15. novembra 2016

Solidno opremljen karbonski Stumpy v barvi unionove pivske pločevinke in 3-palčnimi plašči, ki je lahko tudi 29-palčnik. Za evro manj kot 4 jurje.

Kolo: Specialized Stumpjumper FSR Comp Carbon 6Fattie (2017), velikost L

Značilnosti

Še en plus na džojrajdu, tretji, če ne štejemo mrcine velikosti 29+. Turno kolo s karbonskim okvirjem in aluminijasto nihajko; debele pnevmatike, 135 mm hoda zadaj in 150 na vilici Rock Shox Yari. Stumpy kot Stumpy, krmilni kot je malce bolj strm kot v enduro razredu, 67 stopinj ima. Pa solidna opremnjenost s pogonom Sram XG, gonilko Race Face Aeffect, zavorami Guide R in hišnimi Specializedovimi kosi. Okvir in vilica sta združljiva tudi z 29-palčnimi obročniki.

Romantično razmerje

Ob spremljanju navdušenja zaradi današnje predstavitve novega S-ovega cestnega kolesa za kockaste pomladne klasike z vzmetenim kokpitom sem si mislil, da si veliki pač lahko privoščijo marsikaj, tudi da nam kotalijo buče in nas vodijo v slepe ulice. Mi pa smo navdušeni. Ne vem, če zato, ker bi bili gorski kolesarji manj naivni od cestnih, ampak Stumpy plus (brez zamere, če tako rečem 6bajsu) se mi ne zdi ena od takih buč.

Priložnost za furanje

Z Mahom in Urošem na Specializedovem testu na Krasu. Še preden sem sedel na S-Works Endura: Džojrajd: Specialized S-Works Enduro 29
Pri Mahu je bil v igri za nakup (ker je bil Živi bolj všeč kot neko drugo kolo), na koncu je tako ali tako zmagalo tretje.

Vtisi

– Verjetno sem jeseni malo preveč vozil pluse, zato o splošnih vtisih tega standarda nimam več kaj bistvenega dodati. Morda to, da so mi agresivni plašči premera 2,8 palca bolj všeč kot balonasti 3-palčni, kakršni so tudi tukaj. Manj fat, bolj mtb.
– Tega Stumpyja sem vozil v zelo drsečih razmerah in morda z malce previsokim pritiskom v plaščih, zato nisem mogel dobiti pravega vtisa.
– A kolo je nedvomno lahkotno in hitro, kolikor je plus pač to lahko. Dovolj, da se mi je uro zatem zdel Enduro težak za poganjanje.
– Samodejna nastavitev posedanja zadnjega blažilca (autosag) me je še enkrat navdušila, delovanje smo zadeli v nulo – ob zapiranju v klanec seveda, saj odprt FSR še vedno ni recept za poganjanje. Z obratom gumba pa je vse, kot je treba.
Zabavno kolo za ne preveč astronomsko ceno, če všteješ karbon in dobro opremljenost.
– Kolo je hkrati vozil tudi Mah, tule so njegovi vtisi: Na prvi vtis me ni navdušil, kolikor sem bil prej kot fat jezdec navdušen nad idejo. A je bil tako drugačen od tega, kar sem vajen – zdej se mi je kratek (pri svoji višini 171 cm sem vozil velikost M). Specializedov M je zame malo nerodna velikost. V aluminijasti verziji ob tem niti ne morem dovolj spustiti potopne opore, da bi nastavil svojo višino. Sicer pa tudi sam menim, da ga navzdol v teh razmerah nismo mogli dovolj preskusiti.

Za koga

Še eno kolo za turnega uživača, ki se mu me mudi prehudo. Imaš bleščečega Specializeda (da ga ne bo imel le sosed), karbonskega, pa precejšna verjetnost je, da si zanj plačal manj kot sosed, če je tudi njegov karbonski. Kadar se ti mudi, greš pa na 29.

Na jetra

Nič omembe vrednega, razen drseče podlage na testu, da Stumpyja nisem mogel malo bolj zlorabiti. Pa da je imel Mah enakega 🙂

Cena: 3.999 €

Stumpy FSR je na voljo v številnih različicah, 6Fattie v sluminijasti izvedbi naprimer od 2.799 €.

Džojrajd omogočil Specialized Adria.
Več o kolesu na www.specialized.com

Na uvodni fotografiji: Kaj je boljše od Stumpyja? Dva!

Sledite nam