Giant Trance X 29
22. oktobra 2020

Naš bosanski agent Ozren že dolgo časa vozi kolesa znamke Giant. Odkar ima tajvanski gigant svoje predstavništvo tudi v Bosni, pa Ozren lahko kakšno kolo tudi testira.

Več kot deset let vozim kolesa znamke Giant, zadnje leto sem večino časa na Reignu 2 na 29-palčnih obročnikih in moram priznati, da je novi Trance X bolj podoben”mini” Reignu kot pa modelu Trance z veliko hoda.

Pri Giantu mi je všeč to, da za dokaj dostopen denar dobiš zelo uporabno kolo, ki mu težko konkurira kakšen drug proizvajalec. Seveda, če govorimo v razmerju cena/kvaliteta, tudi pri osnovnih, vstopnih modelih. Torat sem preizkusil njihovo najbolje opremljeno aluminijasto izpeljanko.

Agent Ozren na lokalnih trejlih.

Kolo: Giant Trance X 29 1 (2021), velikost M

Kolo sem vozil po meni dobro znanih lokalnih poteh. Poti okoli Banjaluke so mešanica peš poti, in enoslednic stare šole: ozkih, po nekod nepotrebno strmih in zavitih.

Trance že dolgo časa velja za zabavno in univerzalno kolo, ki ga lahko vozite skoraj povsod. Je kolo, s katerim ne boste najhitrejši ne navzgor, niti navzdol, vam bo pa vedno narisal nasmeh na ustnice. Nekako v smislu: “more fun, less competition”.

Kot glavno prednost novega modela bi izpostavil “flip chip” in nastavljivo geometrijo. Zakaj? Ker ozke stezice, ki niso namensko narejene za vožnjo z oblikovno nizko postavljenimi kolesi, ne dopuščajo hitre in zabavne vožnje. S pomočjo “flip chipa” pa je ta neprijetnost hitro rešljiva, saj se pri Trance X to pozna z 0,73 stopinje strmejšim kotom podsedežne cevi in 10 milimetrov višje postavljeno gonilno osjo.

Progresivna geometrija in “flip chip” nista nič novega, a nihče izmed proizvajalcev ni naredil kolesa s tako veliko spremembo geometrije: Specialized Stumpjumper (0,5 stopinje in 6 milimetrov višja os) ali Trek Fuel EX (0,5 stopinje in 7 milimetrov višja gonilna os), če izpostavim dva izmed največjih.

Model 1 je brezkompromisno opremljen in težko je iskati vzporednice z drugimi

Celotna skupina, vključno s 4-batnimi zavornimi čeljustmi, je Shimano XT, samo zadnji verižnik je Shimano SLX. Komponente, kot je v navadi, so hišne blagovne znamke, med drugim zelo dober sedež Romero in odlično delujoča potopna sedežna opora, ki ima pri tej velikosti okvirja kar 150 milimetrov hoda. Kot novost na tem kolesu so tudi obročniki Giant TR-1, ki se lepo vrtijo in so mnogo lažji od tistih, s katerimi opremljajo slabše opremske različice.

Zadnji blažilec je Fox DPX2, vilice pa Fox 36 Performance Elite, Fit4 sta naredila skoraj popolno harmonijo in lahko sem lepo uglasil zadnji in prednji del. Novi Trance X se zelo dobro vzpenja, na trenutke morda boljše kot navadni “bolj suhi” Trance. In to lahko zapišem, da ne glede na to, ali je 500 višinskih metrov lepe poti, ali pa strm in tehnično zahteven vzpon.

Spusti z njim so dobri, nima sicer takšne hitrosti in kontrole kot večji brat Reign, ampak vseeno premore dovolj kapacitet, da izniči moje napake in je spust z njim tekoč. Nisem želel postavljati rekordov na Stravi, a s kolesom sva se kar dobro znašla in ugotovil sem, da je za moje lokalne poti izbira zgornjega položaja “flip chipa” prava odločitev.

Za koga je Trance X 29?

Za rekreativce, ki vozijo vse. Od celodnevnih tur po gorah in tudi za takšne, ki zavijejo v trail center, saj kolo ponuja resnično veliko in je vsestransko.

Rekreativni kolesar ne bo opazil velike razlike pri spustih, če se bo vozil s Trance X ali Reignom, vsekakor pa bo s Trance X mnogo lažje odpedaliral marsikateri vzpon.

Vsekakor je Trance X zelo dobra izbira, predvsem pa je kolo, ki ni ne enduro, niti trail kolo z običajnim hodom. Zelo dober plezalec in odličen spustaš. Sploh, če je v opremski izvedenki s številko 1. Ta skoraj ne dopušča izboljšav.

Cena? Pri Giant Slovenija je prporočena maloprodajna cena 3.899 evrov.

Na naslovni fotografiji Ozrenov Reign in testni Trance X. Fotografije Ozren Perović.

Preberi še

Giant 2021: Trance X 29 z več hoda

Sledite nam