17. junija 2011

Ljubljanska BMX proga je praktično narejena, treba jo je le še utrditi. Zdaj so na vrsti dirti.

Za mtb.si poroča Janez Bajda, član ŠD Life in stalni sodelavec pri prenovi proge.

Enoletno načrtovanje, usklajevanje, dimenzioniranje, izdelovanje in urejanje BMX proge ob Linhartovi gre počasi proti koncu. Zaključili smo še z zadnjim delom strojnih izkopov in nasipov zemljine ter preplastitvijo celotnega tekmovalnega dela z 8 centimetrov debelo plastjo asfaltu podobnega materiala.

BMX proga
BMX proga ima štiri ravnine z dvojno drugo ravnino, ki se deli na amatersko in pro linijo. Tri bande so visoke do 5 metov. Prva hitra ravnina je primerna za nabiranje hitrosti in razvrščanje, druga ravnina ima skoke do dolžine 10 m. Na tretji ravnini bo treba držati pravi ritem, po zadnjem ovinku pa sledi še fizično in tehnično naporni del do ciljne črte.
Dolžina proge: 240 m
Širina proge po ravninah: 10, 8, 8 in 6 m
Višina štartne rampe: 6 m
Proga je primerna za nastop desetih tekmovalcev hkrati.

Dirti
Linija za začetnike: vsebuje pet skokov višine 1,5 metra z ravno mizo (table) in dolžine od 2 do 3 metra. Nakloni odskočišč se večajo z vsakim skokom od 45 do 60 stopinjskega kota.
Srednja linija: vsebuje štiri skoke z višino dveh metov, vsi imajo razmikom med odskočiščem (jumpom) in doskočiščem (landom), dolgi so od 3 do 4 metre. Nakloni odskočišč se veča z vsakim skokom od 50 do 65 stopinjskega kota. Zadnji skok je step-up.
Pro linija: vsebuje tri skoke višine 2,5 metra, vsi imajo razmikom med odskočiščem in doskočiščem, dolgi so od 4 do 5 metrov. Nakloni odskočišč se veča z vsakim skokom od 50 do 65 stopinjskega kota. Zadnji skok je step-up.
Zadnji pristanek srednje in Pro linije je skupni.

Izredno obsežno in natančno strojno delo na BMX delu je pod žgočim soncem skoraj v celoti izpeljal Tomaž Jeras, preostali skakalni del proge pa je zasnoval in realiziral projektant proge Janez Bajda. Poleg nadziranja strojnega dela pa sta Jeras in Bajda vložila v progo veliko preznojenih dni oziroma kar mesecev. Seveda ne gre pozabiti Tineta Mahkovca, ki se je sestajal z investitorji in jih prepričeval v koristnost objekta ter usklajeval njihove želje. Na enodnevni delovni akciji je pomagalo še veliko posameznikov, nekateri so tudi dnevno sodelovali pri premetavanju kupov zemlje, pesta, kamenja in vse ostalega. Gre torej tudi za široko medklubsko sodelovanje, kar gre še dodatno pohvaliti.

Za izdelavo proge je bilo odgovorno Cestno Podjetje Ljubljana, ki je ponudilo oziroma prispevalo svoje tovornjake, goseničarje, nakladače, teptalce, geodeta, vodjo gradbišča ter več parov pridnih in izkušenih rok, oboroženih z krampi, lopatami, grabljami in samokolnicami. Tako rekoče vse kar taka izgradnja potrebuje.

Skupno delo je zahtevalo popolno predanost projektu in obrodilo novo BMX progo z dirti, ki je namenjena učenju in vrhunskim tekmovanjem. Proga v tem trenutku še ni uradno odprta, a že v kratkem se boste lahko na njej preizkusili tudi sami.

Foto: www.janporic.blogspot.com

Sledite nam