12. januarja 2019

Prednovoletne zaobljube o hujšanju so najlažje. Tokrat obljuba o izgubi kilogramov ni na Matejevi strani ampak pri kolesu, natančneje pri obročnikih. Matej je na test dobil obročnike Pancho Wheels.

Prednovoletne zaobljube o hujšanju so najlažje. Med prazniki še ne morem, potem pa začnem … 3. januarja, ko trgovine končno spet odprejo svoja vrata, se police šibijo pod težo dietičnih praškov in čudežnih shujševalnih tablet. Bujno obdarjeni obešalniki za obleke na TV prodajajo buče o negativnih kalorijah in fitnes klubi ponujajo 50 % popusta za prvi mesec vadbe. Me prav zanima, kakšna bo bilanca 31. januarja!

Norcova shujševalna

Moj Norco pa si je privoščil drugačno shujševalno kuro. Božiček nama je tik pred svetim večerom posodil komplet ročno pletenih 29-palčnih karbonskih obročnikov Pancho Strike. Pesta so bila seveda v “boost” izvedbi in Torrentov okvir, ki običajno objema gume 27.5 plus, jih je z veseljem sprejel.

Za obutev je poskrbel Veb Company s testnim parom plaščev Kenda Regolith Pro. Božično darilo je bilo tudi teden dni lepega vremena, ki nas je med novoletnimi prazniki zvabilo v Dalmacijo. Njeni kamniti trejli so bili seveda odličen testni poligon.

Karbon, Huck Norris in Kendin plašč

Karbonski obroči Pancho Strike (dobavljivi še v dimenziji 27.5 palcev) imajo notranjo širino 24,5 mm. S pesti Pancho jih povezuje 32 aero naper, ki po besedah avstrijskih pletilcev zagotavljajo še bolj toge obročnike kot okrogle napere. Obroča sta bila že opremljena s tubeless trakom in ventilčkom.

Jasno, taki se ne vozijo z zračnico. Kendini plašči Regolith Pro TR 2.2 s 680 g niso njihovi najlažji za kros, a si takih niti ne želim. Brez težav sem jih na obroč spravil samo prsti, brez drugih pripomočkov. Malo počasneje je šlo z zadnjo, v katero sem stlačill še penasti vložek Huck Norris (hvala Koka Kuzmin & Bike Shop Šempeter).

Huck me je navdušil že v kombinaciji s + plašči. Z uporabo “air boosterja” sta brez težav legli ob rob obroča. Uporabil sem še eno novost – poleg obročnikov mi je Aleš Boben priskrbel še tesnilno mleko Caffelatex. Njegove učinkovitosti ne poznam, saj zaenkrat na zrak ni pogledala še niti kapljica. Tubeless je držal iz prve in čez noč ni prav nič spustil.

Potem sem stehtal stara in nova kolesa. Zadaj sem (tudi zaradi lažje kasete Sram) s 3.013  shujšal na 2.053 gramov, spredaj pa z 2.165 na 1.590 gramov. Skupaj torej za celih 1.535 gramov! Seveda ima to navdušenje tudi drugo plat. V primeru nakupa (obročnika in plašča) bi prav toliko, vendar v evrih, shujšala tudi moja denarnica. Bi bilo vredno?

Pa je vredno?

Seveda! Po tej dieti je Norco Torrent dobil povsem drugačen karakter. S 27.5 plus gumami je bil to uživaški trail bicikel, s superlahkimi plašči in obročniki pa je postal (še vedno udobna) XC raketa. Kilo lažje zadnje kolo je neverjetno pospeševalo. Vsak vložen watt se je brez izgub spremenil v hitrost.

Pol kile lažje sprednje kolo pa je biciklu dalo igrivost in omogočalo še lažjo vodljivost. V resničnem svetu bi verjetno le redki naredili tako velik preskok. Tisti, ki na kolesih že sicer vozijo dokaj lahke obročnike, zagotovo ne bi doživeli take preobrazbe. Fizika pravi, da moramo za povečanje hitrosti zmanjšati maso rotirajočih delov vozila in v tem primeru se je ta dogma manifestirala v svoji najlepši obliki – užitku na hitrem kolesu. Počutil sem se, kot bi me poganjala elektrika. Z menjavo obročnikov sem dobil novo kolo!

Test, pravi test

V zadnjem tednu lanskega leta sem z njim čez dalmatinsko kamenje naredil 9.500 višincev. Polovico od 550 kilometrov sem prevozil na polno, a ob vseh prednostih nisem našel niti ene slabosti! Karbona se ne bojim. Pred leti sem že tekmoval s karbonskimi obroči in nisem imel nobenih težav.

Kako vzdržljivi so, je v pormocijskem videu (za drugega proizvajalca) pokazal tudi Danny MacAskill. Na koncu je kar brez plaščev z njimi skakal po stopnicah. Ob udarcu v skalo se ne zvijejo, kot se aluminujasti. Lahko počijo, a do pot do tam je dolga, saj jih varujejo gume, vsaj v mojem primeru pa zadaj še Huck Norris.

Kar nekajkrat je dobro opravil delo, a pri tem pred prebitjem rešil predvsem plašč. Ja, tudi plašči so dobro zdržali dalmatinski ekspres. Ko sem doma pral kolo, na njih ni bilo nobene vidne poškodbe. Vozil sem jih s tlakom 1,7 bara, kar se mi zdi za mojih 63 kg in srednje težak nahrbtnik ravno prav. Aja, obročniki imajo omejitev postavljeno pri 90 kilogramih.

{loadposition inside}

Prijatelj Jure iz Kranjske Gore je nekoč rekel: “Don’t be gentle, it’s a rental.” Obročnikov nisem namerno mučil, v vato pa jih tudi nisem zanvijal. To se jim vidi, saj so jih skale že podpisale. Manjka jim le še pravi “hammer” test. Morda se bo zgodil ta vikend, ko bom na Krku prevozil novo traso 4 Islands 2019. Spust v Punat je zdaj krajši, a še vedno divji!

Foto Matej Hartman

Pred časom smo tudi sami obiskali avstrijskega izdelovalca obročnikov:
Na obisku: PanchoWheels

Sledite nam