Kona Hei Hei
3. decembra 2020

Od titanovega hardtaila (1998) preko scandijevega maratonca do alu (ali karbon) downcountry kolesa.

Kolo: Kona Hei Hei 2021, velikost M

Značilnosti

Družino Hei Hei sestavljata dve različni, a vseeno podobni kolesi. Karbonski CR/DL ima spredaj in zadaj 120 mm hoda ter horizontalno vpetje zadnjega amortizerja, aluminijasti pa vilice s 120 mm hoda ter zadaj vertikalno vpet amortizer s 100 mm hoda (ta je bil na testu). V geometriji ni velikih razlik.

Romantično razmerje

Jeseni 2007 sem kupil Kono Hey Hey Supreme. Belo-srebrna lepotica je imela 26-palčna kolesa, 3×9 prestav, kompletno opremo Shimano XTR, okvir iz zlitine skandija in aluminija, vilice RS Reba World Cup s 85 mm hoda spredaj in Foxa s simpatičnimi 65 mm pomika zadaj. To je bil moj edini polnovzmetenec in vesel sem bil bisernozelene Kanadčanke, ki mi je, čeprav z manj bahavo opremo, pod noge in rit spet porinila nekaj vzmetenja.

Priložnost za furanje

Žal mi je, da Kone nisem imel že tisti teden, ko smo furali Grobničke alpe in Krk. Tam bi jo lahko lepo (zlo)rabil. Tako pa sem jo v drugem koronskem “lockdownu” ganjal po domačih hostah. Na srečo imamo Ločani dovolj izbire, le gmajne so bile kljub soncu vlažne. Na spolzkih skalah in koreninah se ne počutim prav varno.

Vtisi

Barva je stvar okusa. Meni je biserno zelena, ki ob različni svetlobi spreminja odtenke, všeč. Vedno moderna črna jo lepo dopolnjuje. Roza barve je zraven le toliko, da moških ne moti, puncam pa je všeč.

Aluminijasti okvir je v glavi tako lepo zbrušen, da je videti, kot bi bil iz karbona. Zavorna bovdna sta speljana po zunanjosti okvirja, žica potopne sedežne opore pol zunaj in pol skozi okvir, napeljava zadnjega menjalnika pa je v celoti skrita v okvir. Čeprav v modelni paleti prednji menjalnik ni predviden, je na okvirju (odstranljiv) nosilec zanj. Na okvir lahko pritrdiš le en nosilec bidona. Škoda, stara Kona je imela vijaka še na spodnji strani “downtuba”. Okvir dopolnjujejo uporabne komponente.

Vzmetenje in ostalo

Vilice RockShox Revelation so kljub le 60 Psi tlaka pod mojimi 6X kilogrami lepo dihale. Če bi kolo dobil prej in bi ga peljal na morje, bi ji seveda dodal nekaj vpihov zraka. Enako je bilo z zadnjim Monarchom. Menjalnik Shimano SLX ni narejen zato, da bi se z njim hvalil, ampak zato, da dela.

Tudi pod največjo obremenitvijo je brez težav menjal v lažjo prestavo. Z zavorami ni bilo nobenih težav, edino dolga ročica Deore bolj sodi na treking kolo. SLX bi bila ustreznejša.

Komanda potopne sedežne opore je tam, kjer bi morala biti na vsakem kolesu – na spodnji strani. Pred desetletjem se je med strmimi vzponi prednje kolo rado odlepilo od tal. Takrat s(m)o to reševali s Talas (Fox) ali U-Turn (RockShox) sistemom. Moderna geometrija je to hibo odpravila in tale Kona hudo dobro pleza. Pa presenetljivo okretna je.

Vzmetenje pod ritjobrez težav preživim brez njega. A priznam, je zelo zabavna potuha. Taka, kot baterija med nogami. Na spustih nama je še malo manjkalo do popolne sinergije. Dela rok in nog, ki sta potrebna na hardtailu, nekako nisem znal prenesti na polnovzmetenca. A po nekaj furah sem se le zmehčal. Škoda, da Kone nisem peljal na Krk. Tam bi doživela drugačno (tor)turo.

Pričakoval sem agresivnega rekreativca, dobil pa udobnega dirkača, na katerem sem užival ves dan in vsak dan. Brez težav tudi dva, tri, pet in deset dni zapored. Če bi krmilo spustil za centimeter in pol, pa bi prestopil v meni še ljubši “race” položaj. Hei Hei bosta enako vzljubila nabrušena gospodinja in ljubiteljski tekmovalec.

Kona Hei Hei

Na jetra

Za odklepanje zadnjega vzmetenja se moraš skloniti precej globoko. Seveda se da, ampak med divjanjem je to lahko tudi nevarno.

Za koga

Aluminijasti Hei Hei je namenjen tistim, ki si želijo mešanico XC-ja in celodnevnega udobja. Pri tem kolesu jo je Kona zadela. In za tiste, ki vedo, da se gorsko kolesarjenje ne začne šele pri 140 milimetrih hoda.

Cena: VEB Company ga ponuja za 2.374,05 evrov.

Džojrajd omogočil: VEB Company Ljubljana.

Več o kolesu na konaworld.com.

Sledite nam