Garaža Primož Jeralič Explorer III Off-road Handycycle
Wheelbase Maxxis Freestyle Giant Unior DH Cup SloEnduro
7. junija 2020

Športnik že od malih nog. Nekdanji atlet, po poškodbi hrbtenice pa ročni kolesar, ki pomaga razvijati mtb ročno kolesarstvo v Sloveniji, in njegov na Poljskem narejeni “Off-road Handcycle”.

Primož Jeralič je športnik že od malih nog. V najstniških letih se je ukvarjal z atletiko in bil tudi član slovenske reprezentance. Med drugim je kot mladinec nastopil na dveh evropskih prvenstvih. Bil pa je večkratni državni prvak v mnogoboju, skoku s palico in teku čez ovire. Pri štiriindvajsetih letih si je pri padcu na smučanju poškodoval hrbtenico in zaradi posledic poškodbe se danes giblje s pomočjo invalidskega vozička.

Vendar ga to ni ustavilo pri športu. Bil je član reprezentance v košarki na vozičkih in pri 27 letih se je prvič srečal s kolesarstvom … ročnim kolesarstvom. Bila je ljubezen na prvi pogled. Leta 2015 je Primož zasedel 6. mesto na svetovni lestvici UCI in dobil priznanje za najboljšega parakolesarja v sezonah 2015 in 2016.

Slovenske barve je Primož zastopal na paralimpijskih igrah v Riu, kjer je nastopil kot prvi ročni kolesar iz Slovenije in tam zasedel 10. mesto tako v vožnji na čas kot cestni vožnji, kjer je imel veliko tehničnih težav s svojim kolesom.

Leta 2017 je prvič sedel v mtb ročno kolo, ki so ga zanj naredili na Poljskem. Od takrat je velik entuzijast ročnega kolesarstva z mtb kolesi. Pomaga razvijati mtb ročno kolesarstvo v Sloveniji skupaj s somišljeniki in ljubitelji športa malo drugače.

Explorer III

Off-road Handcycle Explorer III

Primož: Off-road Handcycle Explorer III je edinstveno ročno kolo, zasnovano tako, da se spopade z ekstremnimi razmerami na cesti in nudi neprimerljive možnosti, da se približate mestom, ki so bila do zdaj nedostopna. Mesta, kot so gore, poti in plaža, niso več le sanje, ker vem, da me bo Explorer Off-Road Handcycle pripeljal tja in na vrh. Ta edinstveni terenski voziček je številne uporabnike že popeljal na najvišje vrhove Evrope, vključno z Alpami in Tatrami.

Explorer III se je udeležil tudi uspešne plezalne odprave na goro Kilimanjaro – najvišji vrh Afrike. Explorer III je najnaprednejši terenski voziček s funkcijami, kot so popolno neodvisno vzmetenje, hidravlične kolutne zavore spredaj in zadaj ter asistenca elektro motorja, ki je obvezna oprema, sploh ko se srečamo s strmim klancem oziroma zagazimo v globoko blato. Ena od odličnih lastnosti Explorerja je krmiljenje na prsih, ki se uporablja za vzdrževanje kolesa v ravni liniji ali vodenje skozi zavoje pri hkratnem pedaliranju. Krmilo se uporablja pri spustih in daje vrhunsko izkušnjo, saj je občutek zelo primerljiv krmilu na običajnih mtb kolesih.

Prednje vzmetenje na Explorerju

Svoboda

Primož: Kolo daje svobodo, sploh če si vezan na invalidski voziček. Lahko ga vozijo kolesarji po poškodbi hrbtenjače in amputaciji spodnjih udov. Kolo je zelo stabilno, seveda pa to ne pomeni, da se ga ne da prevrniti. Najvišja hitrost po gozdni makadamski poti je bila 65 kilometrov na uro. Z njim je možno v enem kosu prepeljati okoli 45 kilometrov in okoli 2000 višinskih metrov (kar je za ročni pogon veliko). Je zelo atraktivnega videza, zato ni nič nenavadnega, da se mimoidoči obračajo za njim.

Vsekakor sem velik zagovornik gibanja in omogočanja gibanja za ljudi po poškodbi ali bolezni. V Sloveniji skupaj s prijateljem, ki je po smučarski nesreči pristal na invalidskem vozičku, spodbujam razvoj mtb scene z ročnimi kolesi. Med drugim pomagamo pri nakupu in svetovanju primernega kolesa. Upam, da se kdaj skupaj zapeljemo in odkrijem čudovite kotičke naše lepe dežele.

Priznam, da me vedno znova prevzamejo občutki, ko pripelješ svojo “zverino” na vrh in pogledaš navzdol, kaj si prevozil z rokami. Pogled z vrha je popolnoma nova dimenzija v naših življenjih in nam vliva poguma, ter daje občutka svobode in tega, da si živ!

Brez pomoči elektrike bi bilo zelo težko

Specifikacije

  • Okvir: aluminij, sestavljen iz dveh delov, sprednji osnovni in zadnja nihalna roka za zadnje kolo
  • Vilice: aluminjaste, oblikovane z orodjem cnc in delujejo podobno kot pri štirikolesnikih (ATV)
  • Blažilec: spredaj, levo in desno Duble a-arms in blažilca Rock Shox Monarch XX/RL, blažilec zadaj RockShox Monarch XX/RL, možnost zaklepa
  • Krmilna opora: krmiljenje s prsmi, nastavljivo krmiljenje gor in dol ter naprej in nazaj
  • Krmilo: Amoeba Borla
  • Ročaji: predelani Amoeba Borla
  • Zavore: hidravlične zavore, Shimano XT, 3×180 mm
  • Menjalnik in ročica: Shimano XT in zaprt menjalnik Shimano Alfine z 11 prestavami
  • Veriga: 1 redna veriga, napeljanja preko treh verižnikov in dveh napenjalcev verige
  • Gonilka: Schlumpf

Fotografije so iz Primoževega arhiva

Freestyle Giant SloEnduro Wheelbase Renthal Oblikovalski studio Ideator
Sledite nam