Commencal Supreme DH V5, Amaury Pierron
9. decembra 2022

Najtrofejnejše kolo letošnjega svetovnega pokala v spustu odslej v prosti prodaji. Za spustaške navdušence, za “privatnike” in za tiste, ki obožujejo andorsko znamko koles.

29-palčni obročnik spredaj in 27,5-palčni zadaj. Aluminijast okvir, sistem vzmetenja z visokim vrtiščem, platforma HVCS in množica nastavitev. To je Commencal, na katerem so celotno sezono 2022 tekmovali člani Commencalovih ekip. Amaury Pierron in Camille Balanche sta si privozila skupni zmagi v seštevku svetovnega pokala, s kolesom pa so osvojili 9 zmag in več kot 20 stopničk. Del k ultimativnivni sezoni kolesarske znamke iz Andore je v dresu ekipe Dorval AM Commencal prispevala tudi Monika Hrastnik.

commencal supreme dh v5

Na kratko

Commencalova nova platforma HVCS ima visoko glavno vrtišče (tako je bilo nastavljeno že pri modelu 2021), zaradi česar je potrebna uporaba dodatnega kolesca verige tako, da se zmanjša vpliv sil pogonskega sklopa na gibanje vzmetenja in obratno. DH V5 na zadku “poganja” sistem s kar šestimi vrtišči in z vmesno oporo, ki povezuje spodnji in zgornji vezni člen (link). Geometrijsko pa je Supreme DH V5 v osnovi nastavljen takole:

  • V zgornjem položaju je efektivni kot podsedežne cevi 67-stopinjski, kot krmilne cevi pa ima 63,2 stopinje. Cevi ob verigi so dolge 442,5 milimetre, doseg (reach) pa se giblje med 430 in 502 milimetri.
  • V spodnjem položaju je kot krmilne cevi 0,5 stopinje strmejši, enako tudi efektivni kot podsedežne cevi. Cevi ob verigi merijo 440 milimetrov, doseg pa se giblje med 435 in 508 milimetri.

Platforma HVCS: Položaj zadnjega blažilca je postavljen bolj pokončno od predhodnika in omogoča več prilagoditev. Vrtišče zgornjega kolesca je postavljeno nekoliko nižje in pomaknjeno bolj nazaj.

Položaj zadnjega blažilca

Prilagoditev na ravni pritrdišča blažilca omogoča nastavitev višine spodnjega nosilca in kote krmiljenja. Uporabnik lahko izbira med štirimi položaji – visok, nizek, bolj spredaj in bolj zadaj. Pri prvem so koti strmejši in je položaj primernejši za počasnejše in položnejše terene. V nizkem položaju je kot položnejši in primeren za hitre in strme terene. Ko je zadnji blažilec v položaju pomaknjenem bolj proti sprednjemu delu, je njegovo delovanje bolj linearno in pripomore k dinamiki. Ko je blažilec postavljen bolj nazaj, je oprijem s podlago večji in bolj neposreden.

commencal supreme dh v5

Nastavitev togosti zadnjega trikotnika

Pri Commencalu so resnično mislili na vse. Togost zadnjega dela se nastavi z zamenjavo oporne cevi med levim in desnim delom nihajjke. Takšno rešitev je na kolesu na dirki v Fort Williamu uporabljala Camille Balanche. Pri Commencalu pravijo, da zamenjava “mostička” za tanjšega izboljša odzivnost na udarce, ki jih kolo prejema pod kotom, medtem ko debelejša povezovalna cev izboljša natančnost pri ostrih zavojih.

Daljše ali krajše cevi ob verigi

S pomočjo “flip chipa” na zadku sta pri Supreme DH V5 možni dve dolžini cevi ob verigi. Tako je kolo lahko na zadku dolgo 442,5 ali 440 milimetrov, v obeh položajih pa je dovolj prostora za zavorni rotor s premerom 223 milimetrov.

Supreme DH V5 in Monika Hrastnik

Kaj o novem Commencalu poreče aktualna evropska prvakinja in ena izmed izbrancev, ki so na kolesu, ki bo šele sedaj v prosti prodaji, presedeli celotno sezono?

“Seveda sem vozila kolo še pred serijsko proizvodnjo. Moram reči, da je občutek na V5 precej drugačen kot na V4. Sploh na začetku, da smo naštudirali vse detajle, kar se vzmetenja tiče. Neprimerljivo boljši za vozit je na ‘flat’ delih in po skalah. Tak je bil Snowshoe. Na delih, kjer so hitrosti zelo visoke, pa se bolj drži podlage kot V4. Meni osebno je s tem kolesom tudi precej lažje na skokih.”

monika hrastnik
Monika Hrastnik in V5 na zadnji dirki svetovnega pokala 2022 v Snowshoe. Foto Bartek Wolinski / Red Bull Content Pool.

Modelna paleta

Če je bil predhodnik na voljo v dveh opremskih izpeljankah (Öhlins Edition in TEAM), bodo sedaj na voljo štiri – Signature (7400 evrov), Öhlins Edition (6900 evrov), Essential (6600 evrov) in Ride (5700 evrov). Več o posameznih modelih izveš v Commencalovi spletni trgovini.

Supreme DH V5 Signature

  • Okvir Alloy 6066, triple butted
  • Zadnji blažilec Fox DHX2 Factory
  • Vilice Fox 40 Factory, Grip2, Float, Evol, 203 mm
  • Menjalnik in ročica Sram GX DH
  • Kaseta Sram GX DH, 11-25t
  • Gonilka Truvativ Descendant DH, DUB, 165 mm, 34t
  • Zavore TRP DHR Evo2, 4-batne
  • Obročniki DT Swiss FR560 / DT Swiss 350
  • Pnevmatike Schwalbe Magic Mary / 29×2,4″ / 27,5×2,4″

Supreme DH V5 Öhlins Edition

  • Okvir Alloy 6066, triple butted
  • Zadnji blažilec Öhlins TTX 22M
  • Vilice Öhlins DH38R, 200 mm
  • Menjalnik in ročica Sram GX DH
  • Kaseta e13 LG1 Plus DH, 9-24t, 7p
  • Gonilka Truvativ Descendant DH, DUB, 165 mm, 34t
  • Zavore TRP DHR EVO, 4-batne
  • Obročniki e13 LG1 Plus DH
  • Pnevmatike Schwalbe Magic Mary / 29×2,4″ / 27,5×2,4″

Supreme DH V5 Essential

  • Okvir Alloy 6066, triple butted
  • Zadnji blažilec Fox DHX2 Performance Elite
  • Vilice Fox 40 Performance Elite Float, EVOL, GRIP, 203 mm
  • Menjalnik in ročica Sram GX DH
  • Kaseta e13 LG1, 9-21t, 7p
  • Gonilka Truvativ Descendant DH, DUB, 34t, 165 mm
  • Zavore TRP DH-R EVO, 4-batne
  • Obročniki e13 LG1 Plus DH
  • Pnevmatike Maxxis Assegai 29×2,5″ / Maxxis DHR II 27,5×2,4″

Supreme DH V5 Ride

  • Okvir Alloy 6066, triple butted
  • Zadnji blažilec RockShox SuperDeluxe Select R
  • Vilice RockShox Boxxer RC, Debonair, 200 mm
  • Menjalnik in ročica Sram GX DH
  • Kaseta Sram GX DH, 11-25t, 7p
  • Gonilka Truvativ Descendant DH, DUB, 34t, 165 mm
  • Zavore TRP DH-R EVO, 4-batne
  • Obročniki Spank 359 / Formula DHG
  • Pnevmatike Maxxis Assegai 29×2,5″ / Maxxis DHR II 27,5×2,4″

Dodatne informacije na discover.commencal.com.

Fotografije proizvajalec

Preberi še

Commencal 2021: Supreme DH z različnima velikostima obročnikov

Sledite nam