Modraker Dusty
6. marca 2023

Lahek, karbonski, sicer z vgrajenim asistentom, a vseeno prvi gravel te znamke. Za prašne ceste je Dusty.

Preden zastrižeš z ušesi in rečeš: “Zopet en nadležen e-bajk,” naj te pomirimo. Nova stvaritev iz kolesarske hiše Mondraker je nekoliko drugačna. Brez e-motorja pri gonilnem ležaju, brez izrazito debele spodnje cevi okvirja in z nekoliko drugačno pametjo kot pri večini konkurence. Dusty ima motor v zadnjem pestu in je navzven videti kot običajen makadamkar, v bistvu lep makadamkar.

Popolnoma karbonski okvir in vilice so narejeni iz enakih vlaken kot pri ostalih Mondrakerjih višjega razreda, prav tako je zaznati njihovo filozofijo geometrije forward, saj ima okvir zelo dolg doseg (reach) in dokaj položno krmilno cev glede na namen kolesa.

Na kratko

Štiri velikosti (S, M, L in XL), gonilni ležaj postavljen 70-milimetrov pod osema obročnikov, sredina je od tal oddaljena 286 milimetrov. Efektivni kot podsedežne cevi znaša 74 stopinj, kot čelne cevi okvirja je 70-stopinjski. Cevi ob verigi so dolge 425 milimetrov, reach (doseg) pa znaša 393 milimetrov pri velikosti S, 405 (M), 424 (L) in 440 milimetrov pri velikosti XL. Odmik vilic (offset) je pri vseh velikostih enak in sicer 5 milimetrov.

Motor in baterija

Celoten e-sistem v Dustyju je znamke Mahle. Motor Mahle X20 je vstavljen v zadnje pesto, baterija s kapaciteto 350 Wh pa je integrirana v spodnjo cev. Celoten sistem tehta 3,6 kilograma. Motor ima največji navor 55 Nm. Celotno kablovje je spravljeno vzdolž okvirja in zadnjega trikotnika, v spodnjem delu podsedežne cevi ima Dusty še vtič, kamor lahko kolesar priklopi še dodatno baterijo Mahle e185 oziroma “range extender”. Ta nudi dodatno kapaciteto 172 Wh. Sistem naj bi zagotavljal do 180 kilometrov pomoči, vse odvisno do tega, koliko dodatne energije kolesar koristi.

Watti na zahtevo

Tri stopnje pomoči pri pedaliranju: prva stopnja do 25 odstotkov (“non-intrusive system”), druga do 50 (“gravel use”), tretja pa med 75 in 200 odstotki pomoči (“unlimited”), odvisno seveda od kolesarja, koliko “navora” ustvari z nogami. Vse vrste pomoči in ostale informacije se lahko spremlja in spreminja preko Mahlejeve aplikacije MySmartBike, ki je na voljo za Android i iOS.

Dusty leti po prašnih makadamih

Modelna paleta

Tri opremske izpeljanke, vse z enakim motorjem in baterijo, vse s prestavnim razmerjem 1x, razlikujejo se le po stopnji opreme, najdražji Dusty XR pa je opremljen še z vzmetnimi vilicami in s potopno sedežno oporo. Cene? Najcenejši bo 4999, srednje opremljen bo 6299, najbolje opremljen Dusty pa 9999 evrov.

Dusty R

  • Okvir Stealth Air Carbon
  • Vilice Steatlh Air Carbon
  • Menjalnik in ročica Sram Rival
  • Kaseta Sram XG-1150 10-42t, 11p
  • Gonilka Sram Rival 1 DUB, 40t
  • Zavore Sram Rival
  • Obročniki MDK-XG1 / Novatec / zadnje pesto Mahle X20
  • Pnevmatike Maxxis Rambler 700x40c
  • Motor Mahle X20
  • Baterija Mahle X20 IX 350 Wh
  • Nadzorna enota Pulsar One
  • Teža 12,8 kg pri velikosti M

Dusty RR

  • Okvir Stealth Air Carbon
  • Vilice Stealth Air Carbon
  • Menjalnik in ročica Sram Rival XPLR Etap AXS,
  • Kaseta Sram XG-1251 10-44t, 12p
  • Gonilka Sram Rival DUB Eagle, 40t
  • Zavore Sram Rival
  • Obročniki Mavic Allroad Disc, UST / zadnje pesto Mahle X20
  • Pnevmatike Maxxis Rambler 700x40c
  • Motor Mahle X20
  • Baterija Mahle X20 IX 350 Wh
  • Nadzorna enota Pulsar One
  • Teža 13,1 kg pri velikosti M

Dusty XR

  • Okvir Stealth Air Carbon
  • Vilice RockShox Rudy Ultimate, 40 mm
  • Menjalnik in ročica Sram X01 Eagle AXS / Sram Force Etap AXS
  • Kaseta Sram XG-1275, 10-52t, 12p
  • Gonilka Sram Force 1 Carbon GLS DUB, 40t
  • Zavore Sram Force Etap
  • Obročniki Mavic Allroad Pro Carbon SL UST / zadnje pesto Mahle X20
  • Pnevmatike Maxxis Rambler 700x45c
  • Motor Mahle X20
  • Baterija Mahle X20 IX 350 Wh
  • Nadzorna enota Pulsar One
  • Potopna sedežna opora RockShox Reverb XPLR AXS, 75 mm
  • Teža 13,8 kg pri velikosti M

Več na mondraker.com.

Fotografije proizvajalec

Preberi še

Chrono DC je Mondrakerjev “down country”

Sledite nam