Alen Šumandl
Ciklo Centar Wheelbase Maxxis Ride Loose Riders Freestyle Giant
16. decembra 2021

Odraščal je z biciklom, saj je imel mariborsko BMX progo takoj za ritjo. Alen je srednjo šolo naredil v kolesarski delavnici. Ker se je v njej dobro znašel, je ta postala tudi njegova služba.

Rad je tekmoval. Ko je imel dvanajst let, je vozil BMX race. Pri štirinajstih je pognal kolo za 4kros. S šestnajstimi se je spustil po progi za spust … in hitro spoznal, da bo lahko dirkal le, če si bo kolo šraufal sam. Tako je bilo kolo vedno pripravljeno (popravljeno), pa še ceneje je bilo.

Mehanik Alen

Rad je delal v servisu, ampak včasih si je zaželel, da bi imel več časa. Pa ne zase, ampak za kolesa, ki so ga čakala v delavnici. Videl je stvari, ki bi jih lahko še naredil. A v velikem servisu je to težko. Dela je veliko, strankam se mudi, konkurenca je velika. On pa si je želel delati drugače in je šel na svoje. To je bilo prav takrat, ko je z nami fural na prvem mtb.si vikendu na Rabu.

V kleti domače hiše si je uredil kolesarsko delavnico in s sodelavcem Andrejem sta zavihala rokave. Najprej sta oba delala vse, potem se je Alen lotil tega, česar si je res želel – vzmetenja. Kolesarji s(m)o končno spoznali, da naša kolesa veliko lepše delujejo, če jim sem in tja namenimo malo nežnosti. Za osnove lahko seveda poskrbimo sami, za fine nastavitve in prilagoditve pa potrebujemo mojstra. In prav vzmetenje kolesa je na najvišji stopnici lestvice zahtevnosti. Motorna kolesa so kakšni dve stopnici nižje, avti pa spodaj, skoraj na tleh. Z avti se Alen ne ukvarja, vzmetenje motorjev pa predstavlja približno 30 odstotkov njegovega dela.

Razliko pri delovanju vzmetenja seveda povzroča masa, ki deluje na amortizer in je pri kolesih minimalna. Vzmetenje mora biti zato veliko bolj natančno in občutljivo na manjše dražljaje. Proizvajalci se z inovativnimi metodami trudijo doseči te lastnosti, a vedno obstajajo možnosti za izboljšave. In prav v tem delu se je Alen povezal z italijansko znamko Andreani, saj si oboji želijo dobre stvari (ali ideje) še nadgraditi. Hkrati pa Alen pove grenko resnico, ki jo mnogi že poznamo: ”Žal so danes tudi mnoge dobre stvari slabše, kot so bile pred nekaj leti.”

Več na kolesu, manj v delavnici

Ena od njegovih (še neuresničenih) želja je tudi, da bi spet več časa preživel na kolesu. Odkar je sam svoj šef, kolesari le še na dopustu. Takrat z Evo sedeta v avtodom in skočita v kolesarski park. Raje, kot da bi gonil v klanec, se po njem spušča, elektrike pa (še) nima, čeprav v njej ne vidi nič slabega. Pavi, da je ta spravila na (električno) kolo precej takih, ki bi brez e-pomoči obsedeli doma. Hkrati so cene e-koles spremenile mišljenje mnogih o dragih in še dražjih kolesih.

Danes poceni koles praktično ni več. A tudi z nakupom dragega kolesa nisi kupil ”plug & play” naprave, ki bo delovala večno. Zato naj ti ne bo škoda tistih evrov za mojstra, ki bo tvoje kolo pripravil za večne užitke in njegovo večnost prestavil še malo naprej. Šumandl ve, kako to gre.

Alen in njegova delavnica Premium Workshop na Instagramu: @alensumandl_premiumworkshop.

Fotografije so iz Alenovega arhiva

Preberi še

Na verigi: Alen Šumandl

Casio G-Shock
Freestyle Giant Ciklo Centar Wheelbase Renthal Ride Loose Riders
Sledite nam