17. marca 2017

Najdaljša in za mnoge najtežja etapa na dirki. Zelo slikovita, če bo le vreme ta pravo.

21. aprila je na dirki Mitas 4 Islands na sporedu tretji otok – Cres. Za dobro jutro bo štart direktno v klanec, in to ne tako nedolžen.

Na kratko

Merag – Osor, oziroma prečenje otoka, vmes pa še kakšna pentlja. Kilometer manj kot 70 se jih bo nabralo. Vmes pa 1500 višinskih metrov vzponov, s tem da bo že prvi – štartni – vzpon postregel s skoraj 300 “višinci”. A ne ustraši se, tudi na Cresu bodo razgledi zagotovljeni!


Višinski profil 3. etape

Mah opiše tretjo etapo

Tudi tretji tekmovalni dan se bo začel zgodaj. Po zgodnjem zajtrku se bomo poslovili od Baške. Vso našo prtljago bomo naložili na avtobuse in se čez Cres podali proti novemu baznemu taboru v Lošinju. Z avtobusi do Valbinske, tam na trajekt in čez morje do pristanišča Merag.

Tretja etapa bo najdaljša, z največ višincinci, najzahtevnejša in edina transferna s štartom v Meragu in ciljem v Osorju. Zaradi prostorske stiske bo še trajekt parkiran v klanec. Kot prejšnji dan se bomo naravnost s palube zagnali v breg.


Takole se napade drugi del prvega vzpona.

V dveh kilometrih se bomo dvignili za skoraj 300 višinskih metrov. Sledil bo tehničen spust, potem pa dolgo križarjenje po vinogradih in oljčnih nasadih. Etape se izogibajo mestom, a tokrat se bomo peljali prav v center Cresa. Tam pazi na promet!

Za marino bo konec civilizacije in sledi 10 kilometrov vožnje po izohipsi 150 metrov nad morjem. Na levi bo makija, na desni pa morje. Letos se ne bomo spustili prav do Valuna, ampak bomo že prej začeli nov, dolg vzpon.


Samo še malo in drugi vrh bo dosežen. Nagrada? Spust!

Za vse napore bomo poplačani, ko se bomo zapeljali po kamnitih ulicah vasice Lubenice, 400 metrov nad morjem. Spust nas bo presenetil. Borov gozd s kot puh mehko podlago bo več kot dobrodošel po dnevih kamnitega mučenja.

{loadposition inside}
Počasi se bo podlaga spreminjala in tehnično dokaj zahteven spust nas bo pripeljal v Martinščico. Na štirih kilometrih asfalta, ki sledijo, bo lahko koncentracija malo popustila, mišice pa seveda ne.


Romantično križarjenje med oljčnimi nasadi.

V Štivanu se bo gladka cesta spet končala in sprva nedolžen makadam bo pred Ustinami že pošteno kazal zobe. Okrepčevalnica bo zelo dobrodošla, saj nas čaka še neskončnih 10 kilometrov po navzdol nagnjenem terenu, na katerem pa nikakor ne moreš razviti hitrosti.

Dokler končno ne prideš spet na asfalt. Zadnjih 5 kilometrov spusta bo stresnih le, če bo ob vama še en par, ki se bo neusmiljeno boril za ne vem katero mesto.


Je lepo, kajne?

Dobro je vedeti!

Za ostro kamenje in s trni posejane steze je tubeless sistem brez zračnic dobra izbira. Gume naj ne bodo tiste najlažje, ampak jim privošči nekaj dodatnih gramov stenske ojačitve. Tudi stare, obrabljene gume na štirih otokih nimajo kaj iskati. Apnenčasti zobje morskih psov jih bodo takoj pregriznili.


Pazi se ostrega kamenja!

Ko bo v Osor prišel še zadnji par in še ta pojedel zasluženo kosilo, se bo konvoj avtobusov in kamionov premaknil do Velega Lošinja. Tišina med potniki bo dokaz, da je tudi tretji dan šlo zares.

Fotografije Matej Hartman

www.adriabike.hr

Preberi še:
mtb.si predstavlja: Mitas 4 Islands, druga etapa – otok Rab
mtb.si predstavlja: Mitas 4 Islands, 1. etapa – Otok Krk

Sledite nam