Še en španski žrebec, ki odlično služi svojemu namenu, saj je lastnik tega kolesa Orbea Rallon učitelj gorskega kolesarstva, oziroma trener in kolesarski vodnik.
Jan Porič je nekdanji tekmovalec v spustu, 4krosu, BMXu, enduru, dirtu … skoraj je ni discipline, kjer v preteklosti ne bi sodeloval, no morda še edino na cestnih dirkah ni.
Je dolgoletni fotograf, videograf ter gorskokolesarski vodnik in trener. V letošnji sezoni pa je prevzel še treniranje BMX podmladka pri KD Rajd. Bicikl obvlada v nulo, tega se ni za bati, ima pa svoj okus pri izbiri dvokoles in je kar zbirčen, kar je za pravega kolesarja čisto ok!

Kolo: Orbea Rallon M10 (letnik 2018, velikost S/M)
Jan: Ker je del mojega poklica tudi vodenje tur in imam daljšo sezono kot včasih, ko sem dirkal, sem težko dalj časa brez kolesa. Lani sem se po sezoni odločil, da je čas za menjavo kolesa. Ena glavnih želja je bila ta, da je pomembno, da kolo čim prej dobim in tako sem pri SportR našel Orbeo Rallon.
Moram priznati, da je bilo včasih hitreje in lažje izbrati kolo, sedaj je čisto preveč informacij in izbire. Glede okvirja sem kar izbirčen in imam par številk, ki mi odgovarjajo in jih hočem imeti na kolesu. To sta “reach” in višina podsedežne cevi, ki ne sme biti predolga, saj nisem tako visok.
Na začetku, ko sem gledal in testiral kolesa, sem bil osredotočen na 27,5-palčne obročnike, predvsem zaradi skokov in podobnih elementov. A ko sem šel s Primožem Štrancarjem na testno furo z Rallonom, ki je obut v 29-palčne pnevmatike, sem bil presenečen, kako je odziven, kako lahko se ga pelje, kako se skače. Tako sem že drugo sezono na 29-ici.

Komponente in dodatki, nujni za boljši občutek pri vožnji
Jan: Pri kolesu so mi pomembne tudi komponente. Nujno mora biti vzmetenje Fox in pa zavore Shimano. To je imel Rallon že serijsko, kar mi je zelo všeč, saj mi ni bilo potrebno menjati večjih in posledično dražjih komponent.
Kolo vedno obujem v pnevmatike Maxxis, a so bile tudi te del serijske opreme. Letos sem jih menjal in imam spredaj Assegai, zadaj zadaj Minion DHR II z zaščito EXO+, saj drugače pnevmatike pogosto predrem in so posledično polne črvov.
Vozim plastične pedale Race Face Chester, ki so super, z dobrim oprijemom in nizko težo. Brez kakršnih koli težav jih uporabljam že več let. Ena ključnih komponent so tudi zavorne obloge. Prisegam na Sinter brakes, ki so slovenski proizvod in trenutno vozim novo modro zmes, ki prime res vrhunsko. Ko je bilo kolo povsem novo, sem okvir zaščitil z InvisiFrame, ki sem ga lepil sam, kar je vzelo kar nekaj časa, recimo okoli 8 ur, če to delaš prvič.
Okvir kolesa je v osnovi mat, folijo sem izbral glossy in se sedaj sveti. Vzmetenje Fox je posebej prilagojeno za moj stil vožnje. Imam dodatne volume spacerje, tako spredaj kot zadaj, in tudi druge nastavitve so mi uredili pri Fox Slovenija.
Težko je najti res dobro razmerje trdote med vožnjo po singlah in skakanjem, ampak se da. Še ena ključna komponenta je sedež, sploh če imaš daljše ture. Originalnega sem menjal za WTB Volt, ki sem ga prej dodobra stestiral, da sem ugotovil pravo velikost.
Več o kolesu najdeš tukaj.
Specifikacije
- Okvir: Karbon, Orbea Rallon M10
- Vilice: Fox 36 Float Performance
- Blažilec: FOX Float X2 Factory, Kashima
- Krmilna opora: Race Face Aeffect, 40 mm
- Krmilo: Race Face Aeffect, 780 mm
- Ročaji: DMR Deathgrip
- Zavore: Shimano XT M8020
- Rotorji: Shimano, 180 mm
- Menjalnik in ročica: SRAM X01 Eagle, SRAM GX Eagle, 12-speed
- Kaseta: SRAM XG-1275 Eagle, 10-50, 12-speed
- Veriga: SRAM GX Eagle
- Gonilka: SRAM Descendant
- Verižnik: SRAM 32
- Pedali: RaceFace Chester
- Obročniki: DT Swiss E-1900 Spline
- Pnevmatike: Maxxis Assegai 3C Maxx Terra EXO 2.5″, Minion DHR II 3C Maxx Terra EXO+
- Sedež: WTB Volt, 135 mm
- Potopna sedežna opora: RaceFace Aeffect 125 mm
- Teža: nisem tehtal
Fotografije so Janovo delo, lahko ga spremljaš tudi na janporic.si ali na facebooku: @porsonmedia in Instagramu: @porsonmedia.