4endurance sis 2
Wheelbase Maxxis Freestyle Giant Human Fish Gravel SloEnduro
15. julija 2010

Kmalu bo na voljo julijska številka revije Bicikel, kjer boste našli nove Jazbečeve odgovore na svoja vprašanja. Tu jih objavljamo z zamikom, tako da so na vrsti šele aprilski. V julijskem Biciklu je Jazbec podelil tudi prvo nagrado za najbolj izvirno vprašanje – majico mtb.si.

Kmalu bo na voljo julijska številka revije Bicikel, kjer boste našli nove Jazbečeve odgovore na svoja vprašanja. Tu jih objavljamo z zamikom, tako da so na vrsti šele aprilski. V julijskem Biciklu je Jazbec podelil tudi prvo nagrado za najbolj izvirno vprašanje – majico mtb.si.

No, tegale nam ni treba več gledati (foto Grega Stopar, ilustracija Matjaž Dekleva)

No, tegale nam ni treba več gledati (foto Grega Stopar, ilustracija Matjaž Dekleva)

 

Dragi Jazbec,
zakaj ima moj prednji obročnik 36 naper, zadnji pa le 32?? A je to kej narobe??
Vide, s foruma Tabla

Dragi Vide,
tehnično vprašanje, kakršnih pravzaprav dobivam največ, čeprav sem bolj pesnik kot mehanik, zato spodaj nov namig glede vaših vprašanj. Res, odgovore boste prej dobili na forumih ali brskajoč po spletu, naprimer v zakladnici žal pokojnega mojstra Sheldona Browna www.sheldonbrown.com.
A v tvojem vprašanju je vsaj dilema, ki terja nekaj ustvarjalnega razmišljanja.
Zgolj ugibam: kolesa s tako pletenima obročnikoma nisi kupil v trgovini, kajne? Ugibam dalje: imaš pretežak prednji obročnik ali premalo močnega zadnjega. Ali pa morda oboje?
Danes ima večina gorskih koles tako spredaj kot zadaj po 32 naper. Brutalni frirajd obročniki po 36, lahki XC obročniki s tradicionalnimi naperami in pletenjem po 28. Tisti za na steno tudi manj.
Prednjih obročnikov praviloma ne uničujemo tako redno kot zadnjih – prednji je manj obremenjen in trdnejši že zato, ker je simetrično pleten (hej, prepisujem od Sheldona). Zato bi bilo bolj logično obrnjeno, 32 spredaj in 36 zadaj. Do svoje kombinacije si verjetno prišel zaradi kakšnega finega prednjega pesta s 36 luknjami, ki je bilo ravni pri roki, kajneda?
Torej, nič strašnega. A če si picajzel, ki si kavbojke lika na rob in tedensko pere avto, potem ne boš imel več mirnega spanca, dokler te nerodnosti ne odpraviš (beri: cestarji take šlamparije ne bi prenašali).


Dragi jazbec,
zakaj so prepovedali skinsuite pri downhillu? Lp,
Sunki, s foruma Tabla

Dragi Sunki,
bralcem najprej dolgujeva prevod: Zakaj so pri spustu prepovedali oprijeta oblačila?
Razvpiti komentator spletne televizije Freecaster Rob Warner bi odgovor izstrelil kot iz topa: samo zaradi enega človeka, suhega škotskega dolgina po imenu Ben Cathro, ki je bil v oprijetem kombinezonu videti tako neokusno.
V izenačenih dirkah v spustu za svetovni pokal, na katerih je zadnje čase deseterica tekmovalcev v sekundi, aerodinamika ni več zanemarljiva reč. Na nekaterih progah je še pomembnejša kot na drugih. Zato je bilo vprašanje časa, kdaj bi začeli prevladovati tekmovalci, oblečeni v kondome. Potem bi jih seveda morali posnemati tudi tisti, ki jim to ne bi bilo všeč, sicer bi na vsaki dirki “pokadili” kakšno mesto.
Šport, ki je danes tako simpatično podoben motokrosu ali nenazadnje furanju za zabavo v vašem najljubšem bajkparku, bi se spremenil v razstavo teles z genitalijami vred v slogu hitrostnega drsanja, alpskega smučanja ali … cestnega kolesarstva. Morda se sliši zabavno, ampak niso vse spustašice grajene kot Tina Maze.
Proizvajalcih oblačil teh kreacij ne bi prodali nobenemu ljubiteljskemu bajkerju, številni mladi bi vihali nosove nad “olimpijskim” videzom itd. Vsi bi bili hitrejši 0,37 sekunde in izenačeni, to bi bilo pa tudi vse. Izenačeni pa so že zdaj, pa še videti so kot ti ali jaz (ok, ne čisto kot jaz).
Podobno so storili v BMX dirkanju, ko so se v maniji pred prvo olimpijsko dirko v Pekingu začele pojavljati oprijete obleke. Podobno so storili v smučarskem krosu, da ne bi bil še ena alpska disciplina.
V spustu pravilo v istem duhu narekuje tudi nošenje vizirja čelade (šilta), čeprav ne predpisuje njegove oblike ali velikosti. Pravilo je podobno ohlapno tudi pri oblačilih, prepoveduje le oprijeta oblačila in elastične materiale.
Še ena dobra plat tega pravila: cunje za motokros se ne trgajo tako rade kot oprijeti elastični kombinezoni. Si predstavljaš mularijo v slovenskem pokalu v spustu, ki bi imela za celo sezono eno “gumico”?


Dragi Jazbec,
že dolga leta sem cestni kolesar, v življenju sem le dvakrat sedel na gorsko kolo, pa nisem užival. Najbolj me moti, da v primerjavi s specialko ta hudič nikamor ne gre. Veliko ropota in malo hitrosti. Morda mi ti lahko pojasniš, v čem je fora gorskega kolesarjenja?
Marjan, po e-pošti

Dragi Marjan,
ne bom se zapletal v vse podrobnosti in posebnosti ene in druge kolesarske zvrsti, zaradi katerih je nekomu bolj všeč cestno, drugemu pa gorsko kolesarstvo. Stvar osebne odločitve pač. Lahko pa malo napnem možgančke na temo hitrosti.
Gorsko kolo – takšno pravo, z vzmetenjem spredaj in zadaj ter konkretnimi gumami – je namenjeno za kolesarjenje po zahtevnejšem terenu. Če si se (tudi z malo manj resnim gorskim kolesom) poskusil kotaliti po makadamu ali celo asfaltu, se ti je seveda kar vsiljevala primerjava s cestnim kolesom. Hitrost seveda ni primerljiva. Če bi zavil v pošteno razgibano stezico, začinjeno s še kakšno korenino in skalo, bi imel verjetno hitrosti kmalu preveč. Saj ne, da bi števec pokazal kakšne nore številke, a možgani na terenu že pri nizki hitrosti dobivajo toliko informacij, teren pa od telesa zahteva toliko odzivov, da se zdi hitrost visoka in težko obvladljiva. Cestni kolesar pri 50 km/h: “Aha, kmalu bom moral dati menjavo. Opla, čez 20 metrov udarna jama na levi. Ali bi prestavil v težjo? Mater, ma Franci danes lep dres!”
Gorski kolesar pri 30 km/h: “Ovinek, pobožaj zavoro, ali bo guma prijela? Teža nazaj, takoj naprej. Par metrov za šprint, prestavi navzgor. Drevo na desni, skloni glavo pod vejo. Visoke korenine, malo visijo navzen, mogoče so še vlažne. Obremeni, odrini!”
Vidiš, podatek o trenutni hitrosti je relativna reč. Pomembnejša je zaposlitev čutov. V gorskem kolesarstvu je pot ožja in večrazsežna, zato je informacij več že pri nižji hitrosti. Kaj šele pri visokih hitrostih, ki jih dosegajo drzni!
Potem so pa še tisti, ki jih hitrost niti ne zanima, pomembnejši jim je izziv premagovanja izredno tehnično zahtevnega terena (tudi če bi šlo peš morda hitreje). Pa še kakšna pasma se najde. Vsakomur svoje.

Do naslednjič, vaš Jazbec


Jazbecu lahko vprašanje zastaviš v forumih bicikel.com in tabla.mtb.si ali po e-pošti.
Za najbolj domiselno vprašanje, objavljeno v posamezni številki revije, Jazbec podari majico mtb.si.
Jazbec si pridržuje pravico, da skrajša vprašanja.
Jazbec ne odgovarja najraje na vprašanja, na katera ti na forumu v petih minutah odgovori nek tehnični frik. Raje vprašaj kaj življenjskega.

4endurance sis 2
Freestyle Giant Human Fish Gravel Wheelbase Renthal Oblikovalski studio Ideator
Sledite nam