22. aprila 2020

Primož Štrancar, olimpijec, leta 1995 državni prvak z dvojno krono, nekdaj selektor iranske gorskokolesarske reprezentance, danes športni direktor ekipe Orbea Fox Enduro Team. In njegova Orbea Rallon R5.

Ti ime Primož Štrancar zveni znano? Iz devetdesetih let? Iz Sydneya 2000? Morda iz prve sezone svetovne serije v enduru? Ali se ga spomniš kot trenerja, selektorja? Ti je poznan kot trgovec iz ljubljanske trgovine Orbea?

Primož Štrancar je nekajkratni državni prvak v krosu, leta 1995 pa je kot edini Slovenec osvojil dvojno krono. Postal je državni prvak v spustu in krosu! Leta 2000 je bil skupaj z Rokom Drašlerjem slovenski predstavnik na olimpijskih igrah. Leta 2014 je zmagal v skupnem seštevku EWS v kategoriji master (nastopil je na štirih od sedmih dirk in na vseh prepričljivo osvojil prvo mesto). Bil je selektor slovenske reprezentance, pa trener iranske gorskokolesarske reprezentance in še bi lahko naštevali. Zadnje čase svoje znanje, izkušnje in neizmerno voljo do gorskega kolesarstva vlaga v vodenje tovarniške ekipe Orbea Fox Enduro Team.

Kolo: Orbea Rallon R5 (2020)

Primož: Kot bivši tekmovalec − no ja … jaz pravim enkrat tekmovalec, vedno tekmovalec − še vedno zelo uživam na dirkaškem stroju. In prav to je Orbea Rallon. To je kolo, ki je podrejeno dirkanju v enduru. Zagotavlja optimalno “plezanje”, toliko kot je potrebno, da prideš na vrh traila, za navzdol pa je odvisno od “jahača” in koliko ga je v hlačah. Za sebe lahko mirno rečem, da nisem prišel niti blizu zmožnostim kolesa. Prav to mi je vsakič, ko se vsedem nanj, dodaten izziv. Rallona vozim že od njegove različice R3 (2011), trenutni model je R5. Kot sem omenil, je to tekmovalno kolo, ki je v letošnji sezoni nadgrajeno z vzmetenjem Fox modelnega leta 2021!

Le z nekaj različnimi komponentami bodo fantje ekipe Orbea Fox Enduro Team − seveda, ko bodo lahko − tekmovali na najvišjem nivoju tekmovanj, v svetovni seriji v enduru. Kolesarska znamka Orbea omogoča uporabo sistema #MyO, kar pomeni, da so vsa kolesa barvno personalizirana. Vsak tekmovalec si je pobarval kolo po svojih željah, tako je tudi moj v modri barvi. Sistem je na voljo vsem kupcem.

Komponente, ki bi jih izpostavil

Primož: Na kolesu bi izpostavil odlično geometrijo okvirja, ki omogoča “drvenje” navzgor in navzdol. To se je letos dopolnilo z nadgrajenim vzmetenjem. Nove vilice Fox 38 omogočajo res mirno in agresivno vožnjo hkrati. Z blažilcem DHX2 je zmagovita kombinacija. Kolo je igrivo, vodljivo in hitro. Kot tekmovalec obožujem odzivne in toge obroče. Karbonski obroči Race Face NEXT so kot nalašč za to, saj ko gre kolo v zavoj, ni popuščanja, ni strahu, da bo spremenilo željeno smer gibanja. Plašči so Maxxis Max Grip. Nič me ne moti, če so v klanec malo počasnejši, dobro vem, zakaj jih imam na kolesu! Ko se teren obrne navzdol, ni milosti!!!!

Nadvse me veseli, da se je na sceno vrnil Shimano. Shimano me spremlja že od mojih tekmovalnih dni v krosu v devetdesetih letih. Z novim Shimanom XTR uživam v vožnji. In tukaj je še majhen, ampak pomemben detajlček, saj gre razvoj v vedno večjo personalizacijo. Pri ekipi uporabljamo blatnike znamke Slicy, personalizirane v stilu kolesa in seveda s priimkom “jahača” … Lahko bi omenil sleherno komponento na kolesu, saj je to dirkaško kolo in prav vsaka komponenta ima svoj namen.

Specifikacije:

– Okvir: Orbea Rallon R5 Monocoque Race Carbon, 160 mm 
– Vilice: Fox 38, 2021, Grip 2, HSC, LSC, HSR, LSR, 170 mm     
– Blažilec: Fox DHX2, F-S,  2021
– Krmilna opora: Race Face Turbine-R, 35 mm
– Krmilo: Race Face Turbine R, 35×800
– Ročaji: Race Face Lovehandle, modri
– Zavore: Shimano Saint
– Rotorji: Galfer Brakes, 203 / 180 mm
– Menjalnik in ročica: Shimano XTR, SL-M9100-R, 12 p
– Kaseta: Shimano XTR CS-M9100
– Veriga: Shimano CN-M9100 XTR, 12-Speed MTB
– Gonilka: Race Face Turbine, 170 mm
– Verižnik: Race Face Cinch, 34t
– Pedali: Crank Brothers Mallet
– Obročniki: Race Face carbon, NEXT-R
– Pnevmatike: Maxxis Assegai 3CGrip/TR/DD, 29×2.5″ spredaj, Maxxis DHR II 3CGrip/TR/DD (Team) zadaj
– Sedež: Fizik Terra Alpaca X5
– Potopna sedežna opora: Fox Transfer F-S, 175 mm
– Teža: 15 kg

Fotografije so iz Primoževega osebnega arhiva.

Bil je že pripet na verigo: Na verigi: Primož Štrancar

Preberi še
Garaža: Blažev Honzo
Garaža: Jakov Range C7
Garaža mtb.si: Andrejeva Kona Fire Mountain

Sledite nam