Karbonski poskočnež, namenjen gladkim in manj gladkim makadamom, pa tudi drugje se dobro znajde. Za leto 2025 v štirih opremskih izpeljankah.
Zadovoljiti vse grevlarje z enim kolesom je zapletena naloga, saj se je v zadnjih letih koncept koles razreda gravel spremenil do te mere, da imajo kolesa, ki se uporabljajo na tekmovanjih najvišje ravni, le malo skupnega s tistimi, ki se uporabljajo za bikepacking ali pa za premagovanje resnično dolgih makadamskih razdalj. Obstajajo tudi tisti uporabniki, ki vozijo le po urejenih makadamih in asfaltu, konec koncev pa so med uporabniki koles razreda gravel tudi tisti, ki tovrstna kolesa vozijo skoraj po MTB enoslednicah.
Za vse je tu novi Mondraker Arid Carbon. Kolo, zgrajeno okoli okvirja Stealth Air, ki je podedoval grobe linije obstoječega e-kolesa Dusty. Okvir Stealth Air je zasnovan minimalistično, a vendar dovolj estetsko, da privlači mnoge poglede.
Na kratko
Arid je narejen iz ogljikovih vlaken, imenovanih Stealth Air. Sama vlakna in njihov razrez so zasnovana na tak način, da jim je uspelo ustvariti udoben in hkrati najbolj tog okvir, ki je kdajkoli prišel iz delavnice Mondraker. Poleg tega Arid ne glede na oznako gravel kolesa izpolnjuje in presega enake stroge standarde ISO kot vsa njihova gorska kolesa.
Pri zasnovi okvirja je pomembna tudi struktura zadnjega trikotnika, ki je namenjena doseganju največjmu blaženju neravnin. Zato ima okvir zelo kompakten trikotnik s posebno povezavo med oporo sedeža in sedežno cevjo. Zasnova njegove geometrije sledi značilni Mondraker filozofiji Forward Geometry – z veliko “vodoravnega prostora”, zelo kratkimi krmilnimi oporami in postavitvijo kolesarja v dokaj agresiven položaj. Okvir ima tudi prostor za shranjevanje v spodnji cevi in ima več nosilcev za držala plastenk, razporejenih po celotnem okvirju.
Na voljo je pet velikosti (S, M, ML, L in XL), gonilni ležaj je postavljen 75 milimetrov pod osema obročnikov, od tal pa je oddaljen 269 milimetrov. Dolžina cevi ob verigi pa pri vseh velikostih znaša 425 milimetrov. Efektivni kot sedežne cevi znaša 74 stopinj, kot čelne cevi pa je 70-stopinjski. Dolžina krmilne cevi pri najmanjši velikosti meri 60 milimetrov, pri srednjih dveh 10 milimetrov več, pri največjih L in XL pa je dolga 80 oziroma 90 milimetrov. Doseg (reach) se giblje med 363 milimetri pri velikosti S in 446 milimetrih pri velikosti XL.
Arid v videu
Modelna paleta
Na voljo bodo štiri opremske izpeljanke. Najžlahtnejši dve izpeljanki bosta opremljeni s karbonskimi obročniki in z brezžičnim prestavnim sklopom. Najdražji na Mondrakerjevi lestvici bo Carbon RR SL, in sicer za ceno 9499 evrov. Sledil mu bo Carbon RR (Sram Force AXS XPLR z merilcem moči), ki bo stal 6499 evrov. Carbon R bo za ceno 4499 evrov opremljen s prestavnim sistemom Sram Rival XPLR, najcenejši bo s ceno 3199 evrov model Carbon, opremljen s Shimanovim GRX. Arid bo na voljo tudi kot okvir z vilicami. Cena za “frameset” 1999 evrov.
Arid Carbon RR SL
- Okvir Stealth Air Carbon
- Vilice Stealth Carbon
- Menjalnik in ročici Sram Red XPLR AXS / Sram Force Etap AXS
- Kaseta Sram XG-1391, 10-46t, 13p
- Gonilka Sram Red XPLR carbon, power meter, 40t
- Zavore Sram Red
- Obročniki Zipp 303 XPLR SW, 32mm
- Pnevmatike GoodYear XPLR Inter 700x45C
- Teža pri velikosti ML 7,9 kg
Arid Carbon
- Okvir Stealth Air Carbon
- Vilice Stealth Carbon
- Menjalnik in ročici Shimano GRX RX-822 / Shimano GRX RX-610
- Kaseta Shimano SLX M7100, hiperglide+,10-45t, 12s
- Gonilka Shimano GRX RX-610, 40t
- Zavore Shimano GRX RX-400
- Obročniki Mavic Allroad Disc, UST
- Pnevmatike Maxxis Reaver 700x45C
- Teža pri velikosti ML 9,7 kg