7. marca 2019

Potopna sedežna opora za kros s težo pod 350 grami. Vredno preizkusa, predvsem pa nekaj novosti, ki prepričajo še tako zahtevne uporabnike.

Ko je pred manj kot dvema letoma na trg potopnih sedežnih opor prišel Revive, je povpraševanje po lahki in enako zanesljivi potopni opori za kros in maraton preplavilo proizvajalca BikeYoke. A pojavila se je težava.

Kros in maraton pri BikeYoke do takrat nista bila ravno v fokusu, zato je proizvajalec poiskal pomoč in mnenja tekmovalcev, ekip in proizvajalcev, ki točno vedo, kakšna naj bi takšna opora bila. To vključuje tudi italijansko ekipo DMT Racing, ki ima v svojih vrstah svetovnega prvaka Tiaga Ferreiro, Hansa Beckinga in Joseja Diasa, ki bodo v letošnji sezoni vozili na novi opori BikeYoke. Tu je novi Devine SL.

Osnovni podatki BikeYoke Divine SL

Rezultat obsežnih raziskav in razvoja, je opora Divine SL, ki je verjetno najlažja te vrste:
– skupna dolžina 400 mm (lahko se krajša)
– 80-milimetrska brezstopenjska nastavitev
– 385 gramov teže (30,9 mm, neskrajšana)
– lahko se skrajša na 285 mm (teža: 345 gramov)
– nova ročica za daljinsko upravljanje
– notranja napeljava bovdna
– združljiv z ovalnimi in karbonskimi nosilci sedežev
– na voljo v premeru 30,9 in 31,6

Znanje in izkušnje

Na podlagi izkušenj, pridobljenih s patentirano tehnologijo Revive, je notranjost Divine SL popolnoma preoblikovana in zapakirana v novo cev, ki je bila zasnovana tako, da maksimalno zniža celotno težo proizvoda.

Tako je na primer zunanji premer cevi v območju pod nosilcem sedeža bistveno zožen, saj na tem področju, zaradi običajno večje višine opore pri kolesih za kros, opore niso vpete. Spodnji del opore je popolnoma votel in ga je mogoče enostavno skrajšati, če seveda ne potrebuješ celotne dolžine.

Preden se pojavijo vprašanja

Seveda vemo, da je v trdorepcih, za razliko od polnovzmetencev, opora 27,2 še vedno zelo razširjena in da obstaja velika potreba po njej. Konstrukcija lahke, robustne in predvsem zanesljive podpore s premerom 27,2 pa je vse prej kot lahka in BikeYoke se še ne čuti sposobnega poslati na trg takšne opore, če ni prepričan v njeno popolnost. A tudi razvoj opore s premerom 27,2 je v teku.

Novi ročici

Posebej za Divine SL so razvili dve novi ročki za upravljanje. Triggy X z vzvodom, ki se lahko nastavi do 6 mm v dolžino, omogoča fino nastavitev položaja vzvoda in prilagoditev potrebne moči pritiska. S tem lahko prilagajaš občutek pritiska. Triggy X je namenjena za uporabo v različnih skupinah prestavnih in zavornih ročic. Pritrdiš jo s pomočjo krmilne sponke pod krmilom na levi strani.

Triggy X se lahko z opcijskimi adapterji brez dodatnih objemk pritrdi tudi neposredno na zavore SRAM, Shimano, Magura, Hope in Formula. Dvostranska ročica je namenjena za kolesa z dvema ali tremi verižniki in se lahko namesti levo ali desno. Ročica se upravlja od zgoraj navzdol.

Pod črto: Zanesljivost in servis

Tako kot pri vseh drugih oporah Bikeyoke je tudi pri Divine SL veliko pozornosti posvečene zanesljivosti in servisiranju. Ročno odzračevanje, tako kot pri izvedbi Revive, zaradi spremenjene zasnove pri Divine ni več potrebno. Divine SL lahko razstaviš in ponovno sestaviš s standardnim orodjem. Vsi nadomestni in servisni deli so za končne uporabnike dostopni po ugodnih cenah. Redno vzdrževanje traja manj kot 10 minut in tudi ne zahteva odpiranja hidravličnega vložka.

Opora dobro deluje tudi v zelo hladnih razmerah. Temperature pod ničlo bodo bolj vplivale na kolesarja kot na oporo. To je bila tudi moja izkušnja. Preko zime sem si nabral dvakrat po teden gripe, opora pa je delovala brezhibno, brez vsakih težav. Opora je zelo domišljena. Poleg tega, da je kakovostno izdelana, je tudi estetsko oblikovana in je prav lep dodatek in ne samo izboljšanje funkcionalnosti kolesa.

Všeč mi je, da se ne izstreli. Njeno spuščanje in dviganje je umirjeno in spominja na hitro dvigalo, ki se pred izstopnim nadstropjem začne počasi ustavljati. Začetek dviga na polno, zadnji cm pa počasneje in z občutkom. Tako ni nevarnosti za osebne vitalne dele, pa tudi občutek je nekako naraven. Poleg tega, da je opora noro lahka, tudi deluje brezhibno. Zračna komora in mehanizem za sprostitev sta umaknjena globoko v cev, tako da je opora lahko daljša.

Pričakujem, da bo prepričala veliko tekmovalcev z dolgimi nogami, ki imajo visoko izvlečeno sedežno oporo. Ročica za upravljanje je zelo lepa in funkcionalna in všeč mi je, kako se skoraj skrije za zavorno ročico. V treh mesecih blatnih voženj in dirk me opora niti enkrat ni niti opozorila nase. Enostavno deluje in prinaša veliko zanesljivost in dober občutek na spustih. In seveda je dobro videti na kolesu. Med drugim tudi pri olimpijski in svetovni prvakinji Anni van der Breggen.

Cena: 379 €, vključno s poštnino

Spletna stran poizvajalca – www.bikejoke.de

Foto Aleš Boben

Sledite nam