zapornica pokljuka, stkp, juliana bike
22. novembra 2021

Od septembra 11 novih zapornic zapira gozdne prometnice za promet. Za kolesarje na trasi STKP časovna izjema in obvoz.

Kot smo izvedeli pred dnevi iz objave Planinske zveze Slovenije, je Triglavski narodni park (TNP) v mesecu septembru na Pokljuki na novo postavil 11 novih zapornic. Razlog je splošna prepoved prometa za uveljavljanje mirnih območij. Prepoved velja tudi za kolesarje, izjema so le lastniki in gospodarjenje z gozdom.

Pokljuška planota je priljubljeno območje za preživljanje prostega časa, obisk pa raste. Kot so zapisali pri Planinski zvezi Slovenije, kjer v okviru svojih naravovarstvenih dejavnosti tudi sodelujejo pri projektu VrH Julijcev, ki ga vodijo pri TNP, je uveljavitev mirnih območij s postavljanjem zapornic ena izmed aktivnosti na gozdnih prometnicah, ki potekajo skozi ali v bližini mirnih območij za divjega petelina. Mirna območja sicer določa Načrt upravljanja Triglavskega narodnega parka.

Kaj pa kolesarji?

Pokljuka ni ravno raj enoslednic, s svojim omrežjem gozdnih prometnic pa je priljubljena za turno in tudi makadamsko kolesarjenje. Tu poteka tudi odsek Slovenske turnokolesarske poti (STKP), hkrati tudi krožne poti Juliana Bike, na katerem pa so si tudi kolesarji prislužili svojo izjemo – uporabljajo ga lahko med 15. junijem in 31. oktobrom.

A tudi za ostalih sedem mesecev in pol se je hitro našla dobra rešitev. Malo na daljše odgovarja Atila Armentano, načelnik Komisije za turno kolesarstvo Planinske zveze in tako tudi “šef” STKP, sicer pa domačin, Blejčan:

“Zapore gozdnih cest na Pokljuki je načrtovala in izvedla OE ZGS Bled v sodelovanju s strokovnimi službami TNP in lastniki.

Z namenom vzpostavitve turno kolesarskega omrežja na območju Skupnosti Julijskih Alp (SJA) je strokovna skupina, katere član sem, predlagala SJA primerne povezave, ki bi bile privlačne za turne kolesarje. Lahko jih definiramo tudi kot daljinske turno kolesarske poti (long distance MTB routes). S tem razlogom smo oblikovali t.i. sekundarno omrežje, ki je povezano s primarnim (trasa Juliana Bike oz. STKP). V sekundarnem omrežju smo predvideli tudi obvoz od planine Za lesom preko Repečnikovega Rovta in Stare Pokljuke v Radovno. Trasa tega obvoza teče po občinski gozdni cesti (občina Gorje), ima pa, tako kot celotno predlagano sekundarno omrežje, že pozitivno mnenje OE ZGS Bled in strokovnih služb TNP. Zato omenjena časovna zapora ni bistvena za turne kolesarje. Obenem smo ocenili, da je časovno okno dovolj veliko, saj se pod Bratovljo Pečjo in v Streseni dolini sneg zadržuje tudi do konca maja (SV pobočje, dolina, 1500 m nv).

Zimsko sezono 2021-2022 bomo izkoristili za posodobitev digitala Slovenske turno kolesarske poti in obogatitev z vnosom sekundarnega turno kolesarskega omrežja na območju SJA, tako, da v letu 2022 vabimo vse turne kolesarje na ‘kontrolo’ našega opravljenega dela.”

Kot še omenjajo pri PZS, si pri načrtovanju poti lahko pomagate tudi z zemljevidi na maPZS.pzs.si, kjer so zapore že vnešene.

Objava na pzs.si

Na naslovnici zapornica nad Streseno dolino, foto AA

Preberi še

Juliana Bike v enem dnevu
Na verigi: Atila Armentano

Sledite nam