Giant Fathom
29. maja 2021

Naš bosanski agent je že dolgo let pristaš tajvanskega velikana. Tokrat je osedlal aluminijastega trdorepca, ki sodi v nižji do srednji cenovni razred.

Kolo: Giant Fathom 2 29 (2021), velikost L.

Značilnosti:

Trail kolo, aluminijast okvir, 29-palčni obročniki, 130 milimetrov hoda spredaj. Na novo oblikovano in z letnico 2021. Razen imena nima ničesar skupnega s predhodnikom.

Zeleno, ki te ljubim, zeleno …

Romantično razmerje

Že dolgo vozim kolesa Giant, večinoma Reign in Trance, vmes je bilo nekaj cestnih koles iste znamke, v zadnjem času pa makadamkar. Tokrat sem vozil prednjevzmeteno kolo s čisto trail geometrijo. V bistvu sem zašel v meni dokaj nepoznano področje.

Priložnost za furanje

Skupaj sva bila le nekaj dni, vmes pa so bile slabe vremenske razmere ter blatne in spolzke poti.

Preizkusil sem ga na dveh vožnjah, na daljši in nezahtevni turi, ki bi jo vsaj po tehnični zahtevnosti lahko bolj uvrstili med nekoliko bolj “hard gravel”. Travniške poti, nekaj kratkih in nezahtevnih enoslednic in malo slabega ter mnogo več lepega makadama.

Drugo turo sem opravil po lokalnih, meni zelo dobro poznanih poteh nad Banjaluko. Po ozkih, ročno zgrajenih trejlih, mešanici pohodniških in kolesarskih poti. Vmes je bilo nekaj skalnatih odsekov.

Vtisi, prvič

Fathom z 29-palčnimi obročniki in novo geometrijo je učbeniški primer sodobnega trdaka razreda trail in sledi modernim trendom. Model 2 je opremljen funkcionalno in s spada v kategorijo koles, ki so prijazna proračunu.

Pogonski sklop: Gonilka Praxxis Cadet in skupina Shimano Deore 1×12 dajejo veliko, dobro delujejo, so preproste in ni prostora za negativne komentarje. Zavore Tektro nekako niso kos nalogi, ki bi jo morale opravljati.

Vilice Suntour Raidon RL 34 Boost delujejo pričakovano dobro. V bistvu sem jih samo nastavil in šel na turo. Brez popravkov med in po vožnji. Kolikor denarja, toliko glasbe. Tukaj morda dobiš še nekaj več “glasbe” za svoj denar. Obročniki so mešanica pest Shimano in obročev Giant. Obročniki niso lahki, so pa trdni!

Pnevmatike so nad pričakovanji, oprijema ne bo manjkalo. Spredaj je Maxxis Minion DHF, zadaj Agressor. Obe s širino 2,5″. Naj omenim, da Giant že nekaj časa daje na kolesa nad 1000 evri sistem brez zračnic. Kokpit, sedež in potopna sedezna opora niso lahki, vendar so po izdelavi in ​​funkcionalnosti nad pričakovanji, vsaj kar se tiče cenovnega razreda, v katerega spada Fathom 2.

Vtisi, drugič

Kolo se lepo vzpenja. Pedaliranje na klanec je tekoče, z lahkoto je pedalirati navkreber, z naraščajem hitrosti in z vlaganjem dodatnih vatov pa vseeno ne bo vrnil nazaj z enako mero. Spuščanje gre dobro, nekako pa mislim, da se to od kolesa razreda trail tudi pričakuje, kaj ne?

Kolo je zanimivo, zabavno se je voziti po tistih delih poti, ki pri polnovzmetenem kolesu brez velike hitrosti niso zanimivi, Fathom pa tam še vedno privabi nasmeh na obraz.

Za neke skoke in “skalne vrtičke” ni najprimernejši, vsaj zame ne. V takšnem primeru se raje odločim za polnovzmetenca. Sem debel in len, zato se sam odločam za kolo, ki odpušča moje napake in kakšno delo postori tudi namesto mene.

Pri svojih 180 centimetrih višine sem na meji glede velikosti. Po Giantovih merah sem ravno med velikostjo okvirja M in L. Tokrat sem izbral L. Je pa izbira velikosti povsem individualna zadeva, saj nobena od velikosti ni napačna, obe sta lahko primerni. Z ustreznimi nastavitvtvami, seveda.

Na jetra

Zavore Tektro pri spustih niso kos vzmetenju in robustnim pnevmatikam, saj preprosto ne ponujajo dovolj moči. In pa ročaji. Dajati na kolo ročaje v “otroški” izpeljanki res nima nobenega smisla, saj konkretni “lock-on” ročaji znamke Giant v maloprodaji stanejo deset evrov.

Za koga

No … za številne kolesarje. Za tiste, ki vstopajo v svet koles razreda trail. Za tiste, ki želijo dobro osnovo za nadaljnje nadgradnje, tudi za bikepackerje in za tiste, ki si želijo še eno gorsko kolo, ne da bi zanj zapravili veliko denarja.

Cena 1499 evrov

Več informacij najdeš na freestyle.si ali na giant-bicycles.com.

Ozrenov test je omogočil Spartan Sport d.o.o.: @spartanvitez

Preberi še

Ozren preizkuša: Giant Trance X 29 1
Garaža: Ozrenov Reign

Sledite nam