3. avgusta 2018

Novi Spec za “vse” tvoje mtb potrebe. Ne moremo oporekati, so zadeli. Tole je verzija s karbonskim okvirjem, alu nihajko, pogonom 1×12 GX1 in karbonskimi obročniki za pet čukov in pol.

Kolo: Specialized Stumpjumper Expert 29, velikost L

Z opombo, da sem vozil prvo inačico z vilicami Fox 34, a v barvi končnega modela 2019, ki ima zdaj vilice Rock Shox Pike RC. Ostale komponente so enake.

Značilnosti

Novo utelešenje modela, ki ime vleče že skoraj tako dolgo kot VW golf, 37 let, v polnovzmetenih inačicah pa 10 let manj. Iz segmenta “trail”, ki mu jaz rad rečeš tudi “turno”, četudi ni prevod. V izvedbi Expert s karbonskim okvirjem in aluminijastim zadnjim trikotnikom ter 150 mm hoda vzmetenja pri glavi in 135 pri repu. Prostora je za 29-palčne obročnike (nameščeni) ali 650b (27,5-palčne) plus oziroma 6Fattie do širine treh palcev.

Romantično razmerje

Trejl bajk z 29-palčnimi obročniki? Zame vedno super. Še pobarvali so ga všečno za 2019, v “nevihtno sivo” z “raketno rdečimi” detajli, druga možnost je raketna rdeča s črno.

Priložnost za furanje

Po koroških stezicah in s Pece v tednu Black Hole Bike Festivala. Da, znanstvena analiza podatkov, pridobljenih v džojrajd testiranju, traja dober mesec dni.

Vtisi

Specialized je obljubljal še bolj igrivega in še bolj vestranskega Stumpyja in to smo dobili. Tu moram omeniti, da sem preizkusil kolo z več hoda, reče se mu le Stumpjumper, ob tem pa ponujajo še verzijo ST (Short Travel) s 130 mm vilico in 120 mm hoda na zadnjem delu, kar je dovolj za večino terenov in hkrati zagotavlja še boljšo vodljivost, nižjo težo in še boljše vzpenjanje.

Nekaj številk za vse, ki jih rabite: kot vilice 66,5 stopinj, “reach” ali doseg pri tej velikosti 445 mm, dolžina cevi ob verigi 437 mm, medosna razdalja 1201 mm.

Na račun asimetričnega okvirja pri zadnjem blažilcu je bilo že dovolj šal. Najverjetneje bomo videli še kaj znamk s takšnimi okvirji, saj je trdnost enaka, teža nižja, več je prostora za blažilec …

Predalček SWAT je seveda še vedno tu, leta 2015 smo ga prvič videli prav na Stumpjumperju. Celo malce je zrasel.

Zaradi zanimivo oblikovane zaščite cevi ob verigi z gumijastimi čepi na mestih, kjer praviloma ob njo udarja veriga, je kolo v resnici tišje.

Tudi vpetje nihajke je narejeno na novo. Poleg kinematične znanosti bomo še najlažje razumeli dejstva, da je prilagojeno metričnim blažilcem in da je prostor tudi za blažilec z vzmetjo. Z obračanjem asimetričnih puš oziroma “flip chipov” lahko geometrijo spreminjamo za pol stopinje.

Kar se tiče opremljenosti – (1x) 12-redno prestavljanje GX1 Eagle je čez glavo in ne rabim nič več, še zlasti, če so tako prihranili za karbonske obroče Roval Traverse. Gonilka Truvativ Descendant, zavore Sram Guide R … Brez bling presežkov, a na račun okvirja, obročnikov in še česa vrhunskega za ne pretirano ceno. Nova hišna potopna opora Command IRcc se na večjih okvirjih spušča za 160 mm.

Okvir je malce daljši kot pri starem Stumpyju. Sam sem tako na velikosti L za dobro počutje moral poriniti sedež naprej.

Je kdo opazil, da navajam bolj dejstva kot vtise? Ker so vtisi kratki: na kolesu sem bil takoj doma, vzpenja se odlično, spušča tudi … Če ne voziš vsak dan teh vse daljših koles s položnimi vilicami, seveda terja nekaj privajanja za pravilno obremenjevanje prednjega dela pri spustih. Sicer pa jim je uspelo, kar so želeli – res vsestransko kolo in zame osebno lahko kar nadomestek za model Enduro. Slednjega bi verjetno pogrešal le še pri kakšnih res hudih grobostih. Si upam na pamet reči, da bi verzijo ST lahko peljal tudi na maraton.

{loadposition inside}

Na jetra

Zares le kakšna osebna preferenca, morda celo le predsodek. Pri komponentah ali znamki.

Za koga

Glede na to, kako ga Specialized predstavlja, je vsekakor za nekoga, ki išče vsestransko kolo – za divjanja za bajto, celodnevne ture ali merjenje hitrosti na dirki SloEnduro 4Fun. Ali za v park, samo tiste črne DH proge z dvema diamantoma se izogibaj ali se vsaj brzdaj na njej. Specialized se gotovo zaveda, da bodo prodali kakšnega Endura manj. Model Camber je šel prav zaradi novega Stumpyja ST že v penzijo (ali vsaj na dolg dopust).

Cena 5.499 €

Inačic je seveda spet cel kup, tudi z okvirjem iz aluminija in/ali s 27,5-palčnimi obročniki, do modela S-Works na vrhu prehranjevalne verige. Le ta ima tudi zadnji trikotnik izdelan iz karbona. Pa seveda ne pozabi na večkrat omenjeni “Short Travel”.

Džojrajd omogočil Specialized

Več o vseh novih Stumpjumperjih na specialized.com

Sledite nam