13. oktobra 2016

… Specializedovega razvojnega oddelka. Cestni ali mtb? Epic HT je najlažji big S okvir in pika.

Specialized je festival Roc d’Azur izkoristil za podrobno predstavitev svojega novega kolesa Epic HT. Predstavitev kolesa in osebna izkušnja.

Spet nekaj novega?

Gre za kolo s prednjim vzmetenjem, ki je nadomestilo Stumpjumper HT, le ta pa odhaja v zasluženi pokoj. Ob menjavi imena v Epic, ki je ime modelov za kros in maraton, so dodobra spremenili tudi okvir. Pravzaprav ne, niso ga spremenili, ampak naredili popolnoma na novo. Peter Denk, nemški inženir v razvojnem oddelku tovarne Specialized, je poudaril, da so, čeprav Stumpjumperju ni bilo kaj očitati, zavrgli prav vse, kar je tvorilo okvir Stumpjumperja.


Udbje. Tudi za široke hlače.

Od začetka

Začeli so povsem na novo, saj so novi materiali, ki so prišli na trg v zadnjih letih, ponudili izredne možnosti pri konstrukciji karbonskih okvirjev. Njihova povezava z McLarnom jim je ponudila testne pogoje, ki so odločilno prispevali k rojstvu Epica HT. Tako se je okvir spet približal časom pred karbonom in izgubil velike preseke pri gonilnem in krmilnem ležaju, pa tudi cevi same so spet bolj okrogle in ne več toliko ploščate, kot je bila do sedaj navada pri večini proizvajalcev.

Denk je poudaril, da so bile zahteve, ki so si jih postavili, sprva videti nezdružljive. Prva je bila odlične vozne lastnosti in trdnost, pri tem pa tudi določeno udobje. Druga zahteva – optična skladnost okvirja, po domače rečeno, všečen ter prepoznavno oblikovan izdelek. To po navadi ne gre skupaj, a Denk in Brian Gordon, ta je imel na skrbi kineziologíjo okvirja, sta premostila tudi to oviro. Z različnimi načini prepletanja karbonske tkanine so dosegli trdnost, skladnost in udobje.


Lahek kot peresce.

Teža!

Zaradi tega so bili kar malo presenečeni, kako lahek okvir so naredili. Lahkost okvirja sicer ni bila prioriteta, a po pravilu, da najboljše stvari nastanejo poleg glavnega razvoja, se je zgodilo prav to. Okvir v velikost M ima 875 gramov! In to z barvo, grafiko, napeljavo za kable in ostalimi deli, ki so potrebni, da sploh lahko začneš sestavljati kolo. To je potrdil tudi nemški neodvisni laboratorij. Pomembno pri tem je, da je to teža serijskega in ne laboratorijskega okvirja.

Koti in ostalo

Geometrija okvirja je moderna in premišljena. Brez ekstremov in namenjena novim progam za kros in maraton. Kot krmilne cevi je 69,8 stopinje, odmik vilice znaša 51 milimetrov, dolžina verižnih cevi pa je 430 milimetrov. Vse ostalo je seveda “Rider-First Engineered” – prilagojeno glede na velikost okvirja in povprečno težo kolesarja za točno določeno velikost. Okvir je boost standard, kar pomeni 148 mm os zadaj in os vilice 110 mm. Trdnost glede na težo pa je izredna. Poglej tabelo!

Predstavitev za medije

Osebno

Imel sem veliko srečo, da sem kot prvi v Evropi lahko vozil Epic HT na uradni dirki. Kak mladinec na testu in tovarniška voznika na olimpijskih igrah v Riu ter jaz na Roc d’Azur. Štiri dni dirkanja na neizprosnih stezah in kamenju zaledja Frejusa in St. Aygulfa ter dolgi ravnini v cilj. Počutil sem se kot tovarniški voznik.


Štirje dnevi dirkanja.

Thomas je mere mojega Stumpjumperja skopiral na Epic HT, model Pro, velikost M. Nanj je namestil mojo gonilko S-Works z ovalnim verižnikom z 32 zobmi. Namestil je tudi ravno karbonsko sedežno oporo in odstranil distančnike pod krmilno oporo. Z dolžino 60 mm je opora postavila moj položaj na kolesu točno tja, kjer ga imam na Stumpjumperju, ki je velikost S. Tako je bila razlika med njima samo v stojni višini, ki pa je nisem nameraval testirati. Seveda ni manjkal SRAM Eagle in obročniki Roval Control. Gume Fast Track, kot na SJ, le malo bolj trpežne. Teža kolesa je znašala okoli 9 kg.

Na startu

Prvo dirko sem opravil na mojem Stumpjumperju. Letelo je kot za stavo, saj je bila dolga le 24 km. A vsi pomembni segmenti so bili v njej. Kaki dve uri po dirki sem opravil še vožnjo z ostalimi testerji, ki pa se je malo vlekla zaradi velike množice. Vseeno sem se lepo privadil na Epica HT in občutek je veliko obetal. Naslednji dan že maraton. Že na startu in po ravnini sem čutil, kako se zadnje kolo prilega in vso mojo moč prenaša na podlago. Ker je bil to travnik, ki je poln nevidnih lukenj in grbin, je bilo to zelo pomembno. Na vzpon sem prišel z rezervo, podobno kot dan prej, a je Epic HT kar lezel v hrib, brez povečanega napora z moje strani.

Tudi na tehničnih delih vzpona je bil bolj suveren kakor SJ dan prej. Preko ovir ni zahteval posebne natančnosti in navigacije in je našel svojo pot, po možnosti kar naravnost. Presenetilo me je, saj nisem pričakoval, da bo tako okreten. Po tem je bil moj apetit samo še večji. In apetit je bil potešen na prvem daljšem spustu. Že krajši so nakazali, da je kolo premišljeno narejeno za kros spuste. A če sem na krajših to še nekako pripisal boostu in 22 mm širokim obročnikom Roval Control karbon ter gumam Fast Track 2.3, potem je na daljšem spustu postalo očitno, da je glavni vzrok za natančno vodljivost okvir.


Brez prve Specializedove gorskokolesarske violine pač ne gre. Jaroslav Kulhavy.

Geometrija in togost sta mi dali precej več zaupanja v moje spustaške sposobnosti. Počutil sem se zanesljivo in suvereno. Epic HT je, brez posebnega iskanja linije, našel pot preko skal, pragov, spranih kanalov, polnih sipkega prahu, in korenin.

Vožnjo je dobesedno naredil lažjo. Ne razumite narobe, to ni enduro kolo, niti temu ni namenjeno, a ko potrebuješ lastnosti enduro kolesa, ti jih enostavno da na razpolago. Če moram s SJ-em popravljati linijo v zaporednih bandah in serpentinah, to z Epic HT-jem ni potrebno. Enostavno ga nastaviš in gre kot po tirnicah.

Medosna razdalja mu daje tudi veliko stabilnost pri hitrih ravnih spustih in zaviranju pred zavoji. Zaviraš lahko pozneje in ne odzove se s poskakovanjem zadnjega kolesa ampak ostane miren in v liniji. Zaradi tega sem bil hitrejši tudi na makadamskih spustih, ki so sicer moja velika slabost. In po ravnini – leti!

Z verigo skoraj na zadnji osi in 32 zobmi spredaj je največja hitrost skoraj 40 kilometrov na uro. Tudi ko stoje pedaliram, ne čutim nikakršnega podajanja okvirja. Prav vsak obrat pedala gre preko obročnika v podlago. Nikakršne izgube moči ni in to te seveda še bolj podžiga. Želim reči, da ti Epic HT mejo utrujenosti prestavi precej naprej in imaš proti koncu več moči kot po navadi.

Vse to potrjujejo tudi podatki na Strava segmentih. 6. oktober na Stumpjumper HT in vse ostale dni Epic HT. Številke govorijo zase in glede na vsak dan večjo utrujenost, mojo namreč, so še toliko bolj zanimive. Na najdaljšem spustu sem svoj čas izboljšal kar za 50 sekund v cca. 5-ih minutah in razmere so bile vsak dan enake. Zadnji dan sem na spustih celo prehiteval, kar je zame izredna redkost.


Primerjava časov na spustu. Stumpjumper proti Epic HT. 

Epic HT v slikah

{gallery}2016/161013_specialized_epic_ht_detajli{/gallery}

Za koga?

Epic HT model Pro je prvi model pod izpeljanko S-Works. Le ta še ni na voljo, saj sta razvoj in podrobno testiranje dobavo premaknila na začetek leta 2017. Model Pro pa pomeni karbon Fact 10, vilico RockShox Sid s karbonsko krono in sistemom Brain, karbonske obročnike Roval Control, skupino SRAM Eagle X01 in zavorni sistem Shimano XT ter skupno težo dobrih 9 kg.


Predstavitve se je udeležil tudi legendarni Christoph Sauser.

Že iz škatle je to ultimativno orodje za kros in maraton. Namenjen tekmovalcem in rekreativcem, ki potrebujejo orodje za maratone in krose za dostopno ceno. In če povem, da je gumijasti ščitnik okvirja tam prav z namenom, da bi lahko svojo investicijo čim dlje uporabljali, potem je jasno, da je Specialized imel v mislih prav vas, ko je opremljal kolo za končnega uporabnika.

Po izjavi njihovega marketing oddelka računajo, da ga boste uporabljali najmanj štiri leta, njegova življenjska doba pa je še precej daljša. Ob menjavi potrošnih delov seveda.

Fotografije Michal Cerveny in Specialized

www.specialized.com

 

Sledite nam