22. oktobra 2019

Črni vranec rdečega leska, osma generacija Specializedovega Endura, v izvedenki, nad katero je le še pregrešno dragi S-Works. Je dovolj vodljiv za slehernika, ga bomo znali izkoristiti?

Kolo: Specialized Enduro Expert (2020), velikost S3

Značilnosti

Nova generacija (osma!) že legendarnega Specializedovega mini spustaša, ki je dal ime novi zvrsti furanja in dirkanja. Karbonski okvir in nihajka, pa v primeru Experta še obroči, po 170 mm hoda spredaj in zadaj. “Super enduro” ali kakorkoli, ampak navzgor gre še vedno kar rad.

Romantično razmerje

Specialized pač. Eden od tavelikih. V vsakem primeru me takšnale črna mrcina z rdečim sijajem in linijami pritegne.

Priložnost za furanje

Domači Šumbaland 2 je postal standardna testna proga džojrajda. Pa MTB trail center Kočevje čisto od vrha, iz Zmajevega gnezda, in še kaj.

Vtisi

Začnimo s tem, kar sem že omenil pri “romantičnem razmerju”: kolo je vsaj meni preklemano dobro videti. Že zaradi barve, pa tudi zaradi “postave”, čistih linij z nizko zgornjo cevjo.

Nasvidenje X-Wing, ki so ga začeli z letom 2010, oblika novega Endura je povsem nova. No, v resnici pač bolj podobna drugim kolesom, a s tem ni nič narobe.

Nihajka je še vedno FSR, le z drugače postavljenim blažilcem.

Ker menim, da bi morala večina današnjih lastnikov enduro koles imeti turna (trail) kolesa, ki so laže vodljiva in se bolje vzpenjajo (razen če bi kdo kolo rad uporabljaj tudi na enduro dirkah in v parkih), sem se vprašal, če se to kolo pelje “normalno” za “normalnega” uporabnika. Novi Enduro se mi zdi še bolje vodljiv od starega, z geometrijo in hodom ti nudi enduro samozavest, a ga ne izkoristiš nujno. Tako da se odgovor glasi: pogojno.

Da, zadnji del deluje odlično, tudi hitro sem ga uglasil. In zdrvel. Navzgor več kot solidno za kolo teh mer, navzdol pa zelo suvereno, tudi živahno iz zavojev, mislim da bolj živahno, kot se spomnim starega endura.

Glede na to, da sem bil lep del sezone na nevzmetenem silnglespeedu, sem se moral malo privaditi. A glede na to, da me je na dnu prvega spusta motilo le še 80 cm široko krmilo, potem kolo res ni težavno za privajanje. Tudi neudobno togo ni.

Kolo je odlično opremljeno z vzmetenjem Fox Float Performance, karbonskimi obročniki Roval, pogonom Sram X.O/GX Eagle, zavorami Guide Code RSC s po štirimi batki … Plaščev Specialized Butcher že nekaj časa nisem imel pod seboj. Pa potopna sedežna opora X-Fusion Manic. Vse super.

Skladišča SWAT v okvirju pod nosilcem bidona še vedno ne uporabljam, druga SWAT luknjica v krmilni cevi z mini orodjem pa se mi je takoj priljubila.

Barva me je res očarala. Črna, ki to ni. Črna z rdečim leskom. Več ko je sonca, več je rdeče. Kot svilena notranjost mojega najljubšega klobuka.

Saj aktualni Stumpjumper je super, ampak … bi lahko naredili takšnega, kot je Enduro? Spec’ Enduro 2020 je eno najboljših (najbolj zabavnih + najhitrejših) koles, na katerih sem sedel. Ga že pogrešam.

Na jetra

Pokanje, jokanje in cviljenje nekje v okvirju. Da bi ga na vzponu vrgel v jarek. Pa smo razstavili vse linke, vrtišča so bila suha. Po podmazovanju je bilo kolo tiho.

Pa noro poceni res ni, ampak paket Expert je pač takšen, s karbonskimi obročniki vred.

Za koga

Za ljubitelja brutalnih tur, obiskovalca parkov, enduro dirkača. Nadpovprečen osebni dohodek ali morda nedavna prodaja gozda ni odveč.

Cena 6.999 €

Za model Elite boš odkartal jurja manj, za Comp dva manj, oba sta vzmetena z Rock Shoxom. Če je pa “cena – sitnica”, greš lahko navzgor po S-Worksa za 11.000.

Džojrajd omogočil Specialized.

Več o kolesu na www.specialized.com

Preberi še
Specialized 2020: Novi Enduro

Sledite nam