9. julija 2013

Aluminijasti spredaj vzmeteni 29-palčnik slovenske znamke, preskusili smo srednje opremljeno inačico DSX s komponentami Shimano Deore, SLX in XT ter vilico Suntour Raidon X1.

Tudi logaški Cult je zajadral v svet devetindvajsetpalčnih koles in z letošnjo sezono predstavil dva modela. Aluminijasti Evo 29 je nadaljevanje uspešne zgodbe, ki so jo začrtali že s 26-palčnim modelom New Evolution, Naos 29 pa je nadaljevanje karbonske zgodbe gorskih koles, kjer sta svojo bitko s konkurenco bila polno vzmeteni Mantis in 26-palčni Naos. Tokrat so nam ”kultovci” zaupali aluminijastega Evo 29 s sredine opremske lestvice.

Okvir

Simpatičen dizajn, nevsiljiva barvna kombinacija, spuščene verižne cevi zadnjega trikotnika, rahlo usločena podsedežna cev, masiven prednji del z brušenimi vari so glavne značilnosti Eva 29. Zanimiv je zadnji trikotnik, ki v kombinaciji rahlo spuščenih verižnih ter nekoliko usločene podsedežne cevi pušča nekaj več prostora zadnjemu obročniku ter verigi. Posledično je zaradi tega nižja tudi sredina, ki omogoča, da glede na večje obročnike ne sedimo previsoko. Prednji del vključno z glavo okvirja deluje kompaktno in zaključuje agresivnejši prednji trikotnik. Ostale tehnične rešitve, kot so dvakrat tanjšane cevi, izboljšana napeljava bovdnov ter direktna namestitev zadnje zavore, so povzete z modela New Ewolution. Okvir je na voljo v velikostih 45 (M), 50 (L) in 55 (XL), se pravi za kolesarje med 170 in dobrimi 190 centimetri.

Oprema

Kot smo pri Cultu že vajeni, so vsa njihova kolesa odeta v komponente Shimano in po večini v železnino Easton. Opremski nivo našega modela Evo 29 je nekako sredinski. Poimenovali so ga DSX. Kratica tvori začetnice Shimanovih komponent Deore, SLX in XT. Se pravi mešanico kakovostnih Shimano komponent srednjega in višjega razreda. Menjalnika sta oba Shimano XT, gonilka je SLX, ročice, zavore in pesta pa so Deore. Kratka in všečna krmilna opora je znamke Easton, krmilo in sedežna opora sta Tranz X, sedež je znamke WTB, plašči so Geax AKA širine 2,2”, vilice pa SR Suntour Raidon X1 z zaklepanjem s krmila.

Končni vtis

Ni kaj. Kolo je zabavno, vodljivo in všečno. Oprema je v tem cenovnem razredu skrbno izbrana in mislim, da nima nekega izrazito šibkega člena. Drugače pa kar nisem mogel verjeti, gonilka SLX na kolesu za manj kot 1400 evrov, s tem da so vse komponente vsaj razreda Deore, menjalnika pa oba XT. Še pesti sta Shimanovi – Deore, ki skupaj z Machovimi obroči (tudi Mach je stalnica pri Cultovih izdelkih) s pomočjo 2-milimetrskih naper tvorita izredno kompaktna obročnika.

Vzmetne vilice SR Suntour z zračno kartušo ter zaklepom na krmilu so kar nekakšna popestritev v razredu koles, kjer prevladujejo RockShoxovi izdelki. Delovanje vilice je povsem korektno in 100 milimetrov hoda je povsem dovolj za tovrsten tip kolesa, ki se tudi po geometriji uvršča med rekreativne kros 29-palčneže. Moram priznati, da ročica za zaklepanje na krmilu deluje lepo in nežno – nobene potrebe ni po močnem pritiskanju, da bi sprostili zaklep oziroma zaklenili delovanje. Kratka opora Easton in 710-milimetrsko krmilo dasta kolesu resnično dobro vodljivost, le WTBjev sedež je za povprečnega kolesarja nekoliko neudoben, a to pri Cultu ni noben problem, saj si konfiguracijo določenih komponent lahko izberete sami.

Geaxovi plašči so na lepem (beri suhem) terenu resnično dobri in hitri, na mokrem in spolzkem pa na žalost ne. Zaviranje je zelo učinkovito in čeprav je spredaj le 160-milimetrski rotor, se ni bati, da bi prišlo do pregrevanja. Ravno tako je tudi s prestavljanjem. Natančno, dokaj hitro in resnično brez zatikanj … klik klik klik.
EVO 29 DSX je skupek dobro izbranih komponent in všečnega videza. Če vam katera izmed komponent ne ustreza, si lahko izberete drugo in jo enostavno nadomestite z dražjo ali cenejšo. To vam omogoča konfigurator na njihovi spletni strani, kjer si lahko določene komponente na dotičnem kolesu izberete sami. Če pa tudi to ni dovolj, si pač izberete dražjo različico s Foxovim vzmetenjem, imenovano Limited, ali pa cenejšo, ki ima kompletno skupino Shimano Deore.

Posodil: Vizijasport d.o.o., www.cult.si
Cena: 1.399 evrov
Teža testnega kolesa: 12,7 kg

Vse fotografije Anže Furlan/Pussygato Productions

Sledite nam