3. maja 2014

27 in pol palcev na povsem karbonskem okvirju, s sproščenim kotom vilice in prijazno ceno. Tudi na maratonih se lahko zabavaš.

Po dolgem času en pravi preizkus kolesa, ki ni bil časovno omejen, kar pomeni, da sva si z Andrejem dala duška na različnih podlagah ter različno dolgih turah. Kolo je preizkus prestalo brez same samcate tehnične napake, ter z le eno prasko.

Rose je še ena izmed nemških takoimenovanih internetnih znamk. Z več kot 100-letno trgovsko tradicijo Rose sicer velja za kolesarsko trgovino z najdaljšim stažem. V zadnjem desetletju pa korakajo z lastnimi kolesi v vseh segmentih ter se vedno bolj uveljavljajo tudi na mednarodnem kolesarskem zemljevidu.

Tokrat za spremembo ne devetindvajsetpalčnik, ampak 27,5-palčna igriva maratonska strela. Rose Thrill Hill 2 je po stopnji opreme na drugem mestu, okvir pa si deli tako z dražjim kot cenejšim modelom. Cenovno je postavljen par stotakov pod tri evrske tisočake in predstavlja alternativo resnim rekreativcem in tudi kakšen tekmovalec se ga ne bi branil. Thril Hill je po katalogu uvrščen med maratonska kolesa, vendar po specifikacijah obljublja tudi zabavo pri spustih, saj se ponaša z 69-stopinjskim kotom krmilne cevi. Na voljo je v treh velikostih: S, M in L. Z Andrejem sva vozila kolo velikosti M, ki je ustrezalo obema.

Okvir in oprema
Karbonski okvir, zadnja nihajka ter “rocker”. Zadnji blažilec Fox Float CTD s premazom Kashima in ročico na krmilu ter 115 milimetri hoda, prednje vzmetenje Fox 32 s kartušo FIT, CTD 100 milimetrov hoda. Obročniki DT Swiss Spline 1700, plašči Continental Race King Race Sport, Shimano XT, 2×10, prestavne ročice Shimano SLX, zavore Formula RX,  železnina Easton EA70, sedež Rose s karbonskimi vodili, ročice Rose ter integriran krmilni ležaj FSA.

Uroš pravi
Po štirih letih preganjanja z velikani tokrat prvo kolo z manjšim premerom obročnikov (razen kratkega preizkusa kolesa Scott Genius 740). Kolo je samo po sebi hitro in ekstremno vodljivo. Položaj na kolesu je kar lepo dirkaško iztegnjen. Pohvaliti velja široko – 720 milimetrov – krmilo, s katerim je vožnja skozi zavoje še bolj zabavna. Resnično sem bil zadovoljen s prestavnim sistemom 2×10, ki je poleg natančnosti zelo dobro sodeloval tudi s polnim vzmetenjem ter omogočal resnično lepo vožnjo. Plašči Continental, hitri, a hkrati z zelo dobrim stranskim oprijemom, so prestali preizkus tako na kamnitih poteh Kamenjaka kot na domačih enoslednicah. Oprijem, sicer ne optimalen, pa so ponudile tudi v blatnih in rahlo spolzkih razmerah. Fox: BP, super delovanje, a lahko bi s prednjim in zadnjim blažilcem hkrati upravljali na ročici na krmilu. Togost: Na asfaltnem vzponu in pri polni obremenitvi je zelo togo in se sila na pedala resnično lepo prenaša ter ni čutiti zvijanja niti izgube na moči. Vožnja navzdol: Vsekakor hitrejši od marsikaterega devetindvajsetpalčnika. K temu pripomore nekoliko manjši obseg obročnikov, ki skupaj s širokim krmilom omogočajo zelo dobro ohranjanje hitrosti tudi skozi zavoje.

Minusi in plusi
Največji minus si zasluži ročica zaklepa blažilca, saj se z njeno pomočjo zaklene le zadnji blažilec, za zaklep prednjega pa moramo z roko seči do vilice (včasih je pomembno tudi udobje). Drugi, a manjši minus so zavore, ki so bile še dolgo po utekanju cvileče in ne preveč zanesljive, šele po dobrem tednu so se nekoliko unesle. Še ena manjša opazka glede zavor: Zakaj hudiča je potrebno na takšno kolo namestiti rotorje, tako spredaj in zadaj, s premerom 180 milimetrov? Tretji minus pa so ročaji, ki ne pritičejo maraton zverini, saj so pretrdi in bi bolj kot ne sodili na kakšno bolj hard core mašino. Plusi: vse ostalo. Še posebej pa resnično tog in povsem karbonski okvir ter “tubeless ready” obročniki, saj poleg kolesa dobite tudi ventilčke za uporabo brez zračnic. Pohvaliti velja tudi sedež, ki ima karbonska vodila in je dirkaško ozek.

Andrej pravi
Že dolgo nisem vozil pravega XC kolesa, ta je navzgor verjetno temu zelo blizu. Okvir je kar dolg, položaj z daljšo oporo krmila kar iztegnjen, tako da pomaga sedežna opora brez zamika nazaj. Pri CTD razen pri vzponih po asfaltu, kar pač ni gorsko kolesarstvo, vedno poskušam ignorirati nastavitev C (climb). V tem primeru je zadnji del dobro prestal ta preskus v položaju T (trail) s poganjanjem v stoje. Morda bi imel kakšno pripombo kdo, ki je vajen trdaka. Oprema: super – gume, kakšen kompromis pri kakšni komponenti, a za to ceno nihče ne sme vihati nosu, tudi zavore delujejo. Meni so celo tanki ročaji všeč.
Če kje, bi moralo imet 29-palčno kolo primat pri maratonu. Če kolo za maraton iščeš med 27,5-palčnimi, moraš imeti za to kar tehten razlog. Npr. čim nižja teža, posebnosti tehnike vožnje ali nastopanje na posebno tehnično zahtevnih maratonih (katerih že?). Ali pa preprosto to, da želiš imeti zabavno kolo za hitre ture. To je togo kolo z 12 mm osjo zadaj, pozna se sproščen krmilni kot. Zaradi nizke teže je kolo zelo igrivo, obožuje premetavanje po poti in pumpanje skozi luknje. Zaradi kota je odločno in stabilno pri hitrosti in v zavojih. In kar pride letos zelo prav: zaradi nizke teže je super za dvigovanje čez podrta drevesa.

Končna ocena
Vsekakor veliko kolesa za ta denar, vzpodbudna teža, nekoliko dolgočasen dizajn, celoten karbonski okvir (!), dobra oprema in predvsem osvežitev v segmentu koles za maraton.

Posodil Rose Bikes, www.rosebikes.com, www.roseversand.de, facebook.com/rosebikesslovenija
Cena: 2.799 evrov
Teža kolesa s pedali (BBB Titanium): 11,42 kg

Foto: Anže Furlan, PussyGatto Productions

Sledite nam