6. septembra 2016

Karbonski enduro konjič iz Washingtona. Smisel džojrajda je, da se igraš z vozili, ki si jih sicer ne moreš privoščiti.

Kolo: Evil The Insurgent, letnik 2016, velikost L

Posebnosti

Enduro stroj, 27,5-palčni obročniki na karbonskem okvirju, enoležajec z vpetjem blažilca Delta iz glave inženirskega genija Dava Waegla. Nizek, dolg, položen. Oprema v našem primeru kos po kos (tovarniško je na voljo ne prav poceni kit z X1) s SRAM X0, gonilko Next SL … Vrhunec je zadnji blažilec EXT Shox Storia ter široki karbonski obroči Ibis. 170 mm hoda na vilicah Lyrik in 6 palcev (152 mm) zadaj.

Romantično razmerje

Odlično delujoče kolo, razvito na severozahodu ZDA, v državi Washington (izdelano seveda tisoče kilometrov stran na Daljnem vzhodu). Polno inovacij, razvoja. Z znamko, ki so jo vzpostavili in jo imajo še vedno v lasti kolesarji, ne korporacije. Pa še svoj model direktne prodaje v sodelovanju s trgovinami imajo. Jasno, da mi je všeč. Ampak ni poceni.

Priložnost za furanje

Z Alešem iz ljubljanskega servisa Joyride (niso preveč jezni, da imajo naši testi skoraj enako ime) med “delovnim časom” v Polhograjcih. Aleš odpelje tudi kakšen enduro in če me na takšnem kolesu konkretno nabije, se sploh ne sekiram. Saj bi me tudi na slabšem.

Vtisi

Krmilni kot je s tako dolgo vilico 64,5 stopinje, zato sem pričakoval stabilnost, ki ponavadi pomeni tudi več dela s telesom za krmarjenje. Pa me je presenetila vodljivost, ki jo lahko pripišemo izredno togi vilici in tudi lahkemu prednjemu obročniku (kljub plašču za spust). Prednji del je zelo lahkoten.
Stabilnost pa vendarle je, pokaže se pri hitrosti, ko imaš vse z lahkoto pod nadzorom in pomisliš, da bi lahko spustil krmilo.
– Izbral sem zelo koreninast spust in se korenin zamislil, da je zadnji del povsem miren. Blažilec, ta trenutek gotovo med najboljšimi na svetu (za 750 evrov skoraj mora biti), res pobira vse. Na sprednjem koncu pa je treba še vedno garati, saj temu tudi najbolje nastavljena vilica ne more slediti. Pri krajši in lažji vilici Pike, ki jo ponavadi srečamo na tem kolesu, bi bila razlika še bolj očitna.
– Zadnji del je zaradi masivne nihajke z osjo vrtišča velikega premera izredno tog.
– Za kolo s toliko hoda, s takšnimi koti in gumami za spust gre tudi navzgor dobro. Gumb, ki zaduši delovanje amortizerja, je pa dobrodošel.
– Kolo je tako opremljeno, z blažilcem EXT, Lyriki in plašči Schwalbe Magic Mary (Evo DH), tehtalo dobrih 13 kg. Takole čez prst bi z vilico Pike, zračnim blažilcem in 900-gramskimi plašči prišli na zavidljivih 12.
– Ker nisem dirkač svetovne enduro serije in kolesa ne izkoristim do konca, sem se vprašal: Kakšna je razlika med Insurgentom in kar 5000 evrom cenejšim granitnim poglavarjem iz zadnjega testa, ki sem ga dva tedna preh fural po istem krogu? Razlika gotovo je in gotovo je tudi, da odločitev, da odkartamo 5 jurjev več za Evila, ni racionalna. Saj ni treba, da je.
Povzamem? Če ti je všeč in si ga lahko privoščiš, ni z Insurgentom čisto nič narobe.

Za koga

Za ljubitelja karbona, tehnologij in zgodb s severozahoda ZDA. Pa če ga potem pelje na enduro dirke ali pa na najbolj uživaške ture naše in drugih celin. Če imaš za Evila, moraš imeti tudi za dirkanje in za letalske vozovnice z doplačilom za kovček s kolesom.

Na jetra

Aammmm … v resnici samo tole v naslednji vrstici. Pa črnega bi imel raje. Tejle se reče “slime”, sluz. Pa 29 ni, ampak ga imajo. Pride na vrsto!

Cena: takole sestavljen okoli 7.000 €

Okvir z blažilcem RS Monarch DebonAir 3.200 €; tale testni pa je ta trenutek lahko tvoj za 4.400 €!

Džojrajd omogočil Joyride www.joyride.si
Več o kolesu na www.evil-bikes.com

Sledite nam