7. februarja 2019

Prestavljanje v skupinah XX1 in X01 Eagle odslej nič več z ročicami in pletenicami temveč s tipkami, brezžično. Pa še potopna sedežna opora Reverb z istim trikom.

Prestavna ročica. Šalthebl po domače. Vsaj pri najvišje postavljenih Sramovih pogonih jim ne bomo rekli več tako. Gumb, tipka na upravljalcu.

O Sramovih elektronsko vodenih brezžičnih menjalnikih se je govorilo že nekaj časa. Nino Schurter ga je preizkušal v krosu, Mitch Ropelato v enduru.

Zdaj je brezžični sistem AXS na voljo v dveh pogonskih sklopih, bolj olimpijskem XX1 Eagle AXS z mavrično kaseto in verigo ter v X01 Eagle AXS. Prav tako tudi za cestna in makadamska kolesa v pogonu Etap Red AXS. Za nameček pa podobna tipka, ki jo namestimo na levo stran krmila, brezžično upravlja še z novo potopno sedežno oporo Reverb AXS.

Prednosti AXS razen očitne praktičnosti, da ni treba vleči žič ali bovdnov skozi cel okvir do komponent?

Tu je seveda tudi aplikacija za telefone, preko katere spremljamo napolnjenost baterije in si prilagajamo delovanje komponent ter funkcijo tipk na upravljalcih. Tudi na vzdrževalne intervale nas opozarja. Iz aplikacije lahko izveš, koliko ur si kolesaril. Če si čudak, boš lahko celo štel, kolikokrat si prestavil. Lahko jo pa tudi ignoriraš, uporaba aplikacije sploh ni potrebna.

Morda jo bomo želeli uporabiti vsaj pri nastavljanju funkcij tipk. Dve tipki sta namreč, spredaj in zadaj.

In še ena dobrodošla rešitev na menjalniku (zdaj res ne pišemo več “zadnji menjalnik”): ob udarcu od strani motor popusti, menjalnik se ukloni sili in se takoj vrne v delovni položaj. Možnost poškodb menjalnika je tako manjša.

Baterija je nameščena na menjalniku, tehta 25 gramov in zdrži od 20 do 25 ur delovanja. Ko zagori rdeča lučka, jo preprosto snameš in napolniš s kablom USB. je anaka kot na sedežni opori, tako da ju po potrebi preprosto zamenjaš.

Pogon XX1 Eagle AXS bo stal nekako 2100 evrov, X01 Eagle AXS 100 evrov manj.

Reverb AXS

Nova sedežna opora je sicer z baterijo pod sedežem videti malo robustno. Ampak hej – brez kablov!

Poleg tega na novem Reverbu nova funkcija Vent Valve omogoča zelo preprosto servisiranje brez demontaže sedežne opore. Trenja pri spuščanju in dvigovanju naj bi bilo manj.

Tudi za nastavitev delovanja sedežne opre lahko upravljate preko aplikacije AXS.

Sistem je popolnoma zaščiten pred vodo in prahom do IP69K.

Dimenzije sedežne opore so 30,9 mm, 31,6 mm in 34,9 mm. Hod opore je 100, 125, 150 ali 170 mm, dolžina pa 340, 390, 440 ali 480 mm.

Teža opore (170 mm/31,6, brez baterije) je 681 gramov.

Veš, kaj sledi … Saj ne, da Japonci doslej ne bi znali žičk zamenjati s kakšnim brezžičnim signalom. Samo po svoje želijo narediti.

Več na sram.com

Sledite nam