Ko znamka, ki se je prebila z uporabnimi, robustnimi in tudi dirkaškimi jeklenimi kolesi, naredi svoj prvi MTB. Tak, za cel dan, s tovorom. In je zraven še zabaven.
Kolo: Bombtrack Cale (2020), velikost M
Značilnosti
Jekleni “trdak” na plus plaščih 27,5, sprejme tudi 29-palčne obročnike s plašči standardnih širin. Za vsestranske namene, opisujejo ga kot “long range mountain bike”, zato ima tudi vrsto pritrdišč.
Romantično razmerje
Nemško znamko Bombtrack spremljam od časa trgovine Pici Bici, takrat so se šli jeklena cestna, ciklokros/gravel, urbana in še kakšna kolesa, to pa je njihovo prvo gorsko kolo. Omenili smo ga že v članku: Bombtrack. Pa malo smo lahko ponosni, da naš poba Marko Šajn skrbi za grafično podobo njihovih koles in še marsičesa. Mare ga je tudi dostavil na džojrajd.
Priložnost za furanje
Začela sva še v času prepovedi gibanja med občinami in (očitno sem res zapečkar) tudi po sprostitvi nadaljevala le v domači občini – na standardnem Šumbalandu in na rašiških Črnuče trails, kjer sta Limina in nova Trzinka njegov teren.
Vtisi
Z dolgih enduro 29-ic na Remedyja in zdaj na tole … Pa na vseh se noro zabavam, da še samega sebe presenečam!
Pa začnimo kar s tem, da mi plus plašči nikdar niso bili pretirano pri srcu. Vsaj na polnovzmetenih kolesih ne. Najprej moraš najti pravi pritisk in tudi če ga najdeš, ne boš nikdar prav hiter. Na Calu je to dobro rešil Mare, saj je originalne plašče WTB Vigilante 2.8 zamenjal s še hitrejšimi Onza Canis 2.85. Kompromis, ki ga takoj sprejmem zaradi poskočnosti in hitrega kotaljenja. Le zapomniti sem si moral, da recimo pri nagibanju v vlažnem hitro najdem mejo. Imam pa Mareta itak na sumu, da si je že pri izbiri barve za kolo na njem predstavljal točno te plašče. Priznaj!
Na takšnem kolesu takšni plus plašči delujejo. Oprijem, udobje, tudi hitrost, vse je odkljukano.
In čeprav proizvajalec poudarja namembnost kolesa za dolge ture, se mi zdi njegova uporabnost še dosti večja. Recimo, da si z njim na potepu s torbami (ima nosilce prtljažnika, zadnjega blatnika in treh bidonov), pa nekje odložiš tovor in si privoščiš tehnično zahtevno turo ali par krogov v bike parku.
Geometrija je namreč čisto solidna po trail trendih. Pri velikosti M to pomeni 115,5 cm medosne razdalje, krmilni kot 67,5 stopinje, sedežni kot 74 stopinj, “reach” 433 mm … Pač ni iz sorte enduro trdakov. Z Remedyja sem bil na njem takoj domač.
Napadalno in zabavno kolesarjenje pa omogočajo tudi kakovostne vilice MRP Ribbon SL s 120 mm hoda, potopna sedežna opora KS E301 s 150 mm hoda in 4-batne zavore Magura Trail Sport. Vse odlično. Pa kokpit: 80 cm široko krmilo s kratko oporo, oboje pod hišno znamko in nič kaj popotniško.
Pogon je 1×12 s Sramovo gonilko Descendant ter komponentami GX Eagle. S prednjim verižnikom s 30 zobmi in zadnjo kaseto 10-50 tudi otovorjen preplezaš marsikaj. Tudi sam sem prvič zlezel en kar zaguljen odsek, zahvaljujoč prenosu in dobremu oprijemu.
Konec koncev tudi teži! S svojimi enduro pedali (cca 400 g za par) in z nekaj blata sem ga stehtal pri 12,6 kg. Navajajo težo 14,7 kg, le z drugimi plašči, tako da bogsigavedi …
Pri sestavnih delih omenim še obroče. Prednji je pri notranji širini 45 mm za 5 mm širši od zadnjega.
Ob tako zabavnem, preprostem in uporabnem kolesu se človek vpraša, čemu sploh kupovati polnovzmetena kolesa iz “sodobnih” materialov. Kje sploh tako krvavo potrebujemo to zadnje vzmetenje? In togost in nižjo težo. Za oprijem in blaženje neravnin na ravninah in vzponih je plašč širine 2,85 palca pri pravem pritisku dovolj. Navzdol dovolj narediš z nogami, pač na zaviranju čez korenine ali kamenje ali pri res norem frčanju navzdol kontrola res ni enaka. Ali pri zgrešenih doskokih ali pristankih na ravnino (hvala graditelji kikerjev na flat, gležnji me res malo bolijo), tam je lahko kar zoprno. V resnici bi bilo za marsikoga takšno kolo najbolj primerno, da ne rečem “čisto dovolj”.
Če bi moral izbirati, ali naj grem na enduro dirko z XC polnovzmetencem ali temle, bi izbral tole! In če bi izbiral eno kolo za vse, mogoče tudi. V bistvu pa sem začel sanjariti o jeklenem trail trdaku zase, na katerem bi še kako malenkost spremenil …
Na jetra
Da ni prilagodljivo vpetje zadnje osi in bi bilo treba improvizirati, da bi se naredilo singlespeed. In če se že ne, potrebuje dobro gumijasto zaščito cevi ob verigi, da ne razbija tako na glas.
Za koga
Za prijatelja jekla, MTB potepuha, ki bi doma ali na vmesih postajah vozil še resne MTB fure. Bombtrack Cale bi lahko bil tudi edino (gorsko) kolo. Zlasti če se strinjaš, da je zadnje vzmetenje zarota.
Cena 3.399 €
Na voljo tudi kot okvir za 649,99 €
Džojrajd omogočil Bombtrack
Več o kolesu na bombtrack.com