1. septembra 2018

Tokratna novost nekoliko drugače. Iz prve roke in preizkušena že v mesecu maju! Malo več elektronike v podporo vzmetenju in nastavitvah.

Še več elektronike? Elektrifikacija povsod? Hm, morda pa res. A tokrat morda zasluženo in tam kjer kolesarju pomeni veliko, oziroma mu olajša tako vzpenjanje kakor spuščanje. Pa ne e-kolo, ampak avtomatizacija nastavljanja vzmetenja glede na podlago.

Novi Foxov sistem se imenuje Live Valve

Pri sistemu Live Valve bi lahko zapisali tudi vzmetenje prihodnosti. Po večletnem razvoju na trg prihaja revolucionarno, povsem elektronsko vodeno vzmetenje kalifornijskega podjetja. Je kompleksen elektronski sistem nadzora delovanja vzmetenja, ki v realnem času prilagaja delovanje glede na teren in tako omogoča kolesarju najboljšo uporabniško izkušnjo.


Fox Live Valve je zasnovan kompleksno. Preko senzorjev, nameščenih na vilici, nihajki okvirja in v kontrolni enoti kar tisočkrat na sekundo odčitava podatke in jih pošilja do računalnika, nameščenega v kontrolni enoti. Ta jih obdela in na podlagi teh informacij prilagaja delovanje vzmetenja (vilica in amortizer) vsake tri milisekunde (100x hitreje od pomežika očesa) ter tako omogoča maksimalno učinkovitost vzmetenja v vsakem trenutku.

Live Valve kolesarju omogoča pet nastavitev občutljivosti delovanja vzmetenja in to le s preprostim pritiskom gumba, nameščenega na kontrolni enoti.

Kako deluje?

Na katerih kolesih?

Sistem Live Valve je zaenkrat na voljo pri proizvajalcih koles Scott (Spark in Genius 900 ultimate), Pivot (Mach 5.5), Giant (Reign Advanced 27.5 in Anthem Advanced Pro 29) ter Rocky Mountain (Altitude Carbon, Instinct Carbon in Thunderbolt Carbon)

Uroš Gnezda iz logaškega Culta, ki skrbi za distribucijo Foxa v Sloveniji

Letos maja sem imel priložnost testirati kolo Rocky Mountain Altitude, opremljeno s prototipno verzijo vzmetenja Fox Live Valve. Test sem opravil v trail parku Pogonip, ki leži za mestom Santa Cruz v Kaliforniji. Park je ravno prav razgiban ter dovolj raznolik, da sem lahko v dobrih treh urah kolesarjenja preizkusil različne terene tako na vzponih kot na spustih.


Ko greš na test v park, se moraš pripeljati s stilom (Urošev osebni arhiv)

Okvir kolesa Rocky Mountain Altitude s 150 mm hoda zadaj proizvajalec uvršča v kategorijo ˝aggressive trail˝. V kombinaciji z Live Valve paketom vilice Float 36 (160 mm hoda) ter amortizerjem Float Live Valve je to kolo za malenkost bolj adrenalinsko od kolesa, ki ga vozim doma (Mondraker Foxy).

Moj prvi pomislek je bil, da bom le s težavo ˝plezal˝ po terenu, vendar je že prvi vzpon ta dvom ovrgel, saj se je sistem Live Valve že takoj izkazal v vsej svoji lepoti. Kolo je namreč plezalo lahkotno brez nepotrebnega zibanja in je še vedno ohranjalo dober oprijem s podlago. Istočasno je vzmetenje lepo požiralo vse prepreke (skale, korenine,..), ki so bile na poti.

Pred pričetkom prvega spusta sem podzavestno želel spremeniti nastavitev vzmetenja iz funkcije ‘medium’ v ‘open’, vendar nisem našel gumba, ne na vilici in ne na amortizerju. Zdelo se mi je namreč, da bo vzmetenje za spust, ki prihaja, premalo aktivno.

To bi znalo biti zelo moteče, saj nisem poznal spusta, slediti pa sem moral domačinu, ki trejle pozna kot lasten žep. Poleg tega je ta domačin tudi vodja razvoja v Foxu, zato pred njim seveda nisem želel izpasti ˝softič˝ in sem mu želel slediti za vsako ceno. Ni mi preostalo drugega kot povsem zaupati delovanju novega sistema.

Ta petminutni spust je bil čista uživancija! Moja tarča je bila ves čas v vidnem polju. Totalen užitek! Očitno ta elektronika v vzmetenju res deluje vrhunsko.

Po prvem vzponu in spustu, kjer smo si pomerili mišice, je sledilo še pet različnih krogov na katerih sem preprosto užival v vožnji ter popolnoma pozabil, da vozim vzmetenje prihodnosti. Šele ob vprašanju vodiča, kakšen sem mi zdi LiveValve sistem, sem se ponovno spomnil, kaj imam pod nogami. Ker razvojniku takega sistema ne moreš odgovoriti le z besedo dobro ali slabo, sem iskal bolj strokoven odgovor.

Pa ga nisem našel. Iskreno sem mu moral priznati, da sem preprosto pozabil, da ima kolo sploh vzmetenje, saj me ves čas vožnje ni nič motilo. Hkrati pa v glavi neprijetna misel, kako slab testni voznik sem. Njegov nasmejani odziv me je povsem presenetil. Povedal mi je, da so prav na tem delali ves čas razvoja. Želeli so izdelati sistem, ki bo ves čas vožnje deloval 100% brez ročnega spreminjanja nastavitev ter tako še povečal užitek vožnje. Moj odgovor mu je bil zato zelo všeč.

Testiranje kolesa s tem vzmetenjem je bil zagotovo najboljši dan na kolesu v tej sezoni! Morda tudi zato, ker smo si po končanem kolesarjenju privoščiti vrček lokalnega piva!

Več informacij o sistemu Live Valve najdeš na ridefox.com ali na cult.si.

Sledite nam