20. septembra 2018

Jekleni avanturistični makadamkar za 1.599 €. Če ceniš preprostost in se ne bojiš kakšnega kilograma več pod seboj. Ni pa pravi džojrajd test. Kupljeno!

Kolo: Kona Rove ST (2018), velikost 54

Značilnosti

Jekleno makadamsko (gravel) kolo, seveda brez vzmetenja, tudi z jeklenimi vilicami. Glede na geometrijo, material in skoraj neskončno število pritdrišč za razne nosilce in prtljažnike bolj v avanturistično kot v kako bliskovito poskočno smer.

Romantično razmerje

S Konami sem si od nekdaj domač. Delajo ne preveč zakomplicirana kolesa z življenjskimi geometrijami, tuzemskimi cenami in po mojih izkušnjah tudi vzdržljiva (ne spet s #konepokajo). Pa jeklo imam rad. In makadamkanje se mi je priljubilo.

Priložnost za furanje

V resnici tole ni pravi džojrajd test, saj sem kolo prav KUPIL. Za tiste dni, ko ni kakega pravega džojrajderskega karbonskega polnovzmetenca in podobnih živali pri roki. Pa za drugačne avanture in tudi za praktično, ne preveč vpadljivo mestno premikanje. V uporabi od letošnjega maja.

Vtisi

Iskal sem v celoti iz jekla zgrajenega makadamkarja z 12 mm osmi, kolutnimi zavorami, pogonom 1×11, umirjene barve, prave velikosti, realne dobavljivosti, trezne cene … in na koncu je ostalo skoraj samo tole. Pomembno: velikosti okvirja so na 2 cm. Pri večini, ki z M skočijo na L, sem želel ravno nekaj vmes …

Ne pričakuj dirkača. 11 kilogramov tehta tale tankec. Pri pospeševanju se jih čuti, saj je tudi v obročnikih kar nekaj teže. A jih doslej zato kljub resni zlorabi še ni bilo treba centrirati.

Tudi s kompletom lahkih obročnikov in cestnih gum tole še ne bo špecjalka, čeprav bo šlo gotovo hitreje.

Najlažje razmerje 40-42 te pripelje denimo na Rašico. Malo na trdo, ampak ne pretrdo. Za kakšno epske strme podvige, morda z otovorjenim kolesom, si morda zaželiš dva zobca manj spredaj. Potem se ljudje ustrašijo, da jim bo zmanjkalo za po ravnem … Eh, 38×11 gre pri 90 obratih na minuto še vedno 40. Dovolj? To seveda ni kolo za v skupino po asfaltu.

Mehanske kolutne zavore TRP Spyre-C imajo povsem dovolj moči. Razen za res dolge strme spuste in/ali za zaviranje z enim prstom. Za kakšne divje avanture brez orodja in servisa pri roki so seveda preprostejše za vzdrževanje. “Jejo” pa zavorne ploščice iz Shimanovih čeljusti Deore.

Nataknili so kar vsestranske plašče Clement X’Plor širine 36 mm. Če te zamikajo vožnje po res grdih podlagah, si morda zaželiš še česa širšega, prostora je v okvirju in vilicah dovolj. Poskusil sem celo z obročniki 650b s plašči širine 47 mm in je ostalo še dovolj prostora za kako nevšečnost. Gorskega kolesa pa že nočeš delat iz tegale.

Res je, od takrat, ko sem se lotil slikati tole kolo še v originalnem stanju, sem kar nekaj delov zamenjal. Ker sem jih imel pač priložnost zamenjati, prav res pa jih ni bilo treba. So same preverjene, delujoče komponente.

O novem videzu in zmogljivostih kolesa kdaj drugič, omenim naj le eno, bistveno izboljšavo: s titansko oporo sedeža se je udobje na makadamih neverjetno povečalo!

{loadposition inside}

Na jetra

Ko pohodim, bi me že veselilo, če bi bil odziv kaj živahnejši. Pa da bi se raje kotalil v klanec. A na to kolo natikati kakšne lahke obročnike, celo karbonske, bi bilo kar čudaško dejanje. Mogoče pa nalašč poskusim 😀

A saj veš, kako gre. Trdno? Lahko? Poceni? Izberi dvoje!

Za koga

Cestni kolesar, ki se je najedel tesnega prehitevanja avtomobilov ali si le želi zašpiliti kakšno kombinirano asfaltno-makadamsko turo, bo morda bolj iskal med lažjimi s ciklokros geni, iz karbona ali aluminija. Tale bo pa za popotnike, avanturiste, pa divjake, ki ne živijo ravno v alpski dolini. Takšne, ki iščejo nekaj vsestranskega, pa se ne bojijo imeti pod seboj nekaj kilogramov več. In ki razumejo smisel cestnega spuščenega krmila.

Cena 1.599 €

Enako velja za verzijo 2019, ki je že na voljo. Inačic je cel kup – od v nulo spimpanega Rove LTD iz jeklenih cevi Reynolds 853 za 3.699 do treh aluminijastih z imenom Rove NRB do osnovnega aluminijastega Rove za pičlih 799 evrov. Potem je tu še sorodnica Sutra.

Džojrajd omogočil Veb Company

Več o kolesu na www.konaworld.com

Sledite nam