Črno-črno-črno-rdeči šarmer turnega (trail) razreda z 1 cm manj hoda od endura 1 cm več od še enega turnega pri tej nemški znamki. Vstopna inačica 1 za 1999 evrov!
Kolo: Rose Granite Chief 1 27,5”, letnik 2016, velikost L
Posebnosti
Rose ponuja enduro model (Uncle Jimbo), pod njim pa dva turna (trail) modela Granite Chief in Root Miller, pa še vsegorskega polnovzmetenega Ground Control. Od Jimba s 160 mm hoda ima vsaj naslednji za 10 mm manj hoda. Dobro so jih nadrobili. Ni se nam sanjalo, da vsegorsko ni enako enduro ali da je turno celo bolj rokersko od vsegorskega.
Granitni šef je tako 27,5-palčnik s 150 mm hoda, aluminijastim okvirjem in skoraj enduro geometrijo. Ter z nekaj kompromisi v opremljenosti, da so prišli do res lepe cene.
Romantično razmerje
Za Rose sem prvič slišal, ko so postali pokrovitelji 4X ekipe Vaujany. Zakaj zlomka nekdo poimenuje znamko koles po svoji trgovini? Marsikateri trgovec jo je že naredil, a si je izmislil novo znamko (ali kupil obstoječo, propadlih je vedno nekaj). Še zlasti, če je ime Rose, čeprav je to priimek oziroma družinsko podjetje z več kot stoletjem tradicije. Pa tudi imena njihovih modelov so malo čudaška.
Ampak ja, če smo se navadili še bolj butastih imen znamk, kot so Specialized (specializiran za kaj že?), Giant (velikan?), Trek (pohod!?) …
Rose principe direktne prodaje brez posrednikov frizira do skrajnih meja in nam – hočemo ali ne – kaže, kako bomo kolesa kupovali v bližnji prihodnosti.
In kolesa so v resnici všečna, kakovostna, dobro zamišljena in opremljena, ponujajo veliko brez jemanja hipoteke. In nenazadnje tudi lepo pobarvana. Tale z vsem v črnem ter z rdečo in malo sivo grafiko me je takoj osvojil. Na voljo je še v črni+rožnati verziji ter kot surov aluminij.
Priložnost za furanje
Len domač polhograjski vikend po festivalu Punk Rock Holiday. Neštetokrat prefurane, a zadnje čase z moje strani malo zanemarjene stezice. Dancing with myself.
Vtisi
– Okej, skoraj enduro. Po Fritzzu sem se moral malo privajati na bolj strme kote, torej na malo bolj živahno vodenje.
– S kotom 67 stopinj, z dolžino cevi ob verigi, medosno razdaljo, višino gonilne osi in oddaljenostho krmila od sedeža je ravno nekje v sodobnih standardih za takšna kolesa. Tudi pelje se tako, navzgor in navzdol. Skoraj enduro.
– Kolo je seveda sestavljeno kompromisno, da so prišli do cene pod dvema jurjema (tisti evro imaš za dostop do interneta v času naročanja).
– A glej ga, do ciljne cene niso prišli s svojo linijo komponent (kokpitom, sedežno oporo, obročniki …), kot to stori marsikdo. Tu so kosi Race Face, Easton, DT Swiss. Osnovni, a so znamke, ki jim zaupamo. Delujoči, le malo težji deli. Napis Rose je le na (več kot solidnem) sedežu.
– Pa Rock Shox spredaj in zadaj, Revelation in Monarch. Delujoče in nastavljivo, res pa je, da se razlika med cenejšim in dražjim vzmetenjem praviloma pokaže po sezoni uporabe.
– O pogonu in zavorah Shimano ne izgubljam besed, četudi je ima gonilka le napis proizvajalca, brez imena Deore ali kratic s črko X.
– Alinejo namenim še plaščem Continental Mountain King 2.4: Bomba, ena meni najljubših gum, vsakič bi jo izbral pred ono drugo, dosti prisotnejšo nemško znamko …
– Pri varčevanju je pravzaprav najbolj trpela leva ročica na krmilu. Naj pojasnim: namesto prestavne ročice za prednji menjalnik bi morala biti tam ročica potopne sedežne opore, pa bi imelo kolo pravzaprav vse, kar danes potrebujemo! Pogon 1×11 in potopno sedežno.
– Pri naročilu kolesa si konfiguracijo seveda lahko izmišljujemo do nezavesti, tako da to ni težava. Z zamenjavo za pogon 1×11 (gonilka, verižniki, zadnji menjalnik, ročica, veriga, vse XT) in sedežno oporo KS Lev Integra sem kolo podražil za 414 evrov.
– S 180 cm (okej, 179), večkrat vozim kolesa velikosti M, a mi je L tokrat povsem ustrezal.
– Teža 13,4 kg pri velikost M za nelakirani model (morda ga ponujajo le zaradi tega podatka, heh), brez pedal. Recimo, da verjamemo. Kolo ni težko ne v roki ne za poganjanje.
Za koga
Za rokerja z omejenim proračunom. Takšnega, ki šele vstopa v svet singlov, korenin in skal, ali pa tudi kakšnega starega mačka, ki mu ne znese. Za večino Slovencev torej. Za na zahtevne ture, tudi za v parke in celo enduro dirkanje bi zmogel.
Na jetra
– Uporabna širina krmila je na vsaki strani 1 cm manj od dejanske. Zaradi butastih Ergonovih ročajev z bulasto objemko prav tam, kjer imam že vse svoje mtb življenje mezinček. Rešitev: izbira drugega ročaja v konfiguratorju. Doplačilo 0 evrov 🙂
– Na džojrajd grem zato, da furam, ne zato, da nastavljam vzmetenje. Kako lahko nenastavljeno (ne na tovarniških nastavitvah temveč povsem napačno nastavljeno) testno kolo preizkusi nekdo, ki vzmetenja ne zna nastaviti?
Cena: 1.999,00 €
S pogonom XT 1×11 in potopno sedežno oporo KS Lev Integra za 2.413 €. Oglej si še bolje opremljeni verziji 2 in 3, slednja stane več kot še enkrat toliko. Če rabiš 1 cm več ali manj hoda, pa preveri sosednje modele.
Džojrajd omogočil Rose Slovenija
Več o kolesu na www.rosebikes.si