30. maja 2014

XTR, shimanova kraljeva skupina gorskokolesarskih komponent, bo od jeseni na voljo v inačici z elektronskim prestavljanjem Di2.

Shimano je uradno predstavil prvo gorskokolesarsko skupino komponent z elektronskim upravljanjem, XTR Di2 s tovarniško oznako M9050. Mnogi gorski kolesarji so komaj čakali na trenutek, ko bodo lahko tudi sami prestavljali tako kot kolegi na cesti. Novi XTR Di2 je izpopolnjena različica nove skupine XTR, predstavljene letošnjega aprila. Platforma Di2 ponuja številne prednosti pred klasičnim, mehanskim sistemom, vključno s hitrejšim in natančnejšim predstavljanjem in to ne glede na vozne razmere. XTR Di2 prinaša tudi novo programirano postavitev prestavljanja, imenovano Synchro Shift. Poleg tehnične izpopolnjenosti pa zaradi električne napeljave namesto mehanske s pletenicami ponuja tudi čistejšo podobo komponent in s tem posledično manj vzdrževanja.

Induktivno delovanje

Ena glavnih prednosti elektronskega prestavljanja je programiranje sistema, ki omogoča individualizacijo nastavitev hitrosti prestavljanja in tako omogoča prilagoditev posameznikovem slogu vožnje. XTR Di2 deluje na enaki platformi E-Tube kot dosedanje komponente Di2 za cestna kolesa. Platforma E-Tube nudi popolno programiranje prestavnega mehanizma in prenaša interaktivne signale in napajanje za vsak posamični del s povezavo “Plug & Play”. E-Tube omogoča tudi reprogramiranje prestavnih ročic. Če te piči, si lahko levo ročico nastaviš za upravljanje z zadnjim menjalnikom, desna pa upravlja prednjega. Možno je tudi prestavljanje več prestav hkrati. Za prestavljanje za več prestav hkrati prestavno ročico le držiš nekoliko dlje. Seveda je možno prestavljati po dve prestavi navzgor in navzdol (z daljšim pritiskom na ročico) ali pa skočiti skozi celotno kaseto.

Synchro Shift

Ena izmed edinstvenih značilnosti XTR Di2 je Synhro Shift. Ta omogoča, da z enim transformatorjem nadziraš oba menjalnika. Sprednji menjalnik prebere položaj zadnjega menjalnika in deluje samodejno ter tako omogoča najboljšo linijo verige. Tako kolesarju ni potrebno skrbeti za korekcijo prednjega menjalnika temveč se lahko popolnoma posveča vožnji. Za dovršenost tovrstnega delovanja prednjega menjalnika so z novo skupino prevozili več kot 20.000 kilometrov. Razlaga delovanja je nazorno pokazana v spodaj priloženem videu. Novi XTR Di2 zagotavlja še natančnejše in hitrejše prestavljanje z manj napora kot mehanski sistemi.

Zmogljivejše prestavljanje

Najbolj izpostavljena in hkrati najbolj izpopolnjena dela novega prestavnega sistema sta vsekakor menjalnika. Prednji menjalnik DI2 je dvakrat močnejši kot aktualni M980 in zagotavlja zanesljivo, hitro ter gladko prestavljanje tudi pod maksimalno obremenitvijo. Zadnji menjalnik je nadgrajen z novo tehnologijo Shadow RD+, ki omogoča prilagoditev napetosti vzmeti s pomočjo ključa imbus.

Možgani

Možgane poleg ‘softvera’ (E-Tube) in baterije, ki je oblikovno podobna kolesarski tlačilki in jo lahko namestite na različne načine, predstavlja digitalni zaslon. Ta prikazuje stanje akumulatorja, položaj prestavnega mehanizma, način prestavljanja (ročni ali Synchro), ki ga lahko spreminjate tudi med vožnjo. Zaslon novega Di2 pa je združljiv tudi s sistemom vzmetenja FOX. Na njem oziroma preko le tega lahko upravljate tudi z vzmetenjem, tako sprednjim kot tudi zadnjim. Novi Shimano za sladokusce bo na voljo jeseni.

Na uvodni fotografiji: dvakrat je treba pogledati, da vidiš, da to ni XTR, ki ga poznamo, potem pa je razlika očitna. Foto Grega Stopar.


Prilagodljivi stabilizator verige

Delovanje prestavnega mehanizma Synchro Shift

Sledite nam