Yeti ASR
23. marca 2024

ASR je nazaj v ponudbi modelov kultnega proizvajalca iz Kolorada. 115 milimetrov hoda na zadku naj bi prepričalo marsikaterega navdušenca nad lahkimi XC kolesi.

Pred skoraj desetletjem je Yeti zapustil svet “kroskantrija” in se osredotočil na trail in enduro segment koles, pri slednjem tudi za tekmovanja. V svoji ponudbi so imeli model SB100, kasneje SB115, vendar nobeno od teh koles ni bilo čistokrvno tekmovalno XC kolo. Uporaba sistema Switch Infinity je dodala težo, in čeprav sta bila SB100 in SB115 lahki kolesi, nista bili tako lahki. Prišel je čas, da obudijo ime ASR. Nastal je polnovzmeteni XC bolid moderne geometrije in s hodom, ki ga narekuje sodobni olimpijski kros – 115 milimetrov zadaj in 120 milimetrov spredaj.

Na kratko

Če primerjamo novega ASR s predhodnikom, se pravi tistim, predstavljenim leta 2015, potem vidimo, kam je šel sodobni kros oziroma geometrija tovrstnih koles. Pred skoraj desetletjem je bil kot čelne cevi 69,1-stopinjski, današnji ASR ima kot 66,5 stopinj (in ni med najbolj položnimi). Efektivni kot sedežne cevi je meril 73,8 stopinje, sedaj je s 75,5 stopinjami pokončnejši. Tudi cevi ob verigi so se nekoliko skrajšale. Pri velikosti XS merijo 433, pri S 435, pri M 437, pri L 439 in pri XL 441 milimetrov.

Vsaka velikost okvirja ima namensko postavitev vlaken za ohranjanje želenih lastnosti togosti. Druge lastnosti oblikovanja oblikovanju okvirja vključujejo prostor za dva nosilca bidonov znotraj prednjega trikotmoka. Vsi okvirji imajo vmesnik za uporabo menjalnikov tipa T (Transmission) ali nosilec za uporabo klasičnega menjalnika (UDH). Okvirji so opremljeni z vodilom verige, pri gonilnem ležaju pa je prostora za verižnike z 28 do 38 zobmi (slednje pri velikostih M do XL). Čeprav so vsi modeli ASR zadaj serijsko opremljeni s pnevmatikami širine 2,35″, pri Yetiju zagotavljajo, da tja spraviš tudi pnevmatiko širine 2,4″. V spodnji del okvirja je integrirana zaščita pred kamenjem, na zadnjem delu pa ima okvir manjši blatnik, ki preprečuje, da bi umazanija prišla v režo pri spodnjem delu zadnjega trikotnika.

Eden izmed pomembnejših poudarkov pri modelu ASR je vračanje k bolj tradicionalni postavitvi zadnjega blažilca v obliki zasnove z enim vrtiščem in z upogljivimi cevmi. Ne samo, da je to preizkušena zasnova, temveč v primerjavi z njihovim sistemom Switch Infinity bistveno zmanjša kompleksnost in težo. Najlažji okvir serije T (wireless) brez blažilca tehta 1448 gramov, z blažilcem Ultimate Flight Attendant pa 1813 gramov. Okvirji serije C brez blažilca pri velikosti M tehtajo 1727 gramov.

ASR v kratkem videu

Modelna paleta

Pri Yetiju ponujajo množico “build kitov”, najlažji s prestavnim sklopom Sram XX SL Eagle Transmission tehta zavidljivih 10,4 kilograma. Na voljo je tudi kot okvir z zadnjim blažilcem RockShox Sid Luxe Ultimate. Za dobavljivost in cene v Sloveniji preveri pri B-23.si.

ASR ULT XX SL

  • Okvir TURQ Carbon, 115 mm
  • Zadnji blažilec RockShox SiD Luxe Ultimate Flight Attendant
  • Vilice RockShox SiD Ultimate Flight Attendant, 120 mm
  • Menjalnik in ročica Sram XX SL Eagle AXS Trnsmission / Sram AXS POD Controler
  • Kaseta Sram XX Eagle SL Transmission, 10-52t
  • Gonilka Sram XX Eagle SL Transmission, Power Meter, 32t
  • Zavore Sram Level Ultimate
  • Obročniki DT Swiss XRC 1200 Spline
  • Pnevmatike Maxxis Rekon 2,4″ / Maxxis Rekon Race 2,35″
  • Potopna sedežna opora RockShox Reverb AXS

ASR T4 XX1

  • Okvir TURQ carbon, 115 mm
  • Zadnji blažilec RockShox SiD Luxe Ultimate
  • Vilice RockShox SiD Ultimate, 120 mm
  • Menjalnik in ročica Sram XX1 Eagle
  • Kaseta Sram XX1 Eagle 1299, 10-52t
  • Gonilka Sram XX1 Eagle, 32t
  • Zavore Sram Level TLM
  • Obročniki DT Seiss xm1 1700
  • Pnevmatike Maxxis Rekon 2,4″ / Maxxis Rekon Race 2,35
  • Potopna sedežna opora Fox Transfer SL Factory

ASR C2 GX

  • Okvir C series carbon, 115 mm
  • Zadnji blažilec RockShox SiD Luxe Select
  • Vilice RockShox SiD Select, 120 mm
  • Menjalnik in ročica Sram GX Eagle
  • Kaseta Sram GX Eagle 1275, 10-52t
  • Gonilka Sram GX Eagle, 32t
  • Zavore Sram Level TL
  • Obročniki DT Swiss M1900
  • Pnevmatike Maxxis Rekon 2,4″ / Maxxis Rekon 2,35″
  • Potopna sedežna opora Fox Transfer SL Performance Elite

Vse dodatne informacije najdeš na yeticycles.com.

Fotografije proizvajalec

Preberi še

Yeti: SB135 za ture, traile in tudi za kaj več
Jubilejni Yeti ARC v omejeni seriji
Yeti 2021: Med maratonom in trejli je SB115

Sledite nam