27. oktobra 2017

Zmogljiva samostojna luč, ki je združljiva tudi s kolesarskimi računalniki Garmin Edge.

S prijateljem kolesarjem sva se odpravila na nočno vožnjo. Testirati sem želel najnovejšo Garminovo lučVaria UT 800, ki ima največjo moč 800 lumnov in to zelo dobrih, kot se je kasneje tudi pokazalo. Do sedaj smo vsi uporabljali cenejše, a močne kitajske opcije, ki so služile svojemu namenu, a v zadnjem času so me začeli motiti kabli, s katerimi so luči povezane z baterijami. Druga opcija je klasična baterija nazivne moči 1600 lumnov, ki uporablja baterije 18650  in lahko z menjavami le-teh svetite celo noč.

Varia UT 800

Luč s svojo možnostjo povezovanja kaže v prihodnost. Poleg luči je tu tudi nastavek za krmilo, na katerega zgoraj pritrdite napravo Edge, na spodnjo stran pa UT 800. Vrhunsko in enostavno najlepše! S klasičnim nosilcem GoPro pa jo lahko pritrdite tudi na čelado, čeprav Garmin ponuja originalni nastavek za čelado. UT 800 nima kablov ampak uporablja integrirano baterijo, dobra opcija pa je tudi povezovanje z napravami Edge. Ko je luč povezana z napravo, ta upravlja luč in odvisno od hitrosti vožnje povečuje oziroma manjša snop svetlobe. To se je zelo dobro izkazalo na številnih “hupserjih”.


Ni nujno, da imate luč pritrjeno na krmilu, lahko jo pritrdite tudi na nosilec Go Pro na čeladi ali kupite originalni nosilec Garmin.

Na vzponih, kjer vozite cca 8 kilometrov na uro, ne potrebujete polne moči in snop se samodejno krajša, a takoj, ko se hitrost poveča, se snop vsakih dodatnih 5 kilometrov na uro podaljša. Tako imate vedno optimalno osvetlitev, ob tem pa tudi varčujete z baterijo. To je vsekakor velika prednost pri nočnih vožnjah z gorskim kolesom. Seveda pa lahko luč uporabljate samostojno in imate pri tem na izbiro pet načinov: 800 lumnov, 400 lumnov, 200 lumnov, pulziranje in utripanje. Iskreno, 400 lumnov pokriva 80 odstotkov potreb. V mešani uporabi z menjavo načinov in avtomatsko jakostjo snopa luč deluje okoli tri ure, kar je povsem dovolj za lepo nočno vožnjo. Ostale tehnične podatke lahko najdete na Garminovi strani.

Posvetimo se raje praktičnim stvarem, ki vas gotovo bolj zanimajo. Navdušil me je sam snop. Je širok in brez temnih točk in vleče bolj na toplo stran svetlobe, kar je bolj naravno in bolje “bere“ korenine in ostale pasti. Za razliko od “kitajk”, ki imajo hladen ton snopa, ki je sicer močan in ozek ter ima veliko temnih točk v osvetljenem področju.


Zgoraj navigacija in ostalo, spodaj luč.

Realna slika

Fotografi vas na raznih testih lahko zmedejo s količino svetlobe, ki jo daje določena luč v odvisnosti od ekspozicije. Osebno lahko potrdim, da lahko tudi brlivko prikažem na sliki kot luč s 5 kw. Za slikanje UT 800 sem uporabil full frame dslr in s poizkusnimi ekspozicijami uspel v 95% dobiti na sliki tisto, kar sem res videl tudi sam.

Za primerjavo sem slikal UT 800 samo, UT 800 v primerjavi s kitajko ter samo kitajko, vse na isti ekspoziciji in z isto uravnavo bele barve, da bi dobil čimbolj realno sliko, kar je na internetu težko najti. Obe luči sta v polni moči in sami lahko ocenite, kako je videti 1600 kitajskih lumnov proti Garminovim 800.


UT800 solo


Obe skupaj


中国女人 solo

Praksa in baterija

Po dveh urah in pol mešanega načina uporabe luč še vedno ni bila na “low mode“, kar me je navdušilo, a na vožnjah vedno pade še kako pivce na pol poti in luč lahko dopolnite s power bankom, če ga imate s seboj in mislite dočakati jutro v naravi. Specifikacije navajajo uro in pol na polni moči 800 lumnov in okoli tri ure na 400 lumnov, a osebno mešam načine in po mojih izkušnjah za normalno nočno vožnjo baterija povsem zadostuje. Prvi vtisi so odlični in veselim se nadaljnjega druženja z UT 800.

Avtor teksta in slik Andrej Čubra

Sledite nam