli tudi kar nekaj udarcev, ki bi lahko povzročili poškodbe! Na njih pa trenutno ni nikakršnih prask. Trdota površine UD je zgledna, veje in kamni jim ne pridejo do živega.

Kar zadeva dolgo življenjsko dobo, to zagotavljata DT Swiss in nemška natančnost.

Bike Ahead Composites

Bike Ahead Composites pod črto

Njihova največja prednost je obenem tudi slabost. Togost namreč. Celoten obroč in “napere” oziroma kraki se sploh ne upogibajo in vožnja ni udobna. Po mojem mnenju je ciljni uporabnik obročnikov Biturbo RS tekmovalec na XC maratonih in etapnih dirkah, ki vozi polno vzmeteno kolo in želi hkrati najlažje kolo in najboljši oprijem, kar dosežemo s pnevmatikami pri nizkem tlaku. Pri vzponih jih lahko primerjam le z lahkimi obročniki, ki sem jih vozil na Tarmacu SL. Neverjeten pospešek in ni več izgovora, če si še vedno počasnejši od kolegov.

Še več o njih sledi nekje marca, ko jih bom dodobra spoznal na vseh možnih terenih in tudi nekaj dirkah.

Cena para obročnikov je 3313,31 evrov, plus podaljšana garancija 1 leto, plus “crash replacement” dve leti.

Več o Biturbo RS na spletni strani proizvajalca.

Fotografije Aleš Boben

Preberi še

Bobi preizkuša: Obročniki No Limited

Sledite nam