2. marca 2013

Shimanova skupina Deore zdaj z 10-rednim zadnjim verižnikom, zadnjim menjalnikom s sklopko Shadow Plus, zavorami, združljivimi s tehnologijo Ice, pesti za 15/12 mm osi, vrsto različnih gonilk …

Lansko sezono je skupina Deore, ki velja za vstopni razred Shimanovih tehnoloških bombončkov, dobila 10-redni zadnji verižnik. Za sezono 2014 pa prihaja popolnoma prenovljena ter v skladu s smernicami, ki so jih Japonci zasnovali pri skupinah XT in SLX.

Gonilka z verižniki

Gonilka je sedaj bolj podobna XT-ju tako po funkciji kot tudi formi. Na voljo bo v dveh barvah, črno črni ter srebrno črni in kombinaciji dveh oziroma treh verižnikov. Izpostaviti velja predvsem novo triredno gonilko Dyna-sys, ki so jo priredili večjim, 27,5 ter 29-palčnim kolesom. Gre za kompaktno razmerje 40-30-22 (FC-M 612), ki naj bi po njihovem mnenju močno izboljšalo vožnjo na večjih obročnikih. Predvsem pa gre za lažje in učinkovitejše poganjanje ter tudi prestavljanje. Gonilka z dvema verižnikoma bo na voljo v treh različnih kombinacijah: 40/28, 38/26 ter 38/24, nosila pa bo oznako FC-M615. Na voljo pa bo tudi gonilka s trirednim verižnikom, (FC-M 610) z razmerjem 42-32-24.

Zavorni sistem

Novi Deore bo, kot pravijo pri proizvajalcu, primeren tako za kros kot tudi “trail” kolesa, saj bo ponujal več kot primerno zavorno moč. Je oziroma bo tudi nadgradljiv s Shimanovo tehnologijo Ice, ki jo poznamo iz boljših skupin, prav tako so prenovljeni in všečno dizajnirani tudi rotorji, ki so nekoliko lažji ter prirejeni za tehnologijo Ice, ter s sistemom pritrjevanja, ki je pri Shimanu že dolgo časa standard – center lock. Zavorne ročice so nekoliko krajše, za zaviranje z dvema prstoma, ter s sistemom I-spec, pri katerem lahko menjalno ročico pritrdimo na nosilec zavore.

Menjalnik, ročice in verižniki

Tudi pri (zadnjem) menjalniku je šel Deore po poti skupin XT in SLX ter dobil sklopko Shadow Plus. Prav tako je spremenjen tudi dizajn, ki  nakazuje zelo moderno obliko tudi v nižjih razredih. Menjalnik je prilagojen sistemu Dyna-sys. Na voljo bo tudi v različici, ki omogoča neposredno montažo ter s kratko ter dolgo kletko. Zadnji verižnik so nekoliko spremenili in je združljiv z verigo HG-X, na voljo bo v dveh kombinacijah: 11-36 ter 11-34. Menjalne ročice (SL-M 610) so doživele nekoliko manj sprememb, omeniti velja predvsem to, da je ročica prednjega menjalnika združljiva tako s tri- kot dvorednim prednjim verižnikom, na voljo pa bo tudi z nastavkom I-spec (SL-M 610 I).

Pesta

Prenovljena so tudi pesta, ki so namenjena tudi uporabi 15-milimetrske osi spredaj ter 12-milimetrske osi zadaj. Ostaja pa še vedno klasični standard za uporabo klasičnih zapenjalcev. Pesta so združljiva tako z 9- kot tudi 10-rednimi verižniki ter sistemom center lock za pritrditev rotorjev. Pesta bodo na voljo v srebrni ali črni barvi.

Drugo

Novost so tudi obročniki. XT-jevi, oziroma tisti z oznako WH-M785, bodo na voljo tudi v verziji 650B in bodo dopolnili dosedanjo ponudbo 26- in 29-palčnih. Čisto na novo so oblikovali tudi linijo obročnikov WH-MT35, ki bo na voljo v vseh treh velikostih (26,27,5 in 29), z možnostjo izbire prednjega pesta tako v klasični kot 15-milimetrski ”thru axle” izvedbi. Obročniki bodo črne barve, z možnostjo izbire nalepk v šestih različnih barvnih kombinacijah. Prav tako bodo ponudili osnovno različico obročnikov z oznako WH-MT15, ki bodo na voljo za klasična 26-palčna kolesa ter za 29erje. Barvni različici bosta dve – črna in bela z možnostjo šestih različnih barv nalepk. Tudi pri seriji MT15 bo prednji obročnik na voljo tako s klasično kot tudi 15-milimetrsko osjo.

Tudi pri skupinah SLX in XT so ponudili nov Dyna-sys, kot pravijo pri Shimanu: ”compact triple”, oziroma kompaktno triredno gonilko, primerno za 27,5- in 29-palčna kolesa z razmerjem verižnikov 40/30/22. Pri Shimanu namreč še vedno zagovarjajo tri verižnike spredaj, saj naj bi prav to pripomoglo k udobnejši in lažji vožnji. Klasični 42-zobi veliki verižnik priporočajo za kros za prednjevzmetena kolesa v izvedbi z 26- in 27,5-palčnimi obročniki, 40-zobi veliki verižnik pa za polnovzmetena/trail/vsegorska kolesa z obročniki velikosti 27,5 in 29 palcev.

Pri neserijskih komponentah, ki jih navadno krasi le Shimanov logotip, sta novi dve gonilki, ena dvo- in ena tri-redna, z oznakama FC-M625 ter FC-M622, ter zavore BL-M615 (enaka oznaka kot Deore).

Predstavljene Shimanove novosti bodo na voljo v mesecu juniju.

Na uvodni fotografiji nova gonilka Deore v črni izvedbi, foto proizvajalec.

Sledite nam