9. februarja 2012

Da ne bi bolelo, naj tvoji možgani pravi trenutek dajo prstom signal, da stisnejo zavoro. Veselo brez nadzora pa si privošči v parku ali na tekmovanju.

Z našim tečajem lepega obnašanja smo že pri četrti od šestih alinej Priporočil turnim kolesarjem Komisije za turno kolesarstvo Planinske zveze Slovenije.

Obvladuj kolo.
Upoštevaj hitrostne omejitve, priporočila in lastne sposobnosti. Neprevidnost lahko povzroči nesrečo. Za ovinki in mrtvimi koti vedno pričakuj ovire ali druge uporabnike.

IMBA: Control Your Bicycle
Inattention for even a moment could put yourself and others at risk. Obey all bicycle speed regulations and recommendations, and ride within your limits.

Obvladuj kolo.
Prav pred dvema dnevoma smo na naši facebook strani objavili citat legendarnega avtomobilskega dirkača Maria Andrettija: “Če se ti zdi, da imaš vse pod nadzorom, je to le zato, ker ne greš dovolj hitro.”
Dobri stari Mario seveda ni mislil na vožnjo v prometu od krožišča do semaforja ampak na dirkanje na zaprti dirkaški stezi. Bistvena razlika, ki drži tudi v gorskem kolesarstvu: če želiš za krmilom popolnoma podivjati in najti mejo svojih sposobnosti in sposobnosti kolesa, moraš na dirko ali v park. Zaradi lastne varnosti in varnosti drugih uporabnikov poti.
Za znalce (čeprav bo po turni filozofiji gotovo kdo trdil drugače) je vožnja, ko popoln nadzor uide iz rok in prevladajo fizika ter nagonski odzivi, največje veselje. A vedeti je treba, kje si takšne odseke lahko privoščimo.

Upoštevaj hitrostne omejitve, priporočila in lastne sposobnosti.
Čeprav se je v predlogu novega Zakona o prepovedi vožnje z vozili v naravnem okolju pojavila tudi omejitev hitrosti, je v zakonu skoraj zagotovo ne bomo videli. Preveč neživljenjsko. Naprej je varna hitrost zelo odvisna od poti in terena, poleg tega bi nam zakon moral zapovedati tudi uporabo merilcev hitrosti, pa to ne kakršnih koli, v katere sami vnesemo obseg kolesa, ampak uradno umerjenih z določenim največjim odstopanjem, kot so v avtomobilih.
Gre torej za subjektivno oceno varne hitrosti, odvisne od terena, razmer, kolesa, kolesarjevega znanja in še česa. Sami upravljamo s prsti na svojih zavorah, le signal iz možganov mora biti pravi.

Neprevidnost lahko povzroči nesrečo.
Preden pomislimo na vse možnosti, da z dirkaško vožnjo lahko škodujemo drugim, pomislimo tudi na škodo, ki jo lahko storimo sebi. Tvoja lokalna gozdna steza ni zavarovana proga, na drevesih ni blazin in na izpostavljenih delih ni mrež. Ob poti ni redarjev in reševalcev, ki ti bodo priskočili na pomoč, v izteku ni rešilca. Na poti je lahko tudi kaj, česar pred dnevi tam še ni bilo. Če si sam, ni niti rečeno, da boš po tresku lahko segel po telefonu in poklical na pomoč.
Toliko o nevarnosti zate. Seveda moraš vsaj toliko misliti tudi na varnost drugih, zato:

Za ovinki in mrtvimi koti vedno pričakuj ovire ali druge uporabnike.
Če si na odprtih, preglednih odsekih kdaj po pameti lahko tudi izven parkov in tekmovanj privoščimo nekoliko zbezljati, je popolna norost, če to počnemo na nepreglednih odsekih. Posledice naletov so lahko zelo resne za vse udeležene. Celo smrtno resne. Vedno bodi pripravljen, da se lahko varno popolnoma ustaviš. Tudi če nekako uspeš pravočasno zavreti ali se izogniti živi ali neživi “oviri”, boš koga zelo prestrašil in razhudil ter našemu športu prislužil še kakšnega sovražnika več. Hvala, jih imamo že tako dovolj.

Drvenje na gorskem kolesu je super, za marsikoga med nami ena boljših izkušenj v življenju. A ne za ceno prevelikega tveganja varnosti sebe in drugih.

MT’Bonton ni egzaktna veda, nestrinjanja so povsem mogoča. Zato vas še bolj kot v drugih prispevkih vabim k komentiranju in dodajanju vašega gledanja.

Prihodnjič v MT’Bontonu: Spoštuj ostale uporabnike.

Uvodna fotografija je simbolična, foto A.D.

Priporočila turnim kolesarjem KTK PZS
IMBA Rules of the Trail

Sledite nam