7. septembra 2011

Sejem Eurobike je letos praznoval že svojo dvajseto obletnico in seveda je bil znova največji in najboljši. Revolucij nismo videli, a vendarle nas je v Friedrichshafnu pričakala neverjetna količina zanimivih novih izdelkov.

Statistika sejma s krepko čez tisoč razstavljavci, 40 tisoč obiskovalci iz industrije in še 20 tisoč obiskovalci na odprt dan je kot vedno impresivna. Sprehod čez ogromne dvorane, ki so do zadnjega kotička napolnjene s tisoči koles in tonami opreme, je prav tako nepozaben in človek bi pomislil, da je to najboljši biznis na svetu. Res gre kolesarski industriji v povprečju zelo dobro, a vedno se najdejo tudi razlogi za skrbi. Letos so tako evropski distributerji obremenjeni z velikimi zalogami, saj so bili poletni meseci v mnogih delih Evrope katastrofalni in ob vsem dežju je prodaja koles močno upadla. Seveda je težava tudi v cenah surovin in želji kitajskih delavcev po višjih dohodkih. A tudi to bomo/bodo preživeli, mi pa se bomo raje posvetili zanimivim novostim. Te vam bomo predstavili v več nadaljevanjih v naslednjih tednih, posebej pa bomo predstavili tudi izdelke, ki so prejeli nagrade Eurobike Awards.

Trend: 29, 29, 29, 29, 29
Vsaj kar se gorskih koles tiče, je največja novost največja v tudi v dimenzijah – 29-palčna kolesa so v katalogu vsakega proizvajalca, v vseh cenovnih razredih in v vseh kategorijah do 130 mm hoda. Seveda “29erji” niso nič novega, vendar takšnega buma v Evropi verjetno ni pričakoval nihče in mnogi proizvajalci verjamejo, da se bo ameriška zgodba razvoja tega segmenta, ki traja že skoraj desetletje, na naši celini odvila v dveh letih ali celo manj. Razlogi so večplastni, zagotovo industrija sama potiska v ospredje nove izdelke, mediji so 29-palčnim kolesom večinoma naklonjeni, kupci pa tudi vedno iščejo novitete in boljša kolesa za svoj tip vožnje. Marsikje bodo ta kolesa nadomestila treking kolesa, hkrati pa niso namenjena samo kolesarsko bolj izobraženim kupcem, ampak tudi povsem laičnim kolesarjem. Ali kot je dejal eden izmed produktnih vodij večjega proizvajalca – danes se zdijo kupcem 29-palčna kolesa nenavadna, ker so v trgovini vsa ostala 26-palčna. Ko bo situacija obrnjena (nekje se bo to zgodilo že zelo hitro), se bodo zdela 26-palčna kolesa nenavadna. Seveda pa ta kolesa vendarle niso za vsakogar, kar je povezano predvsem s telesno višino in slogom vožnje. Za zdaj tudi še niso vstopila v razred nad 140 mm hoda, pa še tu jih je zelo malo. Vendar se komponente razvijajo, končno so na voljo ustrezne vilice z več hoda in ustrezni plašči/obroči, zato bo tudi v tem segmentu več izbire.
Kje se bo ustavilo? Tega si ne upa nihče več napovedati, a v Ameriki se očitno med trdaki res prodajajo samo še 29-palčni modeli. Pri nas (v Evropi) tako daleč verjetno ne bo šlo, a povsem možno je, da bo trg že v dveh sezonah razdeljen na polovico. Za Slovenijo lahko rečemo, da se bo ponudba teh koles v sezoni 2012 močno povečana.

Več električnega pomožnega pogona
Tudi v področje gorskih koles vedno bolj prodirajo pomožni električni pogoni. Še vedno so težki, dragi in resnici na ljubo daleč od lepote, a na voljo je vedno več modelov različnih znamk. Najbolj agresivne so “nemške” znamke, na primer KTM, Hai, Ghost in druge, glavni “ameriški” proizvajalci so za zdaj še distancirani od te kategorije. Bosch in Panasonic sta se pridružila Bion-Xu in drugim proizvajalcem pogonov, mnogi pa razvijajo tudi svoje sisteme. Še vedno pa ostaja zelo nedorečeno, komu so takšna gorska kolesa sploh namenjena. Pravim gorskim kolesarjem zagotovo ne, saj je tudi brcanje navzgor del zabave, zato večina išče nove kupce izven kolesarstva ali skuša naravo približati starejšim in/ali fizično manj zmogljivim.

Opaziti je še številne manjše trende in predvsem izboljšave posameznih področij, kot so na primer izdatne izboljšave na področju vzmetenja. Tudi pogonski sistemi postajajo vedno bolj zanimivi, saj se sistem 2×10 širi še v nižje cenovne razrede, razmerje 3×10 pa še zdaleč ni odpisano. Več je tudi karbonskih obročev (še vedno so dragi), po višini nastavljivih sedežnih opor, krmila so širša, več je specializiranih komponent in koles za točno določeno ciljno skupino. Močno izboljšana so tudi oblačila, zaščitna oprema in vsi ostali dodatki. Skratka vse je boljše, žal v povprečju tudi za nekaj odstotkov dražje (razlogi so predvsem v drastičnih povečanjih cen surovin in delovne sile).

Slovenci na sejmu
Tudi letos sta se na sejmu predstavila Unior z vsem svojim kolesarskim orodjem in zložljivo kolo Bigfish, katerega ponudba za prihodnjo sezono je razširjena na tri modele. Obe znamki sta pritegnili svoj del zanimanja, saj dejansko ponujata nekaj posebnega. Unior postaja zelo resen igralec v svetu kolesarskega orodja, kjer ob Park Toolu manjka prave konkurence, program zreškega podjetja pa je vedno močnejši in inovativnejši. Podobno velja tudi za kolo Bigfish, ki je zagotovo drugačno od dokaj dolgočasne ponudbe, kjer sta do sedaj vladala Dahon in Brompton, nov velik igralec pa je Tern. Poleg tega je opaziti še nekaj znanih obrazov v različnih katalogih. Primož Ravnik krasi naslovnico kataloga GoPro, Tanja Žakelj se vozi čez kar dve strani v katalogu Geaxa, Boštjan Volf in Kristjan Vreček pa sta našla svoje mesto v katalogu Funna. Le Blažo Klemenčič smo pogrešali na razstavnem prostoru Felta in Prologa.

Že danes vam ponujamo na ogled nekaj zanimivih izdelkov, še več pa jih seveda sledi v nadaljevanju meseca.

Sledite nam