Why El Jefe, Tine Činč
9. aprila 2022

Neslišni enoprestavnik iz titana. Robustnež z nežno dušo. Takšnega Why Cycles si je omislil mojster Tine.

Tokrat pri Loose Cycles predstavljajo kolo Tineta Činča, ki je rezultat mesecev preučevanja geometrije, komponent in predvsem čakanja. Verjetno je na tej točki že vsem znana težka situacija z dobavnimi roki, v kateri se je znašla tudi kolesarska industrija? Dotično kolo lahko služi kot primer vsega, kar gre lahko narobe. In tudi lastniki kolesarskih trgovin, ki vsakodnevno poslujejo s proizvajalci, niso prikrajšani tegob in nič se ne zgodi “preko vrste”. A več o zapletih nekaj vrstic kasneje.

O znamki Why Cycles

O Why cycles smo pisali že, ko smo predstavili njihovega makadamkarja, tako da prav v podrobnosti o znamki ne bomo šli. Na kratko: je ameriška znamka koles, ki ponuja okvirje, narejene izključno iz titana. Je pod isto streho, vodstvom in lastništvom kot malce bolj gravitacijsko orientirani Revel Bikes. El Jefe je njihov najnovejši model, zamišljen kot igrivo, vsestransko kolo, ki se dobro znajde tako na daljših potovanjih kot tudi na lokalni xc dirki.

Mojster Tine sestavi svoje bodoče kolo Why Cycles El Jeffe

O modelu

Lahko bi rekli, da gre za najbolj enostaven okvir gorskega kolesa, ki ima nameščene vzmetne vilice in s tem ne bi bilo prav nič narobe. A zadeva je vseeno nekolko bolj zapletena in je premišljena do potankosti. Pri Why so si zaželeli hitro kolo za daljše ture in tekmovanja v “divjini”. To pomeni čim bolj enostavno, lahko kolo, narejeno iz dobrih materialov in z geometrijo, ki kolesarju dopušča tudi nekaj prilagajanja osebnim željam. Glavni krivec za končni produkt je dolgoletni prijatelj lastnikov znamke in njihov ambasador Jefe Branham – od tu tudi ime El Jefe.

Specifikacija

Predstavljeno kolo je bilo sicer sestavljeno kot enoprestavnik, a v prihodnosti bo po potrebi na njem nameščen tudi prestavni sistem Sram AXS 1×12. Vse komponente so tako pripravljene, da je predelava namreč zelo enostavna in je zaradi brezžičnega prestavnega sistema opravljena v pičlih desetih minutah. Med posebnosti na kolesu sodijo obročniki, sestavljeni iz neslišnih pest Onyx Vesper in karbonskih obročev Revel fusion fiber. Za sladokusce sta tu še titan gonilka Cane Creek in titan krmilo Why. Zanimiva je tudi izbira plaščev, saj je Tine na obročnike namestil hitre in trpežne plašče Teravail Honcho. Kaj pa zavore? Za varno ustavljanje skrbijo Hope Tech3 E4.

Za koga?

Za kolesarja ali kolesarko, ki si želi enostavnost in igrivost trdorepca ter lahkotnost titana. Primeren je za bikepacking, maratone, kratke in dolge ture. Ravno zaradi pomičnega zadnjega vpetja obročnika je okvir idealen za predelavo v enoprestavnika.

Kaj je šlo narobe?

Kot že omenjeno, se je Tine kar načakal. Medtem je najverjetneje izgubil nekaj mesecev, če ne let življenja. Ker gre za butično znamko z majhno produkcijo, malo daljši čakalni rok za dobavo okvirja in nekaterih komponent ni tako nepričakovan. A vendar se je dan D vse bolj oddaljeval. V tem času se je dolar okrepil, poštnine so se še podražile in vse to pomeni dodaten strošek, ki pa strankam po večini ostaja prikrit. Ker gre za ameriško znamko, je tu še nepredvidljiva carina, kjer so dajatve na papirju sicer fiksne, ampak se zaradi dogajanja po svetu hitro vrže še kakšno klavzulo, ki končni strošek še nekoliko dvigne.

Na srečo se tokrat to ni zgodilo, je pa prišlo do drugega zapleta. Paket z okvirjem in nekaterimi komponentami se je na poti iz Amerike v Slovenijo izgubil na ameriški carini, kljub opciji “express” pošiljanja in vsem sledilnim sistemom se tudi to še vedno lahko zgodi. Na srečo se je po treh tednih našel na drugem koncu države in paket je bil končno na poti do trgovine. Konec dober, vse dobro… le osem mesecev čakanja namesto obljubljenih dveh.

Več o okvirju El Jefe si preberi na whycycles.com.

Fotografije in video Marko Šajn @sajn_marko

Preberi še

Loose Cycles predstavlja

Sledite nam