EXT ERA
Freestyle zaposluje
Ciklo Centar Wheelbase Maxxis Freestyle Giant SloEnduro
29. marca 2021

Vilice EXT ERA so alternativa velikim znamkam vzmetenja. Draga alternativa, a z razlogom. Zaenkrat le za trail in enduro.


Značilnosti

EXT (ali Extreme Racing Shox) ima ob dveh zadnjih blažilcih (enem za spust in drugem za enduro), vzmeteh ter oljih in mazivih za vzmetenje od lani voljo le en model vilic. 36 mm potopne cevi, le za 29-palčne obročnike ter s hodom 140, 150, 160 ali 170 mm. Torej za na kolesa za uporabo od trailov do endura in kolesarskih parkov.

Romantično razmerje

EXT sem spoznal leta 2016, ko sem prvič “džojrajdal” kolo z zadnjim blažilcem iz te hiše: Džojrajd: Evil The Insurgent. Takrat je italijanska znamka s koreninami v avtomobilskem športu na področju koles delovala šele dve leti, ljubljanski servis Joyride (nismo v sorodu, haha) pa jih je že izvohal in ponujal.

Priložnost za furanje

Na domačih terenih (Črnuče trails, Shumbaland) na kolesu Evil Wreckoning. Na tem “mini DH” kolesu Aleša Pelcarja so seveda najdaljše vilice.

Vtisi

  • Zanimiva alternativa klasičnim znamkam mtb vzmetenja, če si sestavljaš kolo z deli po željah ali če se odločiš zamenjati vilice. Res pa tudi dražja.
  • Inženirji z izkušnjami v reliju in še kje so se snovanja vilic lotili od začetka. Priznam, da ne razumem vsega, kar so napisali na strani. Mogoče zato, ker so Italijani pisali angleško.
  • Posebnost je, da za blaženje udarcev skupaj skrbita vzmet in zrak (podobno so se tega lotili le pri DT). Kar se tiče zraka, sta v vilicah dve pozitivni komori in ena večja negativna. Vse to je v levi nogi. V desni pa kartuša za dušenje vračanja, ki je velike prostornine. Vse skupaj pomeni pomeni dovolj možnosti za nastavitve delovanja.
  • Z vzmetjo za “pobiranje” majhnih udarcev in z vodili potopnih cevi z izredno majhnim trenjem proizvajalec obljublja zelo dobro občutljivost na majhne neravnine, hkrati pa učinkovito preprečavanje zabijanja do konca. Oboje zagotovo potrdim. Sam nisem prišel niti blizu temu, da bi vilice zabil. Res pa ne skačem kot lastnik (v dokaz prilagam fotografijo Aleša v zraku). Najverjetneje pa si zlasti nisem vzel dovolj časa za nastavitev pozitivnih komor.
  • Zato se vrnimo nazaj – zakaj dve pozitivni komori? S pritiskom v večji nastavljamo trdoto v srednjem delu hoda, s pritiskom v manjši pa na koncu hoda, torej proti zabijanju. V osnovi preprosto, a za nastavitve si je vseeno treba vzeti nekaj časa. Za začetek je treba upoštevati vrstni red polnjenja komor, pri finem nastavljanju pa le počasi, po 2 PSI, in to s kakovostno elektronsko tlačilko.
  • Tako kot na drugih vrhunskih vilicah sicer lahko ločeno nastavljamo podajanje ob počasnih in hitrih udarcih, pa še dušenje ob iztegovanju. Tako da ti v bistvu ni treba biti raketni inženir.
  • Vilice se lahko pohvalijo še z vrsto majhnih in ne tako majhnih rešitev, s katerimi so se trudili odpraviti težave, ki pestijo velike proizvajalce – od trenja do krone in stika med krono in toporiščem, ki marsikdaj povzroča moteče zvoke.
  • Ste se kdaj sami lotili razdiranja in servisiranja vilic največjih proizvajalcev? Ste se čudili količini plastike, ki kdaj tudi odpove? EXT-jevih vilic nisem odpiral, a po fotografijah sodeč je v njih veliko kovinskih delov.
  • In ko smo že pri odpiranju … Za servis se vam ni bati, amortizerje z napisom EXT rada servisirata Aleš in Grega v servisu Joyride.
  • Še teža: po podatkih proizvajalca vilice s 170 mm hoda z neskrajšanim toporiščem in z osjo tehtajo 2280 gramov.

Na jetra

Hec, pred štirimi leti in pol, ko sem uporabljal njihov zadnji blažilec, sem si zaželel, da bi nekdo naredil vilice, ki bi mu bile kos. Saj lahko na zadnji konec pozabiš, pelje se kot po asfaltu, s prednjim pa imaš še vedno kup dela. In zdaj se mi je še vedno zdelo, da nismo tam. Saj vilice delujejo odlično, a še vedno ne tako dobro kot zadek. Mogoče sem bil pa na predobrem kolesu? Ali še verjetnejši razlog – moja lenoba z nastavljanjem! Pa tudi to, da je zadnji blažilec zdaj še boljši, kot je bil leta 2016.

Cena? Tudi to, čeprav tako dobro zamišljene in izdelane vilice, ki poleg tega nastajajo še v manjši seriji kot konkurenca, ne morejo stati enako kot velikoserijske. Lahko bi pa 100 ali 200 evrov manj, kot stanejo …

Za koga

Za tehničnega frika, ki svoje vilice ne le rad poganja po zaguljenem terenu in čez velike skoke, ampak jih tudi rad nastavlja in občuduje. Če sanja o popolni nastavitvi, bo korak bliže.

Cena 1.800 €

Džojrajd omogočil Joyride.

Več o vilicah na www.extremeshox.com

Ciklo Centar Wheelbase Maxxis Freestyle Giant SloEnduro
Sledite nam