RAAW Yalla
12. februarja 2023

Nemški proizvajalec gorskokolesarskih okvirjev je po več kot treh letih razvoja in preizkušanja na dirkah na trg poslal okvir za spust, imenovan Yalla.

Jibb in Madonna sta dobila bratca. To je Yalla, prva 100-odstotno spustaška zver nemškega maloserijskega, skoraj butičnega proizvajalca okvirjev. Pri znamki RAAW izdelujejo okvirje izključno iz aluminija. Če želiš, ga lahko opremijo z zadnjim blažilcem ali pa dodajo še vzmetne vilice, obročnike, krmilo in opori. Za pogonski sklop in zaviranje boš moral poskrbeti sam. Zanimiv pristop, ki bo pri srcu predvsem tistim kolesarjem, ki si kolo radi opremijo po svojih željah in okusu, le pri barvi ne bodo mogli preveč komplicirati, saj je Yalla na voljo le v barvi poliranega aluminija ali pa je črn.

Sezona 2022 je bila sezona učenja, saj so okvir prvič preizkusili na dirkah svetovnega pokala. Na drugi dirki sezone (Ft. William) so se z Lukom Williamsonom zavihteli do 23. mesta! P.S. V frirajdu ga je preizkušal Stevie Schneider, tudi na Flat Out Days v Kočevju (glej naslovno fotografijo).

Dan Roberts ti razloži vse, kar ve o Yalli

Yalla na kratko

M, L in XL so velikosti novega okvirja, ki zadaj nudi 198 milimetrov hoda. Doseg (reach) je 455 (M), 480(L) in 505 milimetrov (XL), dolžina cevi ob verigi meri 440 oziroma 450 (S), 445/455 (L) ali 450/460 milimetrov (XL). Gonilni ležaj je pomaknjen 26,5 milimetra pod osi obročnikov, ko je kolo sestavljeno, pa je od gonilnega ležaja do tal odmaknjeno 345 milimetrov. Efektivni kot podsedežne meri 78 stopinji, kot krmilne cevi pa je 63-stopinjski. Velikost M je primerna za kolesarje višine med 167 in 180 centimetri, L za tiste, ki merijo med 177 in 190, ter XL za vse, ki merijo med 186 in 199 centimetri.

Yalla naj bi ponujal zelo podoben položaj na kolesu kot Madonna, saj ima enak doseg (reach) in veliko prostora za “jezdeca”. Pri RAAW zagovarjajo nizko postavitev gonilnega ležaja. To so dosegli z zasnovo zadnjega vzmetenja in z obsežnimi meritvami odziva kolesa z različnimi dimenzijami pnevmatik. Tako po mnenju inženirjev kolesar ne sedi na ampak v kolesu in s tem lažje prenaša težišče v zavojih.

Tesno sodelujejo s podjetjema Fox in Öhlins in za prvo vgradnjo ponujajo prilagojene amortizerje – zračne in tiste z vijačno vzmetjo (Fox DHX2, Öhlins TTX22M Coil, Fox FLOAT X2). Zračni amortizerji nudijo večjo in boljšo nastavljivost kot tuljava. Lažje je dodati ali zmanjšati nekaj psi kot zamenjati vzmet. Razni distančniki ponujajo tudi dodatne možnosti nastavitev, ki ustrezajo kolesarjevim željam ali potrebam. Vijačne vzmeti omogočajo večjo občutljivost na majhne udarce ter največjo predvidljivost skozi celotno pot. Njihova teža je nekolijo večja od zračnih blažilcev, a imajo manj možnosti nastavitev.

Preprosto igranje z nastavitvami

Yalla in vse nastavitve okoli okvirja ali geometrije so pri RAAW spravili v “tool box”, set orodja, ki omogoča, da kolesar sam nstavlja in preizkuša kolo. Tako ni odvisen od mehanika, temveč spoznava svet nastavitev skozi lastno delo.

Yalla, Yalla, Yalla

Je to najbolj čudaška video predstavitev zadnjih nekaj let? Morda so bili samo še pri YTju tako provokativni.

RAAW na tekmovališčih

V lanski sezoni so na kolesih RAAW nastopali spustaši britanske ekipe 555 RAAW Gravity Racing, najboljši posameznik pa je bil Luke Williamson, ki je dodobra preizkusil prototip Yalla. Raaw letos tudi s svojo tovarniško enduro ekipo z imenom Raaw // BC.Bike Gravity Team. V njej bodo nastopali sami nemški tekmovalci.

*Yalla (arabsko) – gremo oziroma pohiti.

Več informacij najdeš na rawmtb.com.

Fotografije proizvajalec

Preberi še

Novi Summum je pripravljen na dirke

Sledite nam