giant revolt 1
30. aprila 2023

Makadamkar, upornik proti asfaltu, tak, racionalno, a uporabno opremljen, saj ima za soseda še cenejši model 2 in dražji 1.

Kolo: Giant Revolt 1 (2023), velikost M/L

giant revolt 1

Značilnosti

Preprosteje, a vseeno kar dobro opremljen makadamkar z okvirjem iz aluminija.

Če lahko na tem mestu: Če bo kdo rekel “kaj spet ta gravel na mtb.si”, je bilo nazadnje nekaj podobnega na Džojrajdu pred več kot tremi leti.

Saj se ne opravičujem, ker menim, da je prav, da imamo na mtb.si prostor za makadamkanje. Zlasti starim mountain bikerjem je všeč 🙂 Čeprav Činč pravi, da je makadamska cesta še vedno cesta.

giant revolt 1

Romantično razmerje

O Giantih praviloma nikdar nič slabega. Sam makadamkarje rad furam že kar nekaj let in tudi takšen preprost konjič, lažji od mojega jeklenega tanka, zapaše za kak krog. Pa ime je dosti punk – upor! Upor proti asfaltu.

Ne vem zakaj sem mislil, da bom dobil inačico X s potopno oporo in vzmetnimi vilicami, da se sam prepričam o smiselnosti, pa tega modela seveda ni v testni floti. A o smiselnosti si vseeno upam napisati, da je gotovo smiselno za tistega, ki bi kolo uporabljal za “povsod”. Da sploh ne govorimo o tem, da je primernejše za tiste, ki se z gorskimi kolesi vozijo le po makadamih in kolovozih.

S takšnim kolesom imaš res že gorsko kolo z navzdol zavitim “cestnim” krmilom, a prav slednje je večkrat prednost kot ne. Prednost je zaradi številnih položajev za držanje, slabše pa za zelo hitro spuščanje po resnem terenu in recimo skakanje.

Priložnost za furanje

Makadami, kolovozi in tudi kakšen singl v okolici Ljubljane. Nekaj po ravnini in nekaj po hribih. Celo Šumbaland je odplesal, ampak ne priporočam 😀 Je šlo lepo, ampak sem še teden dni mislil, da imam zlomljeno zapestje.

Vtisi

  • Kot omenjeno na vrhu, preprosteje opremljen, a bistvene so zavore z ročicami Shimano GRX 400 s 160 mm rotorjema. Vrhunsko, le Sramovi uporabniki se moramo privadit drugače oblikovanim ročicam.
  • Tudi zadnji menjalnik je GRX 400, malo so prihranili s prednjim Tiagra. S prednjim menjalnikom so pa že tako prihranili, ker je lahko zadaj 10-redna kaseta. V debato, ali na makadamkarjih potrebujemo prednje menjalnike, se na tem mestu ne bi spuščal. Jaz ga ne rabim in menim, da ga tudi marsikdo, ki misli, da ga, v resnici ne.
  • Hišni obročniki in plašči, široki 38 mm, hitri zaradi gladke tekalne površine in z dovolj oprijema za makadam, manj za zemljo. Kot imajo pri Giantu v navadi, je tubeless narejen serijsko. Če zaviješ s takšnim kolesom izven lepih makadamov, se mi zdi furanje brez zračnic kar bistveno.
  • Če ga ne primerjaš ravno z dragimi in lahkimi karbonskimi makadamkarji, je kolo lahkotno in primerno za dolge vzpone. Mi je žal, da si ga nisem še enkrat sposodil za na Brkinsko klasiko.
  • Velik plus je vsaj zame velikost na polovičko, M/L mi je pri 180 cm super za sproščen položaj, L bi bil pa malo dirkaški, čeprav je razlika v dolžini zgornje cevi le 1 cm, opora krmila pa je enako dolga.
  • Edino krmilo bi mi morda bolj ustrezalo z velikosti L, s širino 460 mm je namreč za 2 cm širše od tistega na M in M/L.
  • Z obračanjem “čipa” na ležišču osi zadnjega obročnika mu podaljšaš cevi ob verigi in povečaš prostor za plašč. Ampak je že pri prednjem položaju prostora za 42 mm širok plašč.

Na jetra

Skeptičen sem glede sedežne opore D-Fuse. Ta naj bi zaradi cevi v obliki črke D bolje blažila tresljaje, kar zagotovo drži pri karbonski opori, pri aluminijasti pa … kajpavem, saj aluminija ne veseli zvijanje ne glede na obliko cevi. Zato pa je pri taki opori nerodno spuščati in dvigovati sedež, saj se opora pritrjuje z vijakom in zagozdo od zadaj, ne klasično z objemko. Privijati pa jo je zelo priporočljivo z navornim ključem, ki ga ponavadi ne nosimo na ture.

Aja, Freestyle, dajte naredit manjše nalepke “test”, prosim 😀

Za koga

Več kot dovolj za makadamskega začetnika, za N+1 za gorskega kolesarja … Se ne spomnim ničesar, kar bi se mi mudilo zamenjati. Plašče, ko izgubijo ostrino.

Cena 1.749 €, v akciji 1.699,00 €

Če ti ni všeč barva “globokega jezera”, je isti model na voljo še v rdeči barvi “grenadine”. 400 € cenejši je model Revolt 2, navzgor pa s telesom iz aluminja tiči še 200 € dražji črni 0. Karbonski Advanced od 2200 € dalje so že oh in sploh. Pri nas je na voljo celo en električni model Revolt E+, bolj terenski X pa žal trenutno ne.

Džojrajd omogočile trgovine Freestyle. Trenutna ponudba modela Revolt 1: freestyle.si

Več o kolesu na www.giant-bicycles.com

Preberi še

Džojrajd: Scott Genius ST 910

Sledite nam