Nekdaj tekmovalec v spustu izpod Pohorja, zdaj mehanik, specializiran za vzmetenje, ki je našel mesto tudi kot mehanik tovarniške ekipe velikega S.
Vasco Knez iz Celja je na verigo pripel prijatelja iz Maribora. Nekdanji tekmovalec v spustu je zdaj že nekaj let mojster v svojem kolesarskem servisu Premium Workshop, kjer se je specializiral za brskanje po notranjosti vzmetenja, zlasti švedskega. Kariera mehanika ga je popeljala tudi med najhitrejše na svetu, na mesto mehanika pri ekipi Specialized Racing v enduru.
Alen Šumandl
Vzdevek: Želva
Kraj: Maribor
Starost: 28
Pripadnost klubu, podjetju, plemenu … : Specialized Racing Team, Premium Workshop
Vasja: Kako je delati za factory ekipo Specialized Racing?
Alen: Dnevi na dirkah EWS zgledajo podobno, kot so zgledali moji dirkaški dnevi, ko sem še tekmoval, le da imam sedaj drugo vlogo. Delo je vsekakor polno izzivov, saj se čutiš odgovornega za opremo, ki si jo pripravljal in mora zdržati težko preizkušnjo. Navodila so po navadi zelo preprosta, vse mora delovati brezhibno. 🙂
{loadposition inside}
Tvoje največje presenečenje, ki si ga doživel pri servisiranju vzmetenja?
Uf, vsak dan sem presenečen. Skoraj vsak dan odprem kakšen kos in se čudim, s kakšnimi orodji se ga je kdo lotil … Če smo pa že pri največjem presenečenju, mislim da sem ga doživel prejšnji teden. Servisiral sem vilico enduro motorja, ki je bil zelo verjetno potopljen (padel v potok ali kaj podobnega), tako da sem namesto olja iz vilice odlil vodo, rjo … Skratka, ko misliš, da si videl vse, nisi.
Boš naslednje leto kaj več na kolesu?
Bom, obljubim. Zaradi preobilice dela v zadnjih nekaj letih s svojo delavnico, zraven tega še delo v ekipi pri Specu, so dnevi bili prekratki, tudi dosti energije ni ostalo. Zdaj sem si nekako organiziral delo in razvil določene sisteme, tako da je eden od glavnih ciljev za naslednje leto biti ponovno več na kolesu!
V enduru mora tudi mehanik preizkusiti progo!
mtb.si: Kdaj si nazadnje res dobro podivjal na kolesu – da si šel čez meje in se počutil kot v dirkaških časih? In ali lahko do enakih občutkov prideš tudi na motorju?
Alen: Hmmm, zares podivjal, verjetno na svetovnem pokalu v Leogangu 2014. Morem pa priznat, da čeprav sem bil letos na kolesu le nekajkrat, je bilo to na EWS, kjer sem vozil trening s tekmovalci in sem si lahko dal duška. Na motorju? Hmm, khm, O JA! 🙂
Kaj počneš pod Pohorjem pozimi?
Moram reči, da je moja delavnica polna celo leto, tako da sem tudi sredi zime popolnoma v kolesih in vzmetenju. Res je, da čez zimo morda visi v delavnici manj koles naenkrat, kot pomladi, ni pa zato dela nič manj, ker so to večinoma generalke, med tem ko je spomladi koles več, so pa popravila hitrejša.
Vse brezhibno?
mtb.si (standardna): Tvoj popoln dan na kolesu (kje, kaj, s kom)?
Alen: S punco ali prijatelji, nekaj minut od hiše na Pohorju. Če imam možnost na kolo za nekaj dni, potem je to kakšen izmed avstrijskih parkov.
Tvoj popoln dan brez kolesa?
A je to vprašanje? Motokros, na kakšni progi na Madžarskem, kjer ti pesek leti za vrat.
Kaj bi počel, če ne bi nihče izumil gorskega kolesa?
Vozil (samo) motor, haha.
Povej kaj o svojem najljubšem kolesu.
Stumpjumper 29 Öhlins Coil, 150/160 mm hoda, začinjen s kakšno komponento, ki še ni v prodaji … To je to, kar potrebuješ od enega kolesa za vse.
Tvoje prvo kolo?
Prvo “resno” kolo je bil Giant ATX. Kljub temu, da sem imel manj kot 50 kg, sem ga zlomil vsak vikend, v ponedeljek ga je oče nesel varit, v petek sem ga dobil nazaj, za vikend sem ga ponovno zlomil.
Druga ljubezen
Tvoj vzornik?
Hmm. Tukaj bom malo samozavesten in bom rekel, da sem kar sam svoj vzornik. Postavljam si cilje, večino od njih sem dosegel, nekaj še jih je ostalo … Tako da bom dalje sledil svojim sanjam.
Tvoj mladi obetavnež za prihodnost?
Morda mi ta trenutek dobeden ne pade na pamet, je pa ogromno mladih talentov, ki bodo v prihodnje deklasirali starejšo generacijo …
Najboljši nasvet, ki si ga kdaj dobil / ali nasvet, ki ga lahko daš drugim?
Sledi svojim sanjam. Hodi v šolo, uči se, ampak glej da ne preveč, ker ti to lahko škodi. 🙂
Tvoj padec, ki si si ga najbolj zapomnil?
4 leta nazaj, ni bil na kolesu, je bil pa na motorju. V bistvu nisem niti padel. Bil sem prekratek na velikem skoku, nisem rabil niti past, pa mi je ekspodiralo koleno. Tega sem si vsekakor zapomnil.
Fotografije so iz Alenovega arhiva
Preberi še
Na verigi: Vasja Knez
Na verigi – pravila in dosedanji izprašani