Fuji Rakan 29 1.1
Wheelbase Maxxis Freestyle Giant Unior DH Cup SloEnduro
16. junija 2020

Nizek, raztegnjen, peščen, z nenavadnim vrtiščem na nihajki, aluminijast, japonskega imena. Kup čudes na tem trail bajku, a je dobro opremljen in agresiven.

Kolo: Fuji Rakan 29 1.1 (2020), velikost M

Značilnosti

Turno (trail) kolo z okvirjem iz aluminija, 29-palčnimi obročniki, 120 mm hoda zadaj ter 130 mm na vilicah.

Romantično razmerje

V gorskem kolesarstvu ne prav razvpita znamka se lepo znajde v portfelju slovenskega trgovca Velo. Ko po japonsko zaviješ “fudžiiii”, se v MTB-ju to ne sliši blazno nobel, a gre za 120 let staro japonsko znamko, tudi zaradi premešanega lastništva lepo udomačeno v ZDA.

Pred časom sem vozil njihovega makadamkarja. Džojrajd: Fuji Jari 1.3

Priložnost za furanje

Mac (Bikegalaxy) je neke sorte njihov ambasador, pa mi ga je posodil in sem oddrvel po domačih stezicah na Šumbalandu in Rašici. Res je, številko večji bi mi bil bolj prav.

Vtisi

  • Takole začnimo: priteguje poglede z nizko zgornjo cevjo (no, saj je M), ki še poudari njegovo raztegnjeno geometrijo.
  • Ko ga pogledaš bolje, pa ti nihajka ustreli vprašaj nad glavo. A o tem malce nižje.
  • In še malce posebna peščena barva. Ali pa bela kava, kakor želiš.
  • Po vseh mojih eksperimentih (singlespeedu, 27,5-palčnem “supertestnem” Treku Remedyju in jeklenem trail trdaku Bombtrack Cale) spet na devetindvajsetici. Tako rekoč doma. In res je dobro, letim navzdol in po tračnicah vozim zavoje, se bliskovito kotalim čez teren … Vse je tu. V bistvu tako prepričljivo, da je po vsej drami na bolj robatih kolesih skoraj brez veze.
  • Geometrija: kot vilic 66 stopinj, sedežne cevi 75 stopinj, dolg “reach” (že pri mediumu 470 mm), medosna razdalja 1200 mm. Agresiven trail bajk.
  • Nihajka MLink! Kar je na njej čudno, je daleč naprej, na polovico cevi ob verigi pomaknjeno vrtišče. Na pamet bi človek rekel, da se bo nihajka zato bolj zvijala, pa je v resnici zato bolj toga, saj je pri vrtišču krajša ročica kot nazaj, bliže osi, naprej pa je trikotnik tudi okrepljen s še eno cevjo. Ležaje na vrtiščih naj bi bilo treba zaradi manjših obremenitev tudi manj vzdrževati. Cev ob verigi je s 431 mm tudi precej kratka.
  • Po svoje narejen paralelogram torej, ki navzdol zmore več, kot bi si človek mislih ob številki 120 mm hoda, pa tudi dobro izolira sile pritiskanja na pedala. Tako sem se vzpenjal tudi z odprtim blažilcem RockShox Deluxe Select+ RL, ki vmesne stopnje za poganjanje tako ali tako ne premore.
  • Ko smo že pri blaženju, spredaj svojo službo zelo dobro opravljajo RockShoxove vilice Pike Select 29 DebonAir.
  • Sramov 12-redni pogon GX Eagle, gonilka Descendant, potopna sedežna opora KS Lev SI, obročniki DT Swiss M1900 Spline, vodilo verige MRP 1X … vse super.
  • Zavore Sram Guide R so (spet!) ahilova peta kolesa. Po krajši molitvi pač nekako ustavljajo.
  • Ima prostor za velik bidon!
  • Nenamerni vzporedni test se je zgodil: Mac je dal na kolo nove DH plašče Kenda Pinner. Super, tako za Aarona Gwina kot zame, čeprav nisem vajen spustaških plaščev, a le za navzdol. Ker so iz najmehkejše mešanice gume, so kolo bistveno upočasnili za vzpone. Kompromis, ki vsaj pri meni ni dobrodošel. Originalne so Maxxis Minion DHF/Agressor.
  • Fuji Rakan ni lahko kolo, a ga je (s pravimi plašči) gotovo dosti lažje poganjati kot dvigovati od tal. Zaradi teže pa ni super poskočno kolo za v strme klance.
Fuji Rakan 29 1.1
Linija!

Na jetra

Zavore Guide R. Ampak resno. Sumim, da jih dajejo proizvajalcem brezplačno. Čeprav na “mojem” Treku po terapiji mojstra Pečarja trenutno delujejo zadovoljivo. Aja, ker ga ne vozim …

Za koga

Za ljubitelja tur, ki rad pritisne navzdol in švigne skozi zavoje. Pa da nima fetišev na znamke iz najbolj gledanih videov ali, bog ne daj, na karbon.

Cena 3.799 €, v akciji 2.925 €

Obstajata še cenejša modela, navzgor po hodu pa najdeš Rakanova velika brata Auric in Auric LT.

Džojrajd omogočila Mac in Velo, velo.si.

Več o kolesu na www.fujibikes.com (malenkost drugačna specifikacija za ZDA).

Wheelbase Maxxis Freestyle Giant Unior DH Cup SloEnduro
Sledite nam