Mah MTB
Freestyle zaposluje
Freestyle Giant Ciklo Centar Wheelbase Ride Loose Riders
7. aprila 2022

Koga zmanjka prej? Baterije ali moči v nogah? To bo ta vikend v v Rabcu preveril Matej Hartman.

Čenče in miti o (ne)dosežkih e-koles so priljubljena tema vaških čenč in šank strokovnjakov, kolesarskih uživačev, resnih rekreativcev in profi amaterjev, pa tisth, ki e-mtb sovražijo iz dna srca in drugih, ki potihem (ali na glas) sanjajo o e-pomoči, ter onih, ki e-doping z veseljem (in brez slabe vesti) uživajo.

Baterija in višinci

Kako visoko lahko v resnici pripleza gorski kolesar z električnim kolesom (pedelecem)? Teoretično do neba, v resnici pa se njegova pot navzgor običajno konča takrat, ko mu na bateriji zasveti zadnja rdeča črtica. Izkušen e-kolesar zna sešteti svojo moč in moč e-kolesa ter se pri tem le redko ušteje. Njegov domet je odvisen od kapacitete baterije, požrešnosti motorja, zahtevnosti terena, hitrosti vožnje, teže kolesarja in predvsem njegove kondicije. Eni pač vozijo na elektriko, drugi pa z elektriko in med njimi je velika razlika.

Enačba z mnogimi neznankami

Tudi sam sem večkrat razmišljal, kako daleč in kako visoko lahko kot vodnik vodim e-gorske kolesarje. Prvi resen odgovor sem dobil lani v reportaži Tura z belimi noski.

Tokrat se bomo zapletene enačbe z mnogimi neznankami lotili bolj znanstveno. S skupino e-gorskih kolesarjev gremo v Rabac, kjer bomo vse naše aktivnosti merili, zapisali in analizirali. Rezultat bo povedal, kako daleč lahko e-kolesar sledi solidnemu rekreativcu na organskem kolesu.

Lov na Maha

V Rabcu sem sestavil idealno traso za naše testiranje, ki bo ustrezala tako meni kot e-kolesarjem. Jaz bom seveda vozil svoje organsko kolo Yeti ARC, opremljeno z merilcem moči v pedalih Garmin Rally XC 200, in narekoval tempo, skupina šestih e-kolesarjev pa mi bo sledila. Vozili bomo hitro, a me ne bodo smeli prehiteti ali zaostati. Moj tempo bo ena od konstant preizkusa. Drugi dve bosta štart in cilj v Rabcu. Dolžina trase ni določena, testiranje pa bomo zaključili enkrat po prevoženih 2.000+ višincih.

Trasa pisana na kožo “organskim” ali e-kolesarjem?

Začeli bomo v Rabcu, se dvignili pod Standar, nad Vicani prečili proti Labinu, šli skozi Bartiće in mimo cerkvice Sv. Mateja, ter obrnili na Skitači. Ko se bomo vrnili v Labin, bo za nami prvi del – približno 43 km in 1.300 višincev. Do tu morajo zdržati vse baterije. Potem se bo začela dirka na izpadanje. V labirintu Ripend bomo dodajali višince in izgubljali črtice. Komur bo tam ugasnila baterija, bo obrnil in se brez elektrike spustil v Rabac … in tako do zadnjega. Zmagovalca ne bo, dobili pa bomo veliko realnih in uporabnih podatkov s terena.

Matematika, fizika in ostale naravoslovne vede

Po končani vožnji bomo sedli za mizo, zbrali podatke vseh udeležencev testiranja in jih analizirali. Rezultati s trase bodo seveda zanimivi, številke pa jim bodo dale še drugačno dimenzijo. Testiranje nikakor ne bo tekmovanje ali primerjava ”kdo je boljši”. Zanimalo nas bo predvsem, “do kod lahko”. No, odgovor je znan: ”Do konca!” Več pa naslednji teden, ko se bomo s polnimi baterijami vrnili iz Rabca.

Fotografije Matej Hartman

Preberi še

Pedelec po slovensko

Casio GShock
Freestyle Giant Ciklo Centar Wheelbase Ride Loose Riders
Sledite nam