5. avgusta 2016

Podaljšana geometrija, vmesna velikost koles in zelo tog okvir pod zadnjico nove džojrajderja Nika.

Kratki in kruti testi v džojrajd slogu so zaživeli in odločili smo se podeliti nekaj “licenc za džojrajd” neodvisnim preizkuševalcem. Takim, ki znajo in poznajo ter radi napišejo. Prvi je Ni Ko, ki je vozil …

Kolo: Mondraker Dune Carbon RR, letnik 2016, velikost M

Posebnosti:
Defenitivno “Forward Geometry”, ki je še vedno nekaj “drugačnega” v mountnbajkerskem svetu, podoben oz. enak koncept najdemo le pri novih Canyonih. Pod posebnosti bi lahko dali tudi “Zero Suspension”, še eno pogruntavščino, ki deluje. Od tovarniške izvedbe sta bila zamenjana plašča za Kenda Honey Badger DH Pro spredaj in Kenda Nevegal Pro zadaj.

Romantično razmerje:
V kolesarstvu delam nekaj časa, še več se ukvarjam z različnimi človeškimi telesi na različnih kolesih. In zato malo poznam sebe. V teoriji je Forward Geometry zame ravno “tisto pravo”. In tega sem se veselil pred prvo vožnjo! Zelo! 27,5-palčna kolesa niso tisto, kar bi me pritegnilo, odvrne me pa tudi ne.

Priložnost za furanje:
Prvo priložnost sem dobil že letos pomladi, na “svojih” potkah. Druga je bila lepša oz. v lepši družbi – “bossa” NDee-ja, “radovljških endurašev” Gašperja, Tomaža in Primoža, moje boljše polovice in nemškega pisca Petra (ki ga pred tem nisem poznal) – in na drugačnih terenih v single trail parku Jamnica in s sladico za predjed, Peršakovim trailom od vrha do doline.

Vtisi:
– Z malim dvomom sem se prvič usedel na kolo, zaradi cca. 5 cm (+/-) daljšega “reacha in TT-ja” (razdalje do krmila oziroma dolžine zgornje cevi). Medosna je pravtako cca. 5 cm večja od mojih koles. Sedežna opora brez offseta in krajša fajfa in te razlike skoraj ni več. In malenkost daljše … mi je fajn.
– Med prvim testom je bilo vzmetenje potrebno servisa (tudi med drugim ni bila ravno sveže iz servisa), med drugim prednja guma menjave. Ko združim, pri oprijemu in delovanju amortizacije ni bilo pomanjkljivosti, presežkov pa tudi ne.
– Vilica je 36 Factory in od nje sem pričakoval več. Kaj? Niti sam ne vem, vendar sem računal na več mehkobe, pobiranja neravnin v primerjavi s kakšno cenejšo iz enakega razreda. Je pa brezkompromisna, ne glede na to, kam jo zapelješ. Float X zadaj opravlja svojo nalogo suvereno.
– Zero Suspensionu med prvim testom nisem “podlegel” in sem vozil kolo na 25-30 % poseda, kljub navodilom, da ga mora biti vsaj 35 pa tja do 40 %. Na drugem sem mu! In mi je žal, da mu nisem že prvič. Kolo enako pleza, spušča pa se prijetneje. Prijetneje predvsem do spodnjih okončin.
– Karbonski RR (race ready) okvir je tog, ZELO tog. Podobnih občutkov na nogah sem bil do tega kolesa deležen samo na tekmovalnih specialkah, pa še to tistih, “ta trdih”. In to dela to kolo hitro. Precej hitro za tiste, ki so tega zmožni v glavah, tehniki in fizično.
– Na vzponu je “F.G.” minus, ko zavijete na (peš)poti. Sploh delno zaprte, kot je npr. Uphill trail v Jamnici. Podaljšek spredaj se mu pozna, zaprte serpentine potrebujejo nekaj pozornosti, na tehničnih detajlih pri meni doma pa je prednji del preveč nestabilen in potrebuje precej pozornosti. Ampak, kdo pa bo takšno kolo kupil zaradi vzponov?
– Pogon iz “Amerike” in zavore poznam, Reverba se navajam. Mnogi pravijo, da je njegov plus brezstopenjstvo – no, mene to moti. Dvignjena pozicija je poleg ene ali dveh vmesnih in spuščene meni ravno prav, pri brezstopenjskih pa sem vedno v dvomih kaj in kako. Zavore Guide me kot uporabnika Shimano zavor ne razočarajo in bi jih brez težav uporabljal na svojem kolesu.
– Oprijem je bil, na Koroškem pa ga je nekajkrat zmanjkalo na račun precej zdelane prednje gume. Je pa bilo malenkost bolj zabavno vse skupaj. 🙂
– Kokpit je njihov, hišni, vendar zame s preširokim krmilom (780 mm), kar sem rešil z menjavo ročajev, postavljenim za 1 cm navznoter na vsaki strani.
– Sedežna cev je kratka in je za tiste, ki imamo malo daljše noge, obvezna uporaba vsaj 150 mm potopne sedežne, saj je s 125 mm črtica za “min. insertion” dobra dva centimetra nad objemko, kar pa ni ravno zdravo. 🙂


Za koga:
Za “racerje”! RR upraviči svoje ime. Brezkompromisno, togo, na trenutke garaško kolo. Za dobro pripravljene tekmovalce, ki se radi peljejo agresivno. Ko tole preberem, mi je tudi jasno, zakaj kljub ceni aluminjasti obroči. Seveda, preverjeno so trpežnejši. In za agresivno vožnjo rabimo trpežne in zanesljive materiale. Zato pri tej izvedbi tudi Sram X01, ki je skoraj top v ponudbi, vendar zanesljiv prestavni sklop. Zavore bi lahko bile RSC, ampak jaz ne bi bil nič hitrejši … verjetno. 🙂

Na jetra:
Pred vsakim spustom iskanje imbusa za spuščanje opore v okvir. In klikanje bovdnov – najverjetneje. Ostale možne razloge sem odpravil, a ropot je ostal. Večkrat sem pomislil, da to kolo ni tako lahko, kot piše na njihovi strani (12,6 kg brez pedal in s plašči Maxxis). Ali pa je, pa je moja kondicija na dopustu. No, ali eno ali drugo mi je šlo malo na jetra.

Cena: 6.999,00 €
V ponudbi je še model XR, malenkost bolje opremljen in manj Race, ter cenejši R. Prav tako se dobi ALU izvedba v 3 različicah.

Džojrajd je omogočil Mondraker Adria
Več o kolesu na: www.mondraker.com

Trgovci, bi posodili kolo za džojrad? Ponosni lastnik, te zanima, kaj si mislimo o tvojem konjiču? Pišite na mail 

Preberi še
Džojrajd: Trek Stache 7 29+
Džojrajd: Scott Genius LT 720 Plus

Sledite nam