Tri različice – X0, XX in XX SL bodo prišle kot popolne skupine. Elektronsko prestavljanje za sladokusce in za tiste z debelejšo denarnico.
Zgodba se je začela že pred časom z UDH (Sramov univerzalni nosilec menjalnika), še prej, natančneje pred šestimi leti je Sram predstavil skupino Eagle (12 prestav zadaj), sistem 1x pa uporabljajo že 11 let. In res, z univerzalnim nosilcem menjalnika se je začela zgodba skupine Eagle Transmission, skupine s tremi podskupinami, z brezžičnim prestavljanjem in, kot so sami zapisali – skoraj neuničljivim menjalnikom.
Sram Eagle Transmission na kratko
- Vse je oblikovano in zgrajeno okoli menjalnika, ki se pričvrsti neposredno na okvir.
- Menjalnik je močan, robustno zasnovan, a še vedno lahek in zanesljiv.
- Zagotavlja odlično prestavljanje pod obremenitvami.
- Brezžična tehnologija AXS.
- Nove kasete z verižniki z razmerjem 10-52 zob.
- Lažja in bolj ergonomična prestavna ročica.
- Nova veriga s tehnologijo Flatop.
- Novi merilci moči.
- Popolna združljivost skupin XX in X0 z e-gorskimi kolesi.
Spoznaj Sram Eagle Transmission
Menjalnik
Najprej je potrebno omeniti to, da je menjalnik Eagle Transmission na okvir mogoče pritrditi le, če ima ta nosilec menjalnika UDH oziroma je z UDH združljiv. To lahko kupec preveri na spletni strani bikefinder.sram.com. Tam je vpisanih že 210 modelov različnih okvirjev.
Trije različni menjalniki. XX SL je izdelan iz aluminija in karbona in tehta 440 gramov. XX je popolnoma aluminijast in je težji za 25 gramov. X0 je namenjen “največji zlorabi” in tehta 475 gramov.
Menjalnik v spodnji jermenici (lower pulley) vključuje tisto, kar pri Sramu imenujejo Magic Wheel. Ta je skonstruiran tako, da se v primeru, da se vanj zatakne veja ali kamen, vrti naprej, saj je narejen z dveh delov, in če notranji glavni del zablokira, se zgornji oziroma zunanji del nemoteno vrti naprej.
Vprašanje, ki se postavi prvo, ko vidiš menjalnik Sram Eagle Transmission, je, kaj se zgodi v primeru trka in se ta upogne ali zlomi? Pri Sramu pravijo, da se pri klasičnih menjalnikih, ko se ta upogne, načeloma ne da več normalno prestavljati. Pri Eagle Transmission pa je menjalnik tako močan v delu, kjer je pritrjen na okvir (preko zadnje osi in nosilca UDH), da do tovrstnih poškodb skoraj ne more priti in je nadaljnje prestavljanje nemoteno. Menjalnik je ključni del nove skupine.
Prestavna ročica oziroma krmilna enota
Prestavna ročica je za sistem Transmission popolnoma nova. Novi Sram AXS Pod je lažji, bolj ergonomičen in prilagodljiv od vseh sistemov AXS. Tehta manj kot 50 gramov in ima le dve gumirani stikali na pritisk in je še bolj intiutiven. Uporabnik ga lahko namesti na desno ali levo stran, nastavljiv je lahko v več smeri, prilagaja se tudi preko aplikacije AXS. Pod je združljiv tudi s starejšimi različicami menjalnikov AXS.
Gonilka + merilec moči
X0 je najosnovnejša gonilka v paketu Transmission. Aluminijasta zasnova in velika vzdržljivost sta njeni prednosti. Združljiva je z merilcem moči in ima možnost uporabe “bashguarda” oziroma ščitnika verige. Čeprav je aluminijasta, velja za eno najlažjih tovrstnih gonilk na tržišču. Na voljo v dolžinah 165, 170 in 175 milimetrov. Na X0 lahko namestiš 32, 34, 36 ali 38 zobi verižnik.
Če je gonilka opremljena z merilcem moči, je to Quark, ki je nameščen v votlo os DUB. Merilec moči je združljiv s sistemom RockShox Flight Attendant. Baterija zdrži tudi do 400 ur, merilec pa je odporen na vodo po standardu IPX7 (1 meter globine do 30 minut). Na gonilko, ki ima vgrajen merilec moči, lahko namestiš le verižnike do 36 zob.
XX je karbonska gonilka s penastim jedrom, vse z namenom čim nižje teže in čim večje togosti. Na voljo v dolžinah 165, 170, 175 milimetrov, združljiva s ščitnikom verige in z verižnikom T-Type. Nanjo lahko namestiš verižnike z 32 in vse do 38 zob.
Gonilka XX Transmission, ki ima vgrajen merilec moči, ima enake karakteristike kot X0, se pravi integracija DUB-PWR ter merilec Quark. Natančnost merilca moči je +/-3%, na gonilki pa lahko kljub merilcu kolesar uporablja “bashguard” oziroma ščitnik verige.
XX SL (Super Light) – karbonska konstrukcija in votlo jedro ter certifikat ISO za najlažjo tovrstno gonilko na tržišču. Enake dolžine kot zgoraj predstavljeni gonilki in tudi enaka združljivost z verižniki kot XX. XX SL pa ima tudi pri uporabi merilca moči možnost namestitve verižnika s 38 zobmi. Prav tako je merilec moči združljiv s sistemom RockShox Flight Attendant. Merilec ponuja +/-1,5% natančnost, le da ima nekoliko manj zmogljivo baterijo. CR2032 omogoča do 200 ur avtonomije. Sistem MagicZero med vožnjo samodejno preverja in ponovno umerja merilnik moči, ta pa ne potrebuje magneta za kadenco, saj ima sistem AxCad.
Veriga
Tehnologija Flattop je poleg menjalnika zagotovo največja novost. Sram jo sicer že uporablja v cestnem kolesarstvu, a je veriga v gorskem kolesarstvu, vsaj kar se ponudbe Sram tiče, resnično novost. Gre za verigo, ki je na zgornji strani ravna in nima ukrivljenega členka, tako kot običajne verige, ta je raven in zato naj bi veriga lažje potovala preko verižnika in zobnikov ter se lepše “usedla” med zobe. Prav zato veriga Flattop poveča zmogljivost prestavljanja, predvsem pa je zaradi zasnove bolj robustna in s tem je razmerje med zmogljivostjo in težo izredno visoko. Teža verige Flattop se giblje od 240 gamov (SL), prek 247 gramov (XX) do 256 gramov (X0).
Kaseta
Sram zahvaljujoč zasnovi X-Sync trdi, da nova kaseta XX SL prestavlja bolje in je najlažja kaseta v zgodovini znamke Sram. Sestavljena je iz kaljenega jekla, ki vključuje verižnike od četrte do dvanajste prestave, in aluminijastih zobnikov od prve do tretje prestave. Kaseta je popolnoma strojno obdelana. Enako je zgrajena kaseta sistema XX Eagle Transmission, le da je zaradi uporabe drugačne zmesi jekla nekoliko težja – 345 proti 380 gramov. Tudi kaseta X0 ima podobno zasnovo, se pravi jeklo “zgoraj” in aluminij “spodaj”, a je mnogo cenejša, vsaj tako je navedeno na spletni strani proizvajalca. Vse kasete imajo razmerje 10-52 zob. Teža med 345 in 380 gramov.
Sram Eagle Transmission – skupine in cene:
- X0 Eagle Transmission 1900 evrov.
- XX Eagle Transmission brez merilca moči 2450 evrov, z merilcem moči 2750 evrov.
- XX SL Eagle Transmission brez merilca moči 2650 evrov, z merilcem moči 3250 evrov.
Več izveš na sram.com.